E30_Dale Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 Sikkert noe spreke greier, men han holder visst kortene for seg selv den karen her. Like grei, større overraskelse . Men synd med volvo
L.M.e30 Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2008 åssen volvo motor og effekt er kort jeg holder tett til brystet. må vist nok en gang forsvare volvo motor planene, lav vekt og god vektfordeling. jeg veit det er å banne i kjerka. hele sulamitten skal godkjennes ja, alt er i orden med biltilsynet o.s.v. men dette vil jeg ikke kommentere videre før bilen står med skilter og alle papirer i orden. legger nok en gang ut flere bilder. 3 plata tilton, stort bedre blir det ikke prøvemontering av koffertlokk og baklykter for å sjekke klaringer og alt ser bra ut. hjulhusa forran pusset rent for tektyl, rust og sveisa der det trengs. hjulhusa forran grunnet, har også sveiset noen ekstra pukter for å forsterke støtdempertårn(har gjort det samme bak)
turboxs Skrevet Oktober 25, 2008 Skrevet Oktober 25, 2008 Hei du. Endelig er skjermene på bilen. Blokka fra gamlemotoren din er den jeg skel bruke i sesongen 09. Blokka er til borring nå. Jeg vet hvordan motor du skal ha i. Jeg jeg skal ikke avsløre noe.
L.M.e30 Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2008 morn morn turboxs eller skal jeg si fingern. hehe joa har kommet et stykke på vei, men er langt ifra ferdig, godt å høre at restene av gamle motorn er til nytte.
HeinZ Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 litt av ett prosjekt du har satt igang der. men det ser ut til at du har alt under kontroll..... blir morro og følge med videre. stå på
95932148 Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 bakruteramma på, jeg har sett i andre tråder at noen har hatt problemer med å få bakruteramma skikkelig på plass, det var et hælvele, men det gikk uten kapping. du skriver at det var et hælvete å få bakruteramma til å passe..hva var problemet du fikk?? jeg holder på å sette på sånn ramme på e30'n min også men jeg får den ikke langt nok ned mot skjermene å den går heller ikke langt nok framover...kanskje du veit hva som er problemet??
M3 Yngve Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 Ser ut til at grom deler er på vei inn oss deg. Volvos motorer er ikke så lette som man skal ha det til. Hadde vekt vært super viktig, noe jeg skjønner godt, hadde jeg bygdt M52B28 med turbo. Har sett det funker utmerket på en Finsk bil. Men om du skal kjøre mye trykk, må du ha bolter mellom blokka. De motorene er meget lette. Tror ikke 4/5 syl Volvo, blir mye lettere. Men lykke til. Har en kompis med E36 4 dørs, med 16V Volvo 230 med turbo og M5 kasse. Funker fint det-.
L.M.e30 Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 takk takk heinZ, alltid hyggelig med posetiv tilbakemelding. foxkid...problemet hos meg var det samme som hos deg. du må ha mange sveisetenger, en trekloss og en litt tung hammer, hehe. bare sette den på å finne ut hvor det butter, å rette litt, bare slå der det ikke gjør no, gammle rutekanten, gamle c stolpene(ikke lage bulker men bare pynte litt) m3yngve... seksern blir lenger og henger lenger over forstillinga noe som automatisk betyr dårligere vektfordeling med mindre jeg modifiserer torpedoveggen noe biltilsynet ikke jubler over. så volvo motor blir det uansett.
Kristov Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 Hva har du brukt for å fjerne tektylen i innerskjermen foran? Hva er det hvite stoffet du har lagt på etterpå? Legges det rett på bart metall og evt overflaterust?
L.M.e30 Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 kristov; jeg har gjort det "the hard way" med vinkelsliper med stålbørste. det hvite stoffet er standox epoxy grunning, kan males rett på bart metell, jeg sandblåser ikke men pusser det 99% strøkent før jeg maler på no. den siste 1% må det sandblåses for å få til. men jeg trur det går bra uten.
Kristov Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 kristov;jeg har gjort det "the hard way" med vinkelsliper med stålbørste. det hvite stoffet er standox epoxy grunning, kan males rett på bart metell, jeg sandblåser ikke men pusser det 99% strøkent før jeg maler på no. den siste 1% må det sandblåses for å få til. men jeg trur det går bra uten. Ok, Må man ha noe over denne grunningen?
L.M.e30 Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2008 kristov;jeg har gjort det "the hard way" med vinkelsliper med stålbørste. det hvite stoffet er standox epoxy grunning, kan males rett på bart metell, jeg sandblåser ikke men pusser det 99% strøkent før jeg maler på no. den siste 1% må det sandblåses for å få til. men jeg trur det går bra uten. Ok, Må man ha noe over denne grunningen? må ikke, den er helt tett, men jeg skal lakke utenpå uansett. ser for meg at det blir best
L.M.e30 Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 ikke akkurat no dansegølv. men etter mye!!! sveising, pussing og et strøk gunning er det bare vellstand. var en tur på Toten å kjøpte felger i går, kommer bilder når di er lakkert og klare.
destroyy Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Så det var denne jeg kanskje så på henger forbi ljugern for en mnd sia kanskje?
L.M.e30 Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 destryy; var nok ikke det for bilen min har stått på stedet hvil i snart et år. men det kan godt tenkes du har sett meg der oppe. jugern har sinnsykt mye bmw deler....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå