Gå til innhold

hattehylle rister etter montering av sub.

Anbefalte innlegg

Skrevet
hehe :) d e en uting å ha atti.. men e nødvendig for å få skikkelig lyd ;)

ska prøve å legge nokke mellom.. evt. skum..

Takker!

Vel... du får ikke skikkelig lyd. Du får -BASS-.

Du får ikke BEDRE lyd desto mer bass du har ;)

Skrevet

det blir det ikke, men noen synes at dunk dunk er bra musikk mens andre liker mer klar lyd, selv heller jeg mot klar lyd, har selv sub baki fordetom, men den står ikke å rister slik at jeg er redd skruene plutselig skrus ut

Skrevet

Hadde samme problem i min E36 sedan... Jeg er heller ikke fan av dunk dunk og mye bass, men har satt inn en dobbel subber for å få dybde i musikken, da original høyttalerne ikke klarer/tåler dette. Jeg foretrekker også pen lyd fremfor høy dunkelyd.. Ved enkelte frekvensområder resulterte det i plagsomme vibreringslyder fra hattehylla. Jeg løste dette ved å stappe inn et par putetrekk som jeg hadde delt i noen få biter hver... Er 4 hull i karroseriet under hattehylla man kan stappe disse tekstilene inni... Ble en helt annen lydopplevelse etter denne "jobben" :wink:

• 4 years later...
Skrevet

Jeg ser at tråden er fra 2008, men for de som fortsatt ønsker å kvitte seg med slike ristelyder, kan jeg meddele at i min e36 coupe lå det to små gummimatter(riktignok stive gummimatter) mellom hattehyllen og karosseriet, og det var disse to som forårsaket ristelydene. Jeg tok vekk hattehyllen for å se, og tok deretter en vurdering på hvorvidt jeg trengte disse to mattene, og konkluderte ganske enkelt med å fjerne disse. Dette har så godt som eliminert all ristelyd, og man ser/merker ingen øvrige forskjeller i bilen. Hvis noen mener at disse mattene er livsnødvendige får de gjerne korrigere meg, da jeg egentlig ikke har særlig peiling på sånt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...