Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hei

Åssen gikk det i går? Så ut som bilen plutselig begynte å slippe olje ut eksosen også kjørte du bare ferdig runden. Ikke si du fikk ras på førsten treffet med bilen?? :(

Hilsen Trond

Skrevet
Hei

Åssen gikk det i går? Så ut som bilen plutselig begynte å slippe olje ut eksosen også kjørte du bare ferdig runden. Ikke si du fikk ras på førsten treffet med bilen?? :(

Hilsen Trond

Hehe, ras nei, kjørte helt til jeg ikke fikk lov lenger jeg :) Prøvde ut noen Roadstone dekk som delaminerte etter en halv runde så kjørte inn og byttet til noen andre. Men ble litt lite felger da fire av felgene jeg hadde med trengte en annen type bolter enn jeg hadde. Skulle kanskje prøvd de før jeg dro ned men :roll: Forøvrig fant jeg ut at M3 diffen var ubrukelig og at jeg savnet zinter clutch som jeg hadde på den andre. Men utenom det så gikk det greit etterhvert, måtte bare smøre opp litt rat rust ;)

license_day.jpg

Skrevet
M3 diffen, for lav utveksling på den eller?

Ja, med 3.64 som jeg hadde på den forrige kjørte jeg tredje hele banen bortsett ifra svingen inn på deposletta, men nå måtte jeg ned i andre i s kombinasjonen, slaktern og inngangen til breisladden. Breisladden ble også litt stri på tredje, måtte ha mye vinkel for at turtallet ikke skulle dale.

Skrevet

det røyk godt av eksosen din på slutten av dagen suns jeg. sikker på at alt er vel? blei litt nervæs for om det var gått til dundass på første treff liksom.

mvh

Thorbjørn R

Skrevet

Bra det ikke var noe ras på gang da:) Hadde vært kjipt på første turen det. Sleit med tung utveksling du også ja, savna 3,64 jeg og. Var liksom ikke noe stas å måtte ned i 2 gir alle steder.

Hilsen Trond

Skrevet

Var bra det ikk skjedde no med bilen ja!

Men når det gjelder utvekslinga, så er det vel sånn at 2. gir er sterkere enn 3.gir, altså at 2. gir tåler mer stryk. 3. gir er vel det svakeste leddet i kassa, så sånn sett er det jo greit å heller tyne den på 2. gir :wink:

Skrevet
det røyk godt av eksosen din på slutten av dagen suns jeg. sikker på at alt er vel? blei litt nervæs for om det var gått til dundass på første treff liksom.

mvh

Thorbjørn R

Den ånder litt når man kjører på banen og drar det inn igjen. Hadde samme på den hvite, var redd det var no så tok komp test osv. Alt var strøkent. Men virker som det har noe med at man har S50 i E30. E34 bunnpanna med sumpen i andre enden kanskje?

Skrevet

Da blir bilen solgt om 15min desverre. Var litt opptatt av å få den godkjent etter fjorårets møte med biltilsynet. Men det så ikke ut til å løse seg så grep sjansen når en uventet kjøper dukket opp. Kjipt da den var særs strøken, men får jeg den ikke godkjent er skiltene verdiløse for meg. Hva som skjer på motorfronten nå er uvisst

Skrevet

Synd det da, dette er jo en sinnsykt moro bil! At du ble busta med den gamle måtte ha vært gigantisk uflaks, siden du ikke engang hadde M Power skrevet på toppdekselet. Måtte ha kommet over den BT fyren med mest kåll på BMW ever.

Ola fortalte meg at bilen hans også røyk (din gamle) i enkelte krappe svinger, og han mente at det kunne være fordi det manglet litt skvulpeplater. Har du sett hva det satt på din av det? Orginalt med E36 bunnpanna på S50 så sitter det et ståldeksel rett under veiva. Når man skifter til E34 bunnpanne må man enten fjerne denne ELLER fjerne plata på den "grunne" delen av E34 panna. Jeg mistenker din ikke har noen av dem..

Jeg går ut ifra at dere kjører veivhusventilasjonen tilbake i bunnpanna, og ikke lar den ligge i det fri (ekstern tank) ?

• 2 weeks later...
Skrevet
Synd det da, dette er jo en sinnsykt moro bil! At du ble busta med den gamle måtte ha vært gigantisk uflaks, siden du ikke engang hadde M Power skrevet på toppdekselet. Måtte ha kommet over den BT fyren med mest kåll på BMW ever.

Ola fortalte meg at bilen hans også røyk (din gamle) i enkelte krappe svinger, og han mente at det kunne være fordi det manglet litt skvulpeplater. Har du sett hva det satt på din av det? Orginalt med E36 bunnpanna på S50 så sitter det et ståldeksel rett under veiva. Når man skifter til E34 bunnpanne må man enten fjerne denne ELLER fjerne plata på den "grunne" delen av E34 panna. Jeg mistenker din ikke har noen av dem..

Jeg går ut ifra at dere kjører veivhusventilasjonen tilbake i bunnpanna, og ikke lar den ligge i det fri (ekstern tank) ?

Lurer på om han BT fyren hadde sett den på et forum og kjente den igjen når jeg kom kjørende.

Nei, sjekket aldri bunnpanna. Men med tanke på at jeg hadde samme problemet på begge så er det nok som du antyder. Veivhusventilasjonen gikk til bake i bunnpanna ja.

Et par bilder : ( Tatt av mesterfotograf, Remi :) )

IMG_6993_1.jpg

IMG_6985_1.jpg

IMG_6766_1.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...