Gå til innhold

e30 325, komplett m3 forvandling og volvo maskinist


L.M.e30
 Share

Anbefalte innlegg

Dette var kjekt lesestoff! Du kan virkelig dette med grunnarbeid. Har stor tro på at det blir en veldig strøken e30, stå på! Men hva er planene med interiør? Og du hadde skrevet at du hadde kjøpt deg felger, men har ikke lest noe sted hvilke felger dette var? Skal følge med videre her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steven;

takker så mye for positiv respons, interiøret er foreløpig nedprioritert, eneste jeg har liggende er flokket dasjbord og omp rally ratt og girkule.

bra du mindte meg på det med felger, hadde glemt å legge ut bilder av dem gitt. er hvertfall 8x17 rh med kant, ikke no bling, bling akkurat men jeg trur dem blir tøffe i matt svart.

E30_Dale;

passer så og si bolt on, skal ta noen bilder og legge ut forklaring i marra, monterte den i sta å det gikk ganske smertefritt.

T.Thøgersen;

stemmer nok ikke det nei, men nå er det ikke lenge før jeg legger ut bilde å røper hemmeligheten, begynner muligens med motorfester til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kommmer det bilder av tannstanga.

eneste tilpasningene som må til for å montere z3 tannstang på e30;

siden pinion akselen på z3 tannstanga er en liten tanke lengre enn på e30 tannstanga måtte jeg kappe rattakselen 15mm (den som går igjennom torpedoen) da kan orginale rattaksel leddet fra e30 med servo brukes(den på bilde nr.2)

men e30 tannstanga er 62mm tykk i innfestingen, og z3 er 50mm det må derfor shimses opp 12mm for å unngå slakk.

e36 tannstang er forøverig lik og krever samme tilpasning.

utvekslinger på bmw servo tannstenger; (på ZF språket)

M3 3.0 - 39 mm/omdreining

M3 3.2 og standard E36 - 45.5 mm/omdreining

E46 compact - 50 mm/omdreining

Z3 - 53.5 mm/omdreining(fra 1,8 til 2,8L)

(på bygde språket)

E30 - 4 runder fra side til side

E36 - 3,25 runder fra side til side

E36 M3 3.0. - 3 runder fra side til side, men har mindre rattutslag.

Z3 - 2,7 runder fra side til side.

nb9wcn8iz3hc61pes94i.jpg

ih9pqk3ta2d2n7j04dax.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

E30_Dale;

ja jeg hadde ikke servo på gamlebilden å det er jo 5 runder eller no fra side til side, så satt jeg på 3,25 side til side (E36). første kjøreturen etter ombyggingen kjørte jeg rundt ei rundkjøring, jeg svingte som vanlig å endte opp med å kjøre opp på rundkjøringa, var jo en helt annen verden å kjøre med.

fant ut at det var lettere å ta ut reservehjulsbrønnen å pusse tektylen og rusta på den og på bilen mens den var ute enn å gjøre det mens den satt i veien.

legger ut noen bilder av det, legger også ut bilde av felgene som skal brukes.(disse skal pulverlakkeres enten svart matt eller hvit blank)

82kmw09vhkp4corpvsp1.jpg

lho8s55c2twqelmtcd5s.jpg

qkdl7o627e9rstptwaei.jpg

8egces0q1n8oez6azirx.jpg

iz8eo70w61323a9n07ib.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

bilen er ferdig grunna under og deler av bakstiling er montert, det var et hælvete å få den på plass aleine.

kjøpte meg motor feste puter i helga, fra 09mod. impreza wrx. disse er sikret på den måten at om vulkingen blir revet av er det motagere som holder igjen så motor´n ikke slår i panseret.

skal låne elefant i marra å begynne med motor montering på tirsdag.

da kommer det bilder som alle har ventet på.

8999g5z8fv2l16kz587e.jpg

ovc26wqbeervq93sw6bo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er dagen kommet som hvertfall jeg har sett fram til en stund.

å med tanke på nyssgjerrigheten tidligere i tråden så er det nok fler som gleder seg.

\:D/

motor og gir er på plass!!!!!!!!!!

bare å lage motorfester nå så står den som støpt.

orginale giroverføringa og girkasse traversen fra 260 kassa(orginal 325 kasse) passet rett på m3 kassa.

dqaswonls1v4kuc0rsqh.jpg

zs8a868xu5xbkqtib0cc.jpg

bdfr6p87pp0sqsarwr0o.jpg

ve4wsp1f0ctiduuuxah5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...