Gå til innhold

Oppgradere programvaren på navi 16:9 skjerm


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er fullt mulig!

Har gjort det selv :D

Men det er et par ting du MÅ passe på siden du har MKIII navi-enhet.

Hvis du har en veldig gammel programvare i nå, må du ha en "cd-nøkkel" greie... etter at du har oppgradert (gjelder bare MKIII navi-enheten)

Gå ut i bilen din å gå inn i "set" eller "settings" menyen din å se hva det står oppe i høyre hjørne på skjermen, hvis det står: SW 3-1/40 eller et høyere tall, trenger du ikke den "cd-nøkkelen" til MKIII etter oppgradering.

Og du MÅ brenne programvaren med et program som heter ImgBurn som lar deg velge å brenne i mode2 (har med boot prosedyren i MKIII navi-enheten å gjøre) hvis ikke den blir brent i mode2 sitter cd'en seg fast i navi enheten...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fådt lastet ned imgburn og sett på kjermen og funnet ut at jeg har tallene SW 3-1/20 som er en gammel programmvare i følge dine tall.Da mangler det vel bare å få i oppgraderingen som jeg håper kansje du også kan hjelpe meg med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fådt lastet ned imgburn og sett på kjermen og funnet ut at jeg har tallene SW 3-1/20 som er en gammel programmvare i følge dine tall.Da mangler det vel bare å få i oppgraderingen som jeg håper kansje du også kan hjelpe meg med :D

Ja det var gamle tall :D

Har ikke vært borti bruk av denne "cd-nøkkelen" før, men har forstått det slik at du først oppdaterer programvaren:

http://thex.org/x/3642384 ... on_OS_V.28

Last ned filen og pakk den ut med programmet WinRar eller WinZip.

Du vil da få opp to filer, en liten og en stor.

Når du åpner ImgBurn og skal "hente inn" filene der blir den lille automatisk valgt, men den største bli brent.

Brenn på roligste hastighet (1x write speed)

Se godt etter at det står MODE2/FORM1 i ImgBurn før du brenner den (Gjelder bare MKIII)

Ta så med deg den brente cd'en ut i bilen å gjør følgende:

-Sitt på tenningen i bilen til posisjon 1.

-Velg "gps-navigation" fra menyen på skjermen.

-Ta ut navi-cd'en som står i navi-enheten bak i bilen.

-Putt inn cd'en med den nye programvaren i navi-enheten.

-Følg instruksjonene på skjermen i bilen.

-Ta ut cd'en igjen når den "spyttes" ut.

-Trykk ok for "reboot" og vent til det er ferdig.

Så kommer det jeg er usikker på... "cd-nøkkelen"

Her er linken til den:

http://www.x5world.com/nav/Nav_KeyCD.zip

Går ut fra denne også må pakkes ut, brennes og sittes i navi-enheten når du får beskjed om det, noe som sikkert skjer rett etter oppdateringen du nettopp er ferdig med

Lykke til! :)

Til andre som leser denne posten, dette med "cd-nøkkel" gjelder bare MKIII Navi-enheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja lykke til var vel et godt tips :P med my om og men trur jeg fikk til det meste var ikke helt enkelt dette her,men fikk no brent både oppgraderingen og key cd,var lit usikker på den mode2 greian.satte i oppgraderings cd men fikk bedkjed at ingen cd er i navi modulen,etter et lite minutt kom cd ut igjen.hva har jeg gjort feil tru :roll: hilsen en som ikke gir opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en bedre programvare på piratbay, last ned den i stede.

Har linket til den i posten min over.

Med den vil du få tallene 3-1/63 på skjermen din.

Denne filen er ferdig i MODE2/FORM1 og er bare å brenne ut på en Cd med ImgBurn.

Last den ned og brenn på roligste hastighet (write speed 1x) ellers følg det jeg har skrevet over.

Nå skal de fungere... :)

Gi en tilbakemelding på hvordan det gikk med denne "cd-nøkkelen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har i såfall kjedd noe med kjermen noe er nytt,men trur ikke den vart helt go.gps/navigasjon delen på menyen er kommet bort så har ingen gps for tia :? fikk noen flere valg av språk men og farger men grifikken på menyen syntes jeg vart faktisk dårligere :( det som kjedde når jeg satt i oppgraderings cd var at jeg fikk en kort bekjed om det sto i en oppgraderings på kjermen å derreter gikk kjermen i svart ventet kansje i 10 min men fortsatt ingen ting kjedde på kjermen,tok da ut cd bak.slo av strømmen på bilen og slo på igjen og da kom kjermen på igjen med blant annet med ny blå farge på menyen. hjelp hva har jeg gjort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig rart ut!

Du har lastet ned den nye programvaren jeg har linket til over her, fra piratbay?

Men hører også at det er skjedd ting siden du sier dette med flere språk og farger...

Gjorde du det AKKURAT slik jeg har beskrevet det over?

Brente du cd'en på roligste hastighet, og på en kvalitets cd?

(Ikkeno Biltema cd greier) :)

Kan jo også være at navi enheten din baki begynner å bli dårlig...?

Det som skal skje når du putter i den nye programvaren er at det skal komme opp et grå/hvitt bilde med en tekst som sier noe sånt som:

"Din programvare blir nå oppdatert" og en blå strek som indikerer hvor langt den er kommet i prosessen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kan vere flere små ting jeg har gjort her da,skal innrøme det var ikke enkel sak det her :P trur æ har brent en hel strutt med cd hehe men faktisk til slutt så tok den i mot informasjon da på kjermen,men problemet no er jo at navi delen på menyen er borte så det skjer heller ingen ting når jeg setter i den,er mest opptatt å få den tilbake no,så skal jeg vel få i gang opptateringen igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her må man være metodisk og tolmodig!

Oppdateringen skal ta ca. 6 minutter fra den grå/hvite skjermen kommer til den er ferdig og "spytter" ut cd'en selv.

Kom denne grå/hvite skjermen frem med den "blå streken" når du holdt på med dette?

Ble du spurt om å sitte i "cd-key" cd'en?

Du kan jo prøve å sitte den i...!? :)

Etter denne oppdateringen (når du får det til;-) kan du velge mellom "splitt eller fullskjerm" 2 farger (blå og brun/rød) ting skal generelt gå raskere +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei kjermen gik i svart rett etter bekjeden om opptateringen,så ventet jeg sekkert i 10 min men ingen ting kjedde,tok da bare ut cd,ingen bekjed om cd key.men blir jo vanskelig derre no når gps/navi delen på menyen er borte.den leser ikke navi cd eller :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til...

Du velger: "write image file to disc" i ImgBurn sant?

Her skal du trykke:

hwpqv1n3oeowtqg2m2yf.jpg

Så trykker du her og finner frem til den mappen du pakket ut filen til:

pa1vfto1wmyoou5u7c6n.jpg

I mitt tilfelle har jeg valgt å pakke ut filen til en mappe som heter programfiler, du har sikkert valgt en annen mappe.

Trykk en gang på filen som heter V28 og velg åpne:

0w66amzxcuiwozy66deo.jpg

På source menyen ser du nå at filen er valgt, på settings menyen ser du at jeg har valgt write speed 1x.

Trykk så på det stor cd ikonet for å brenne filen:

3dkatdmn8o56yfitppz5.jpg

Følg samme prosedyre for brenning av "cd-key'en"

Ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg lykkelig eier av en oppgradert navigasjon :D det gik jo greit derre når jeg gjorde alt riktig. menyen vart mye bedre og finere kom til noen nye valg på menyen å så no er jeg rigtig så fornøyd :) takker så mye for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...