Vidigal Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Hei. Kjøpte E46 for litt over 2 mnd siden, med relativt lav kunnskap om Bmw. Skulle skifte lyspærene foran her på torsdag, og oppdaget at panseret hadde begynt å ruste godt på "innsiden". Rustgarantien på bilen gikk selvfølgelig ut for 1 mnd siden, da bilen ble registrert i slutten av august 2002. Jæger sjekket bilen ytterlige og konstanterte at panseret, samt 3 dører burde skiftes ut. Mandag fikk jeg telefon fra dem, med beskjed at regningen kom på 65.000 kr (!!!). Men at Bmw importøren hadde skrudd godviljen på og ville dekke 50.000 kr siden bilen bare har passert 65.tusen km. Hadde jeg visst bedre hadde jeg selvfølgelig sjekket opp i dette tidligere og da før bilen passerte 6 år fra registreringsdato. Lett å bli etterpåklok :S 15.000 kr i "egenandel" i forhold til 65,- som Jæger opplyste er jo kanskje akseptabelt? Mekanikeren på Jæger syns tilbudet fra importør var generøst da de har en tendens til å sette limmit ved utgått garanti. Men jækli surt. Er det noen som har erfaringer i lignende situasjoner?
tmice Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 Er jo en grei deal det der, prøvde på en Audi jeg hadde en gang, å den var gått noen få km over garantien, å det var ikke snakk om å få noe dekt! 0,000
TommyL Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Bare å slå til. Bedre deal enn det får du ikke hos BMW, de pleier å være ganske strikse når det gjelder den 6-års garantien.
Rayb Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Ja både Jæger og andre fohandlere er veldig striks på den garantien, ta tilbudet! Jeg fikk byttet Panser, Bakluke og 4 Dører på garantien en uke før den gikk ut...! Og arbeidet de gjorde var utrolig bra! En venninde av meg som har Audi TT fikk byttet den ene døren, men måtte betale den andre selv utrolig nok.
tron-pe3 Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Hei, har 2001 e46 var innom Bavaria i Arendal dagen før garantien gikk ut og påviste rust på begge fremdørene. Fikk nye dører uten diskusjon. Har byttet alle dører og panser på BMWs regning og er fornøyd med servicen
Lars89 Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Hei, har 2001 e46 var innom Bavaria i Arendal dagen før garantien gikk ut og påviste rust på begge fremdørene. Fikk nye dører uten diskusjon. Har byttet alle dører og panser på BMWs regning og er fornøyd med servicen Stikkordet her er vel dagen før. Tror ikke du vil finne ut av hva som hadde skjedd 2 dager etterpå...
E46Johnny Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Er jo utrolig at BMW vil være så strenge på den rust problematikken, det er jo ikke akuratt et ukjent problem, og det er faktisk en produksjonsfeil som de lar kunden måtte betale for. Mersedes krøp til korset å ordnet opp enten bilen hadde garanti eller ikke, selv om det tok tid. Hvis bmw fortsetter på den måten er det ikke sikkert at jeg kjøper bimmer igjen. Kansje en kollektiv klage fra BMWs interesse organisasjoner hadde hjulpet. (tenker Bimmers og BMWCCN) Får håpe at nye modeller behandles bedre, men det ser ikke slik ut med hensyn til at de forlanger betaling for software oppdateringer på kode som har feil fra starten av, tenker da ikke på utvidede i pod funksjoner ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå