EirikL Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Har begynt å mistenke at demperne mine er litt slitne. Lurer på hvilket merke jeg skal gå for hvis jeg må ha nye? Koni og Bilstein er jo selvsagt, men siden bilen ikke er senket (325 ix), lurer jeg på om det finnes andre gode alternativer som ikke koster så sinnsykt mye pæng? Er ute etter komfort uten å ha følelsen av å kjøre på divanfjærer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odd-M Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Sachs. En av leverandørene til BMW Link to comment Share on other sites More sharing options...
E46Johnny Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Blir nokk Sachs Advantage eller hvis tiljengelig Sachs Performance Sport på min turing når jeg skall bytte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Hofstad Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Brukte GABRIEL på mine E30, både senket og ikke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
E28 TURBO Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Bilstein her. Anbefales, men stiv pris Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRIFTER Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Bilstein er en sikker vinner Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Nilsen Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Blir vell bilstein hær en kompis har det og er stor fornøyd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
E46Johnny Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Har begynt å mistenke at demperne mine er litt slitne. Lurer på hvilket merke jeg skal gå for hvis jeg må ha nye? Koni og Bilstein er jo selvsagt, men siden bilen ikke er senket (325 ix), lurer jeg på om det finnes andre gode alternativer som ikke koster så sinnsykt mye pæng? Er ute etter komfort uten å ha følelsen av å kjøre på divanfjærer... Hvis du ønsker litt komfort er sachs og konis to rørs gassdemper det rette valget. Et rørsdempere eks bilstein har et høyere internt gasstrykk og er derfor noe stivere. Alle de tre nevnte merker er dempere av høy kvalitet så det blir ditt valg, Blir som sagt sachs eller kansje koni to rørs sport gass demper på meg. Har hatt Gabriell justerbar sport demper på en Opel eg hadde før, greie demper men hadde ikke så lang levetid på sport innstilling ca 40-50000km På Opelen passa Bilstein godt pga myke orginal fjærer, som blei stramma opp av det noe høyere gasstrykket som finnes i deres enrørs konstruksjon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
E28 TURBO Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Synes ikke bilstein var så stiv. Men mulig fjærene mine er bløte. Bilen ble bra å kjøre, men setter seg vel mye ved pådrag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hyggmaister Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Jeg har sachs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts