Gå til innhold

e30 325, komplett m3 forvandling og volvo maskinist


L.M.e30
 Share

Anbefalte innlegg

JulianS;

selvfølgelig ble det femmer, B5254t som den så fint heter.

ThomasB;

har ikke hørt at det er noe problem med den effekta jeg er ute etter. skal ha ca 400hk så jeg regner med at det holder

E30_Dale;

får jo ikke finere lyd enn femmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

har gått litt lang tid siden siste oppdatering nå, men det har skjedd litt siden sist, har ikke bare slappet av.

har kjøpt en haug med grenrørsbend og flenser å er i gang med å lage kollektor. har også kjøpt wastegate, baklykter, powerflex traversforinger bak, og jeg har begynt å bygge om bunnpanna.

sveisa også inn reservehjulsbrønn igjen på tirsdag.

legger ut bilder av motorfestene lakkert og montert.

p9jcx7d0tnpkxglq911l.jpg

4ezljk3e9vu2yh8z2b96.jpg

fflmag368lauymyo2dyi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

da er jeg i gang med grenrøret å det er en laaaaang jobb.

har foreløpig laget ferdig kollektor rørene å sveiset dem, så neste på agendaen blir å tilpasse til t3 flesen og sveise på rør ut til wastegate.

siden jeg ikke fikk kappet rørene riktig på noen måte på grunn av den skarpe vinkelen, så måtte jeg frese dem, tok tilsammen 13 timer å måle opp, frese, tilpasse/finjustere og punkte dem sammen.

skfk5i23z20dys3aehue.jpg

hvnsfxhmjiww7pt13b5w.jpg

afghdxlh1tjem1ip0dr3.jpg

ep5t3y5nuutj071tsfrs.jpg

zygzvefgz0kz6x4ybl4r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint valg av motor, når du skulle ha Volvo :D

Johan Lundgren, i den orange carbon 940in, kjører med ca 400+ i sin bil. Funker meget bra, og ikke minst problem fri. Blir sånn motor i hans nye Saab også. :D

Lykke til videre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal nok bli bra flow med den kollektoren ja, lagde til å punkta fast røret ut til wastegate´n i sta.

jobber ikke med stål nei, er bilmekaniker, men jeg har alltid interesert meg for å lage ting sjøl, f.eks. et grenrør som det jeg lager nå hadde kommet på oppunder 20000,- hvis jeg skulle satt bort jobben, å da er det bedre å lage det sjøl med deler til 3000,- pluss at jeg får gleden av å vite at det er egenfabrikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...