Morten1989 Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Da er vinteren like rundt hjørnet, og det er på tide og sette bort caben Det jeg lurer på, er om det er noe spesielt som jeg bør gjøre før jeg setter den unna, den skal stå i garage
Wolfeh Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Vaske den grundig kjør den nesten tom for bensin osv. Grunnen til at du bør kjøre den nesten tom for bensin er at bensinen fordamper og legger igjen et hvitt pulver som kan være skadelig for motoren.
Morten1989 Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 Vaske den grundig kjør den nesten tom for bensin osv. Grunnen til at du bør kjøre den nesten tom for bensin er at bensinen fordamper og legger igjen et hvitt pulver som kan være skadelig for motoren. Har også hørt at man skal ha full tank, får å unngå kondens og rust i bensintanken. Men det er vell mer på biler som blir brukt igjennom vinteren?
bad_ip Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Har ogå fått den oppfatningen at bensintanken skal være full... har lest begge deler, men fleste sier full tank grunnet kondens. Jeg lar den stå med full tank når jeg setter min vekk for vinteren. Det jeg kommer til å gjøre er en veeeldig grundig vask. Få spylt under bilen. Innvending går jo an å gjøre etter den er parkert. Litt værre med utvending. Så er det nok lurt å starte den ett par ganger i løpet av vinteren og la den gå varm. Prøve å få rygget og kjørt litt frem og tilbake for å skifte posisjon på dekkene. Og til slutt. Prøv søkefunksjonen Er en god del tråder rundt dette temaet. Finnes jo en hel haug med andre ting som kan gjøres. Men jeg tror bilen har det fint med det jeg skal gjøre med min iallefall.
eriklepe Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 jeg kommer til å ta min ut på en tur når vær og føre tillater det. Tviler på at det har så mye å si om tanken er full eller hvaltom egentlig.
Haug Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Cab'n jeg solgte i sommer stod inne i vinter med full tank. Gikk fint det.
bad_ip Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 jeg kommer til å ta min ut på en tur når vær og føre tillater det. Tviler på at det har så mye å si om tanken er full eller hvaltom egentlig. Sikkert ikke en dum ting det nei. Det som også er kjekt med å la bilen stå. Utenom å skåne den for vinteren, er jo det å få kjørt bilen igjen. Utrolig digg
eriklepe Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 jepp, men her i bergen har vi jo knapt noe særlig vinter. Og når de salter, er det regnet vekk på en liten uke. Og regn er jo bilen vant med fra sommeren:) ....i år har faktisk sommeren vært historisk bra
Rabies Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Har ikke noen plass å vinterlagre bilen jeg Så jeg kjører bimmern hele året...
cmn Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Her er en tråd med ganske mange tips: http://www.s2ki.com/forums/index.php?showtopic=247621
pedro Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Vinterstaller E39ern min i kaldgarasje. Vasker polerer Topper tanken helt opp smører opp bevegelige deler vaiere låser og bolter muttere og bremsene demonteres rengjøres smøres og monteres sprayer over endel m rustløser. Skinnet smøres inn med eget pleiemiddel Starter bilen minimum en gang i mnden Hjula på papp plater bruker pizza eskene jeg da Spiser jo sef bare 4 i året Setter vinduene på gløtt så det er sirkulasjon inne i cupeen Hender jeg gløtter på dørene slik at naboen pus kommer seg inn Satte e34 prosjektet mitt på plenen for 1 1/2 år siden med presenning over. ALDRI mer: kanaler/ jekkfester å bremser rundt om er totalt opprustet. Det skal mye jobb å penger til for å ta igjen dette så den blir Mbil igjen. Stod på ny senk nye bremser å var nesten rustfri da! Tre hull i dørken færdige kanaler/jekkfeste og opprustet venstre bakskjermskant er status nå Hadde kommet bedre ut av det hvis jeg hadde solgt den da til denngang høyere pris og kjøpt ny bil nå til feks 125000 Blitt billigere enn 30 tusen i sveis å lakk(bud Drammen karosseri) 1800 i skiver bak 1000 for brukte kaliptere osv osv Angrer temmelig mye nå Pedro
LianLi Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Bensintanken er jo av plast i e36ene da. Tviler på at rust og kondens blir et problem.
todleif Skrevet Oktober 24, 2008 Skrevet Oktober 24, 2008 Bytt olje og filter. Vask bilen grundigt. (polering har du antagligt gjort før, da temperaturen bør væra på nærmere 15 grader) Fyll opp tanken. Ta ein køyretur for væra sikker på at bilen er tørr. La vinduene være litt oppe. Ikkje start bilen iløpet av vinteren. (må du starte skal motoren gå i minst 30 minutter!) Kobl ifra batteriet. (lades eit par ganger iløpet av vinteren) Og so har pedro nokre tips om smørning.
Haug Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 Kobl ifra batteriet. (lades eit par ganger iløpet av vinteren) . Fikk beskjed av verksmester på Bmw om å ikke frakoble batteri pga av det elektriske. Heller å vedlikeholdslade 1 gang i mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå