sveinis Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Har oppstått noe merkelig på bilen min: Når den er kald (og særlig når det er kaldt ute) og jeg kommer opp i 60-70 km/t får jeg noen svake vibrasjoner i bilen. Mener bestemt det kommer fra bakvogna, og det føles nesten som når man har dekk som ikke er avbalansert. Så fort jeg har kjørt i 2-3 minutter er vibrasjonene borte. Hva kan dette være? Har fundert på om det kan være en ide å bytte "lifetime"-olja i girkassa... Andre forslag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Dekkene. De er urunde, flate der de har hatt press mot bakken. Når de blir litt varme blir de runde igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Arnesen Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 har faktiskt akkuratt samme symptomer. men på min gjelder det det bare i ett eller to min etter oppstart. har konkludert med det samme som tomerik sier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmwfanatic Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 samme symptomer her, har også konkludert med dekkene er urunde.. men syns det er merkelig Link to comment Share on other sites More sharing options...
sveinis Posted October 20, 2008 Author Share Posted October 20, 2008 Kan det faktisk være noe så enkelt? Har ikke opplevd detta før... Er det noe galt med dekka, eller er det bare sånn? Kjører på Continental Sport Contact II, i dimensjonen 225/45/17, kanskje er de for gamle? Takk for tips uansett! Digg hvis det ikke er noe galt med diff eller girkasse iallefall Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomerikk Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Moderne høyhastighetsdekk må være stive for å holde i høye hastigheter, temperaturer og ha slitestyrke. bakdelen er flatspotting når de er kalde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sveinis Posted October 20, 2008 Author Share Posted October 20, 2008 Ok, takk for tipset Da sparte jeg de pengene!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts