Jump to content

Hvilke støtdempere skal jeg velge?

EirikL
 Share

Recommended Posts

Har begynt å mistenke at demperne mine er litt slitne. Lurer på hvilket merke jeg skal gå for hvis jeg må ha nye? Koni og Bilstein er jo selvsagt, men siden bilen ikke er senket (325 ix), lurer jeg på om det finnes andre gode alternativer som ikke koster så sinnsykt mye pæng? Er ute etter komfort uten å ha følelsen av å kjøre på divanfjærer...

Har begynt å mistenke at demperne mine er litt slitne. Lurer på hvilket merke jeg skal gå for hvis jeg må ha nye? Koni og Bilstein er jo selvsagt, men siden bilen ikke er senket (325 ix), lurer jeg på om det finnes andre gode alternativer som ikke koster så sinnsykt mye pæng? Er ute etter komfort uten å ha følelsen av å kjøre på divanfjærer...

Hvis du ønsker litt komfort er sachs og konis to rørs gassdemper det rette valget.

Et rørsdempere eks bilstein har et høyere internt gasstrykk og er derfor noe stivere.

Alle de tre nevnte merker er dempere av høy kvalitet så det blir ditt valg,

Blir som sagt sachs eller kansje koni to rørs sport gass demper på meg.

Har hatt Gabriell justerbar sport demper på en Opel eg hadde før, greie demper men hadde ikke så lang levetid på sport innstilling ca 40-50000km

På Opelen passa Bilstein godt pga myke orginal fjærer, som blei stramma opp av det noe høyere gasstrykket som finnes i deres enrørs konstruksjon.