L.M.e30 Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 driver å bygger meg en ny bil, siden gamlebilen takka for seg på langstrekka på rudskogen, råden ville ut å ha litt frisk luft!!!! så i juli 2007 kjøpte jeg en forferdelig rusten og fæl 85mod 325i ambisjonene er store og planene mange, men lite tid og penger er jo som alltid en liten demper. men men. legger ut noen bilder i første omgang av åssen bilen så ut til å begynne med. LAV VEKT, MYE MEN IKKE FOR MYE EFFEKT, OVERSTYRING ER VEIEN TIL ALT GODT!!!!!!!!!!
L.M.e30 Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2008 for å forsette litt på min egen tråd kommer det noen bilder til.. å det kommer snart mer, siden bilen er vesentlig mere ferdig enn dette. den gamle bakstillinga ute. bakfra på bukker og klar for vinkelslipern bakskjermen fjernet all rust borte og ny m3 innerskjerm
S.Arnesen Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 hvorfor volvo maskinist? Hva slags bil var det som tok kvelden på skogen?
L.M.e30 Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2008 volvo motor p.g.a vannvittig lav vekt, hele motorn er jo god blanning av alu og magnesium. og billig å bygge. bilen som tok kvelden er bilen som er på profilbildet mitt, hørte ikke så mye ulyder med hjelm på, men når jeg så inboard filmen etterpå fikk jeg grøssninger. hehe, legger med et bilde så kan du se selv, blei dyr morro.
S.Arnesen Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 volvo motor p.g.a vannvittig lav vekt, hele motorn er jo god blanning av alu og magnesium. og billig å bygge.bilen som tok kvelden er bilen som er på profilbildet mitt, hørte ikke så mye ulyder med hjelm på, men når jeg så inboard filmen etterpå fikk jeg grøssninger. hehe, legger med et bilde så kan du se selv, blei dyr morro. se der ja, har opplevd slik selv også faktisk... en kamerat som hadde en slik en volvo b23 tic motor, han fikk oppleve det at under burnouter så blir trykket ekstremt høyt... hehe
///christian Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 Oi oi, du har tatt på deg mye jobb Lykke til!
Gjest Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 Tøft! Men hvilken volvo motor er det snakk om? 5er eller?
L.M.e30 Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2008 ///christian; blir endel jobb ja, siden jeg har forholdsvis liten erfaring med karroseri arbe så går det litt i slowmotion. jørg336t; åssen volvo motor det blir holder jeg hemmelig en liten stund til. hehe i tilfelle noen bestemmer seg for det samme og blir ferdig før meg. motorn med høl i er en m3 3liter som bare hadde gått rundt 70000. legger ut noen bilder til av bakskjerm jobben. innerkanalen er rekonstruert/rustfri grunnet og lakkert, og den nye ytterkanalen er på. baksjkermen er på, ca 200 sveisepunkter på skjermen, ca 40 på innerskjermen, ca 75 på kanalen. så jeg må si at di gullfarga borra på biltema er veldig bra. andre sida er også ferdig.
Gjest Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 Må si jeg liker et jeg ser. Grei jobb å skifte skjermer? Holder på med det samme selv skjønner du=)
L.M.e30 Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2008 jørg336t; det er mye jobb, bare husk å kryssmål hele tia, finn deg et midtpunkt i bilen å bruke dette til å kontrollere arbe ditt, gjør deg helt ferdig med ene sida bilen før du begynner på den andre. da har du den urørte sida bilen som mal for kryssmåling. ikke kapp vekk for mye på en gang, da er det fare for at gulvet i bilen gir etter og du ender opp med en båt i steden. lær av mine feil; skift bakplata når den ene bakskjermen er av. det er mye letter enn etter skjermene er satt på. legger ut ennå mer bilder bakruteramma på, jeg har sett i andre tråder at noen har hatt problemer med å få bakruteramma skikkelig på plass, det var et hælvele, men det gikk uten kapping.
Larsegutt Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 oofff asså volvo motor da.. kunne du ikke bruke et annet karroseri da?
ehrnst Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 her ser det ut til at du gjør en grundig jobb! stå på! skal dette godkjennes forresten?
Bmw345tic Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 tøft prosjekt, digger breddeskjermer bak:)
Gjest Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 Ok. Det går vel bra. Har heldigvis en nabo som er oppretter med eget firma som kan hjelpe meg isåfall. Lykke til videre da=)
M3 Yngve Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 Vet at det lønner seg å ha dørene så mye på som mulig. Så passe på at bukkene bilen står på, står rett, og kryss måle som nevnt. Ser bra ut dette. Hvordan Volvo motor skal du ha oppi der da? mye hk, osv ? Hvordan understell skal du bruke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå