Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg kjøpte nybilen (E39) følgte det med tre sett dekk og felg, to sett sommerfelg og ett sett vinterfelg. Det ene settet med sommerdekk var E34 felger med gode sommerdekk, men siden jeg fikk nye sommerdekk av Møller bil som en del av kontrakten, ble disse satt på lager av Møller bil, til Terje Vold i Trondheim.

Da jeg skulle selge felgene/dekkene kunne de ikke finne de på dekklageret. Etter noen mail fram og tilbake ble vi enige om at de kunne erstatte de gammle brukte felgene som var forsvunnet med nye sommer/eller vinterdekk.

Da jeg både har nye sommerdekk og vinterdekk på nybilen, samt greie vinterdekk på "konebilen" faller valget på nye sommerdekk til konebilen.

Vi har akkurat skaffet nye sommerfelger på denne bilen som er en BMW 320iA 91'mod. Felgene er M-tech 7,5 x 17 (225/45) og 8,5 x 17 (245/40). De dekkene som er på sporer noe jævlig.

Da kommer spørsmålet:

Ser at Terje Vold fører forskjellige merker, hvilket merke og hvilket dekk kan anbefales til denne bilen med disse felgene?

Dekkene han fører er:

Dunloop

Goodyear

Sava

Nankang

Cooper Tires

BF Goodrich

Er litt ivrig på å finne ett merke som jeg kan forlange å få. Da jeg sikkert får det billigste av det billigste om jeg spør de.

Vil ha komfordekk som ikke sporer da bilen kun brukes i Trondheim by.

Det skal også nevnes at Terje Vold oppførte seg veldig bra og seriøst da dekkene forsvant. :)

Skrevet

Sava og nankang er fint i et par uker, helt til det regner... da tør du aldri kjøre bilen igjen! det er hvertfall min erfaring... de 4 øvrige dekkmerkene er store og kjente, men jeg har aldri prøvd de noe serlig selv.

søk litt på tester på nettet og se hva du finner, hadde uansett ikke vært redd for å prøve BF, Cooper, Dunloop eller Goodyear.

ang. sporing og støy så er dekk med V mønster værst. mens dekk med flere langsgående mønster er stille og er veldig bra på regn!

Skrevet

Så slettes ikke dumt ut. Prisklasse? Spørs om de gir meg hva som helst.

Edit: Leste hele inlegget ditt nå. Dyrt ja, hehe. Lov å prøve seg. :)

Skrevet

En kamerat av meg har nylig kjøpt Bf Goodrich.. Han skryter dekkene langt oppi skyene når det gjelder regnvåt asfalt, sporing og støy :) De kostet sånn passelig også.. Tror det var 215/45 R16 til litt over 5000,-..

Skrevet
Sava og nankang er fint i et par uker, helt til det regner... da tør du aldri kjøre bilen igjen! det er hvertfall min erfaring... de 4 øvrige dekkmerkene er store og kjente, men jeg har aldri prøvd de noe serlig selv.

søk litt på tester på nettet og se hva du finner, hadde uansett ikke vært redd for å prøve BF, Cooper, Dunloop eller Goodyear.

ang. sporing og støy så er dekk med V mønster værst. mens dekk med flere langsgående mønster er stille og er veldig bra på regn!

Nankang NS-2 er absolutt et brukbart dekk, både på tørt å vått føre, har kjørt med slike dekk på flere biler å har solgt ca 400 av de i sommer å har ikke fått en eneste klage på de, de har jo også et par langsgående striper i mønsteret som gjør de retningsstabil.

Skrevet

anbefaler også nankang dekket i hvertfall i forhold til hva de koster. både jeg og samboer har kjørt nankang 17" i to sesonger og i forhold til hva jeg betalte for de så er de veldig gode! har kjøpt conti contact 5 i år men ikke fått prøvd de enda

Skrevet

Nankang NS-2 er absolutt et brukbart dekk, både på tørt å vått føre, har kjørt med slike dekk på flere biler å har solgt ca 400 av de i sommer å har ikke fått en eneste klage på de, de har jo også et par langsgående striper i mønsteret som gjør de retningsstabil.

det er tydelig at vi har forskjellige erfaringer! jeg har aldri hatt nankang selv, men prøvd en del i kompiser sine bilen, da SAAB 93 2.3 turbo og i honda civic. dekkene er ok for normalt bruk, men min erfaring er at så fort man begynner å strekke strikken så gir de etter...

Skrevet

det er tydelig at vi har forskjellige erfaringer! jeg har aldri hatt nankang selv, men prøvd en del i kompiser sine bilen, da SAAB 93 2.3 turbo og i honda civic. dekkene er ok for normalt bruk, men min erfaring er at så fort man begynner å strekke strikken så gir de etter...

Har disse NS-2 dekk da å ikke NS-1 for det er bra forskjell på disse, NS-2 er mye mykere, å sitter rimelig bra på vegen.. :)

Skrevet

aner ikke.. SAAB'en ble kjørt ut på et jorde i 170km/t så de dekkene finner jeg ikke ut av, hondaen går på nankang i dag så det er mulig å finne ut av...:)

Skrevet

Dunlop eller goodyear.. Uten tvil..

Selv sverger jeg til hancook dekk på både sommer og vinterdekk.

I nabolandet våres sverige så er det en av de mest solgte dekkene..

At det ikke blir solgt flere i norge, er desverre pga importøren og markedsføring å gjøre... :?

Tom egil

Skrevet

Sendte en mail å ba om forslag på Dunloop, goodyear å BFgoodrich. Får se hva de kommer opp med.

Om de kunn vil levere billigdekk, må de erstatte både felg og dekk.

Skrevet

Ikke finn på å kjøp nankang ihvertfall. Som sagt over er de omtrent livsfarlige når det blir vått. Jeg må kjøre med antispinnen på for å unngå å slenge alle veier. Tåler heller ikke banekjøring spesielt godt :roll: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...