Gå til innhold

kakkelyder fra girkasse, slutter når clutch trykkes inn

Anbefalte innlegg

Skrevet
det er jeg også interessert i. 4000 i 120, jeg har 2900 i 100kmt. blir vel kanskje det samme ja?

Men det er jo i forskjellen i utvekslingen ligger

Tror det versere en del forskjellig utvekslinger i kassene, og da spess siste giret som gjelder.

Tror 5 giret mit er 1:1

Blir nok mye den samma rusinga du har på din ja. :D

Skrevet

jeg sjekka det med lyden i dag, og det slutter faktisk når jeg presser girspaken mot ett av girene, samme hvilket. Altså med bilen på tomgang i fri med clutchen ute, presser jeg girstanga mot et gir, og da stopper lyden. trenger ikke presse hardt, bare såvidt borti.

Skrevet

Jepps.

Er slakk her og der i kassa som høres.

Har det selv, og forrige e34'n var lik.

Gjør det samme på en gammel patrol, så høres den brått ikke ut som diesel lenger. :P

Skrevet

dette er ett kjent problem på ford også. men det er det bare utløser laget som er utslitt.. det slutter også om du dytter girspanen mot ett av girene

Skrevet

Kan også være kubbelageret i kassen. på min tidlgiere E34 535 var det kubbelageret, men bilen var jo trillet over 320 000km da.

Skrevet
Trodde alle girkassene til bmw 3 serie haded samme utveksling i 5.gir. og at forskjellen lå i diffen? Men stemmer ikke det?

Jeg har overhodet ikke peil, men tror det verserer noen kasser med forskjellige utvekslinger.

Om det er 3 serie eller 5 serie har vel heller ikke stort og si, da jeg tror det er en del kassetyper som går omhverandre uavhengig om det er 3,5,7 serie osv. sånn innmatsmessig.

Skal google litt på den der.

Skrevet

Jeg har en 320 med 325 motor. Der brukte jeg først 320 diffen, med 3.43(?) eller no i utveksling. Da ble den veldig kortgiret.

Senere satt jeg på M3 diff med 3.23 i utveksling. Da ble den ikke så kortgiret lenger, og mer behagelig å kjøre.

Når jeg satt på M3 girkasse merka jeg ingen forskjell. Så min erfaring er å bytte diff om man skal forandre på utveksling

Skrevet

Finner ikke ut stort så langt.

Kan kanskje stemme det som sies over her ja.

Da må jo jeg ned i 2.65 på diffen for og dette ned på 3000 rpm i 120 km sånn ca.

Sikkert lett og finne en diff med den utvekslingen. :?

Var en HR. J.H som muligens hadde data over kasser, men om det er over utvekslinger på de forskjellige kassene eller kun hvem som passer hvor vet jeg ikke.

Skrevet
Lavere tall = lavere utveksling ihvertfall.

Hvilken utveksling har du på diffen nå da?

3.91 som står på nå.

318i diffen min er hvertfall 3,38 tror jeg. 325 diffen er 3,15.

Vil det si at når mellomakslingen går rundt 1 gang går hjulene rundt 3,15 ganger?

Hjulet går en gang rundt, så går mellomaksel 3.15 ganger rundt. ;)

Skrevet

Har samme rasle/kakke lyden på min 525tds. Har ikke prøvd det med å legge litt press på giret det må prøves.

Har dette noen praktisk betydning, bortsett fra den trasige lyden ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...