Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er forstatt en stund til jeg skal ha meg bil, men lurer på hva jeg skal "kikke" etter. er kun bmw som er aktuelt! :P

hvis jeg sier jeg vil bruke maks 35 000 hva synes dere er det beste kjøpet?

er det da lurt å velge en pen 316 fremfor en shabby 320?

kom gjerne med deres erfaringer og tips :D

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kjøp noe du har råd til å ta i heia med...

Statistisk sett så kommer du til å dulte borti litt her og der. Og i allefall første vinteren ;)

Skrevet

Det er flere muligheter. Men hva setter du størst pris på? Motor eller utseende? Personlig ville jeg gått for en sekser, og ikke en slapp firer. Muligens en 318IS, disse er ganske friske.

Skrevet

kjøp en shabby 325i som første bil,det er smart.hvis du feilberegner så er det bare å kjøre på også er det sekser å da blir bilen mye penere uanset utsende å forsikringa er billig å bruker nesten ikke bensin :lol:

kjøp deg en bil som er grei å forsikre,ikke eldre en 94model hvis det er snakk om e36 å som er billig på bensin for du kommer til å kjøre mye i starten :wink: å ja du kommer nok til å være uheldig i starten så greit å ha noen penger ekstra hvis du ikke har lett for å låne.

IKKE kjøp en bil fra ungdommer,dem er som regel kjørt hardt å lite vedlikeholdt på grunn av mangel på økonomi.

bare mitt tips :wink:

Skrevet
kjøp en shabby 325i som første bil,det er smart.hvis du feilberegner så er det bare å kjøre på også er det sekser å da blir bilen mye penere uanset utsende å forsikringa er billig å bruker nesten ikke bensin :lol:

quote]

Ironi? eller har ikke dagen kommet igang for meg enda?

Skrevet

jeg hadde en 535ia. syntes det var perfekt. synes den var litt for dyr til å herje skikkelig med så jeg smalt aldri, og jeg hadde litt respekt for motoren også så jeg kjørte ganske fint. dette gjelder jo selvsagt ikke alle.

ville ha kjøpt en bil som var i god stand i den prisklassen, men med liten motor blir du nok fort lei.

billig å forsikre var den og. broren min sin 316 kosta mere enn 1000kr mere å forsikre :rompe:

Skrevet

quote]

Ironi? eller har ikke dagen kommet igang for meg enda?

Reagerte på den der jeg og..

Kjøp deg en pen E28 520i, kjempebil, og fantastisk på vinteren :)

Skrevet

e28 blir jo en veldig gammel føler jeg. tror ikke jeg hadde følt meg så veldig trygg i en sånn sikkerhets messig. er vel kansje lurt å ha abs og airbag og sånn? :P

men er noe alà dette her brukbart?

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... l&tot=null

EDIT: spiller trommer så kan være greit å ha plass til trommesettet og da kan vel touring være noe. var ikke så veldig dyrt for å være 96 modell.

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... l&tot=null

Skrevet

hei, jeg vil si det kommer litt ann på hvor du skal kjøre. De gode gamle rekkesekserne i 320 og 325 drikker nok suppe på bykjøring og endre du opp med en automat i tillegg blir det en sugende følelse i bensintanken. Nesten så en ser hvordan nåla går nedover i oppoverbakker frem til neste lyskryss.

Er det mest på landeveien og slik kjøring er det ikke "så" farlig, selv om ne 2,5 liter trenger litt suppe der og.

En 318 stasjonsvogn er jo superfornuftig og sikkert rimelig å forsikre og. Det du ikke betaler i motoreffekt, kan du jo bruke på å holde bilen i orden og til å stole på + anlegg :)

De du kjenner kommer sikkert til å erte deg litt med "har du familieplaner, har du kjøpt deg hund" uansett hvilken stasjonsvogn du handler.

Skrevet

Du får mange fine e34 til 35k. Går du ned til rundt 10-15 for bilen. finner du noen som har kanskje noen små problemer. Men har du litt skruing i fingra som må ut så greier du å fikse det meste. Du kan f. eks ta en titt på min. Jeg har måttet fikse alt selv og nå begynner bilen å bli bra ;D

Skrevet
hei, jeg vil si det kommer litt ann på hvor du skal kjøre. De gode gamle rekkesekserne i 320 og 325 drikker nok suppe på bykjøring og endre du opp med en automat i tillegg blir det en sugende følelse i bensintanken. Nesten så en ser hvordan nåla går nedover i oppoverbakker frem til neste lyskryss.

Er det mest på landeveien og slik kjøring er det ikke "så" farlig, selv om ne 2,5 liter trenger litt suppe der og.

En 318 stasjonsvogn er jo superfornuftig og sikkert rimelig å forsikre og. Det du ikke betaler i motoreffekt, kan du jo bruke på å holde bilen i orden og til å stole på + anlegg :)

De du kjenner kommer sikkert til å erte deg litt med "har du familieplaner, har du kjøpt deg hund" uansett hvilken stasjonsvogn du handler.

hehe, må tenke litt praktisk og touring ser jeg koster ofte mindre enn sedaner så da slår jeg jo to fluer i en smekk :D kommer sikkert til å bli litt ertet i starten, men tror folk etter hvert vil se fordelene.

Skrevet
Du får mange fine e34 til 35k. Går du ned til rundt 10-15 for bilen. finner du noen som har kanskje noen små problemer. Men har du litt skruing i fingra som må ut så greier du å fikse det meste. Du kan f. eks ta en titt på min. Jeg har måttet fikse alt selv og nå begynner bilen å bli bra ;D

ser e34 erganske lavt priset så det er sikkert mye bil for pengene, men har en forkjærlighet for e36. er som sagt fortsatt en stund til jeg skal ha bil så time will show :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...