bad_ip Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Fikk et morsomt brev i dag. Hadde et innbrudd i bilen min den 14 mai 2006. Dette var en opel. Og nå har de funnet den skyldige... Var kun nevnt 1 person der. Har mine sterke tvil at han var den eneste da det var et tyveri raid her den natten. 7 biler. Førerkortet mitt og adgangsbeviset til haakonsvern ble funnet på en togstasjon i rogaland. Måtte bare fortelle dette da det var litt artig å få et sånt brev i posten. Føler at alle sånne biltyveri saker aldri blir oppklart. Personen fikk også 10mnd i fengsel.
babjorn Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Godt å se bil tyver får mere i straff en andre mere alvorlige saker Men morro at den skyldige ble tatt til slutt
bad_ip Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 Nå skal det sies at det sto alle lovbruddene han hadde gjort. Og det var IKKE lite han hadde på seg. Var mer enn kun biltyveri for å si det sånn.
babjorn Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Trodde ikke det var lov å gi andre opplysninger utenom di fakta du ble utsatt for,men var bare det jeg trodde..syns 10måneder var rimelig mye for tyveri men godt dem blir straffet
EirikL Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Hehe, ikke alle som får så hyggelig post. Her er det nesten bare regninger...
S.Arnesen Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 en liten oppmuntring til oss som har mistett troen på systemet....
Sir Hofstad Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Ble knivstukket i ryggen for noen år siden. Fikk banket de 3, men de hadde nær drept meg... Så på stasjonen sier politimannen at han må ut en tur, legger sakspapirene med navnene på dem min vei og går ut. Kommer tilbake sier han: Må være snill med dem...
Wolfeh Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Viste han deg navn osv så du kunne få tatt igjen?
Bimmerlars Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 babjorn skrev: Trodde ikke det var lov å gi andre opplysninger utenom di fakta du ble utsatt for,men var bare det jeg trodde..syns 10måneder var rimelig mye for tyveri men godt dem blir straffet Hvis noen hadde bryti seg inn i bilen din, rota, knekt og knust ting, tatt med seg cd-spelleren din og stikki av, synes du 10 mnd. som til opplysning er under ett år er en rimelig lang straff da?
BMW89 Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 J. Hofstad skrev: Ble knivstukket i ryggen for noen år siden.Fikk banket de 3, men de hadde nær drept meg... Så på stasjonen sier politimannen at han må ut en tur, legger sakspapirene med navnene på dem min vei og går ut. Kommer tilbake sier han: Må være snill med dem... jøss han hadde sikkert opplevd det samme selv? men fikk du tatt de ?
Bimmerlars Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 BMW89 skrev: J. Hofstad skrev: Ble knivstukket i ryggen for noen år siden.Fikk banket de 3, men de hadde nær drept meg... Så på stasjonen sier politimannen at han må ut en tur, legger sakspapirene med navnene på dem min vei og går ut. Kommer tilbake sier han: Må være snill med dem... jøss han hadde sikkert opplevd det samme selv? men fikk du tatt de ? "Fikk banket de 3,"
Hyggmaister Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 J. Hofstad skrev: Ble knivstukket i ryggen for noen år siden.Fikk banket de 3, men de hadde nær drept meg... Så på stasjonen sier politimannen at han må ut en tur, legger sakspapirene med navnene på dem min vei og går ut. Kommer tilbake sier han: Må være snill med dem... Altså..Du havnet i slosskamp, banka 3 stk men ble knivstukket..Så kom saken til politiet, og så ga de bare faen??
oddis Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 babjorn skrev: Trodde ikke det var lov å gi andre opplysninger utenom di fakta du ble utsatt for,men var bare det jeg trodde..syns 10måneder var rimelig mye for tyveri men godt dem blir straffet Å? Det er mye mtp. på hvor lenge volds og sedlighetsforbrytere får, men det er issolert sett LATTELIG lite. Noe sier meg også at denne fyren hadde mer på rullebladet siden han fikk såpass "lang" dom som 10mnd. Kjenner til flere bilinnbrudd som har blitt straffet med 30-50 dager fengsel (/betinget). Hvis man ikke får en skikkelig smekk første gang kommer man til å gjenta og gjenta og gjenta. Personlig synes jeg all type forbrytelse som omhandler sedlighet, ran, vold og innbrudd burde bli straffet med offentlig uthengig. Ingenting er flauere enn å gå å rake i parken med en stor orange fotlenke som det lyser rasshøl av lang vei. Gapestokk for verstingene.. All denne dullinga med forbrytere er det som har gjort mange nordmenn, inkl meg såpass forbanna at partier som Frp og til nød mer høyreekstreme partier for alvor begynner å få grobun i Norge! Alle sier disse partiene bedriver tullete politikk, men det faktum at det er de sittende partier som har SKAPT dette, det tar de ALDRI innover seg.. Borgervern er under full oppseiling, ihvertfall her hvor jeg bor... kjenner til flere konkrete situasjoner nå der folk har tatt affære og truet folk til stillhet med påfølgende omgang juling. Man skal være mot andre slik man ønsker andre skal være mot seg, det er synd det ikke er lov å gjøre nettopp det!
bad_ip Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 Det med offentlig uthenging tror jeg hadde fungert veldig bra... Fy faen så jææævlig det måtte ha vært. Tenk deg å stå i byen å bli latterliggjort av diverse folk. Tror nok en del hadde tenkt seg om før de gjorde et lovbrudd. Det med straffen på 10 mnd betinget kan virke mye for kun biltyveri. Men etter jeg så listen over andre lovbrudd fikk jeg litt sjokk. Blant annet 2 lovbrudd i henhold til våpenloven. Synes også det er litt rart at jeg fikk vite fullt navn, alle lovbrudd osv. Dette er informasjon jeg ikke trenger å få vite. Vet jo aldri hvilken personer som blir frastjålet ting. For alt politiet vet så kunne jo jeg f.eks ha brukt en god del timer på annlegg i bilen. Så blir det innbrudd. Jeg irriterer meg grønn og tenker kun på hevn. Nå er det ikke slik i mitt tilefelle. Men man vet aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå