B_K___ Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Jag lurer på å handle inn senkesett til min E60, har leita inne på www.gsbildeler.no å fant to sett som var fristende, men klarer liksom ikke å bestemme meg... trenger hjelp... så hva har dere ville gått for, vil ha noen formeninger fra dere=) Alternativ 1: Originalt M-sport chassi med fjærer, dempere, diverse tårnforinger og stabstagforinger. koster 6100kr Alternativ 2: Justerbart senkesett (ukjent merke) 35-65mm fjære og dempere. koster 6500kr Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmice Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Kommer helt an på hvordan du vil at bilen skal se ut, du har jo flere alternativer med Justerbart da.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saltkjelen Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Jeg har hørt at M-understellet er veldig stivt. I tillegg senker det kun 15mm, noe som etter min mening er altfor lite til E60/E61. H&R går for å være gode senkesesett. Jeg har Hartge på min E61 og det er jeg meget fornøyd med. Mange valg, spørs hva slags krav du har til settene og hvilken pris.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
B_K___ Posted October 21, 2008 Author Share Posted October 21, 2008 tenker litt på at den skal være litt comfort samtidlig som den sitter litt bedre på veien... med original m-sport senkesett er den jo fremdeles "original" med tanke på at den skal selges en gang i tiden.... men justerbart frister litt pga at den kan senkes såpass mye... jeg sitter litt å lurer fremdeles, litt vinglepetter kan man si=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saltkjelen Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Jeg er meget fornøyd med kompromisset mellom komfort og stivhet i bilen min, tril tros for at den ruller med 20".. Hartge er jo en godkjent BMW tuner hvor man beholder garanti på alt av deler man bytter. Jeg føler derfor ikke at hverken Hartge eller Schntizer blir så uoriginalt. Jeg har ingen erfaringer med M-sports senkesettet, men har hørt at det er stivt og ukomfortabelt.. Caaatooo vet mer om det ettersom han hadde M-understellet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
B_K___ Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 Det senkesettet som GS selger er vel supersport?? ganske rimelig egentli siden det er på kampanje... kostet settet ditt mye da? hvor bestilte du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saltkjelen Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Husker ikke hva jeg betalte ettersom jeg bestilte andre Hartge deler, men send en mail til importøren. Strandveien Auto i Trondheim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts