normzzz Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Hei! Jeg lurte på om noen av medlemmene her er kjørelærere? Jeg tror jeg har lyst til å utdanne meg til kjørelærer nemlig og vil veldig gjerne ha noen kommentarer rundt yrke av de som driver med det! Synes det må være et bra yrke når man trives med å kjøre bil og har det som hobby! Utdanningen er vel 2 år såvidt jeg vet!?!
tmice Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Er ikke kjørelærer men min mor har vært det i masse masse år, å når du trives i bil, så må det jo være et greit yrke. Så lenge du går godt overens med flere typer mennesker så er vel dette en god jobb, må ha MYE tolmodighet!!!! Det er 2 år ja, i Norge. Pluss et halvt år hvis du skal starte egen skole. Hadde blitt kjørelærer jeg også hadde jeg vært litt smartere når jeg var rundt 20 Men jeg fant et bra alternativ
Superbeetle Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Jeg har også hatt lyst på denne utdanningen, dvs har fortsatt lyst! Eneste som hindrer meg er at den eneste skolen som tilbyr dette er høgskolen i nord trøndelag.. Iallefall som er meg bekjent...
tmice Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Jeg har også hatt lyst på denne utdanningen, dvs har fortsatt lyst! Eneste som hindrer meg er at den eneste skolen som tilbyr dette er høgskolen i nord trøndelag..Iallefall som er meg bekjent... Du kan jo dra til Danmark el Sverige også da, men det er litt pes etterpå får å få utdanningen godkjent...
wabby Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Tenkte på dette selv engang... Men tror onkel politi sa at jeg kunne drite å dra i det siden jeg mista lappen engang i 2003
Gunnar Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Eh - den straffen har du vel tatt. Kan ikke være meningen at det skal hindre deg i å bli kjørelærer? Høres helt fjernt ut for meg. Man kan være "ung og dum" og gjøre en feil. Det kan til og med hende at man har lært noe av det. Det er lettere å hindre andre i å gjøre en feil en har gjort selv.
normzzz Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2008 Er ikke kjørelærer men min mor har vært det i masse masse år, å når du trives i bil, så må det jo være et greit yrke. Så lenge du går godt overens med flere typer mennesker så er vel dette en god jobb, må ha MYE tolmodighet!!!! Det er 2 år ja, i Norge. Pluss et halvt år hvis du skal starte egen skole. Hadde blitt kjørelærer jeg også hadde jeg vært litt smartere når jeg var rundt 20 Men jeg fant et bra alternativ jepp:) hva driver du med nå da?
tmice Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Er ikke kjørelærer men min mor har vært det i masse masse år, å når du trives i bil, så må det jo være et greit yrke. Så lenge du går godt overens med flere typer mennesker så er vel dette en god jobb, må ha MYE tolmodighet!!!! Det er 2 år ja, i Norge. Pluss et halvt år hvis du skal starte egen skole. Hadde blitt kjørelærer jeg også hadde jeg vært litt smartere når jeg var rundt 20 Men jeg fant et bra alternativ jepp:) hva driver du med nå da? Bilimport, å da får jeg kjørt MASSE bil å MASSE BMW!!
tmice Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Dette vart jo skrevet i 2007.... Ny Trafikklærerutdanning (23.10.2007) Høgskolen i Akershus og Trafikkpedagogisk Senter arbeider målrettet for å etablere ei ny trafikklærerutdanning på Østlandet om 2 år. Med positive signaler fra statlig hold om støtte til etablering av ny trafikklærerutdanning på Østlandet arbeides det nå iherdig for å realisere planen.
tmice Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Å der fant jeg linken til at det BLIR på østlandet fra neste år... http://www.ostlendingen.no/article/2007 ... -1/KRONIKK
Kjell Z3 Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Man kan vel være sjåførskolelærer uten 2 år på skole? Leste for en stund siden en annonse fra Trygve Trafikkskole i Haugesund som søket kjøreærere, der mener jeg det stod at man ble sendt på 7 mnd utdanning eller kurs i Danmark.
oddis Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Jeg mener å huske at det finnes to forskjellige typer utdanninger, i form av et to-årig løp og et intensivkurs (som Kjell Z3 nevner) på 7 mnd. Selv hadde jeg ikke turt å jobbet som kjørelærer. Tålmodighet har jeg, men jeg har (høye?) krav til at folk skal forbedre seg, og gjør de ikke det så får de høre det rett fram! Mistenker at noen mennesketyper hadde brutt sammen..
wabby Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Tenkte på dette selv engang... Men tror onkel politi sa at jeg kunne drite å dra i det siden jeg mista lappen engang i 2003 Eh - den straffen har du vel tatt. Kan ikke være meningen at det skal hindre deg i å bli kjørelærer? Høres helt fjernt ut for meg. Man kan være "ung og dum" og gjøre en feil. Det kan til og med hende at man har lært noe av det. Det er lettere å hindre andre i å gjøre en feil en har gjort selv. Det var det jeg også syntes, men de mente at enkelte dører blir lukka resten av livet. Da blant annet slike type jobber.
Kjell Z3 Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Jeg mener å huske at det finnes to forskjellige typer utdanninger, i form av et to-årig løp og et intensivkurs (som Kjell Z3 nevner) på 7 mnd. Selv hadde jeg ikke turt å jobbet som kjørelærer. Tålmodighet har jeg, men jeg har (høye?) krav til at folk skal forbedre seg, og gjør de ikke det så får de høre det rett fram! Mistenker at noen mennesketyper hadde brutt sammen.. Haha, Om du ikke takler at folk lærer saaakte har du IKKE tålmodighet.
tmice Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Man kan vel være sjåførskolelærer uten 2 år på skole? Leste for en stund siden en annonse fra Trygve Trafikkskole i Haugesund som søket kjøreærere, der mener jeg det stod at man ble sendt på 7 mnd utdanning eller kurs i Danmark. Du kan ta en 7 Mnd utdanning i Danmark, men det kommer noe tilleggs greier når du kommer til Norge, å det er en vanvittig høy strykprosent i Danmark. Så jeg hadde ikke vært i tvil om jeg skulle ta den, da hadde det blitt i Norge. Pluss at det er vanskelig å forstå en Dansk lærer som plapprer i full fart... been there done that!!! Kan jo ta det i Sverige også, lettere der, men lengre, tror det er 12 el 14 mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå