ThomasB Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 volvo femmer ja, skal du gjøre noe med sylinderforingene i motor?, de har en tendes å sprekke under mye effekt..
L.M.e30 Skrevet Mars 19, 2009 Forfatter Skrevet Mars 19, 2009 JulianS; selvfølgelig ble det femmer, B5254t som den så fint heter. ThomasB; har ikke hørt at det er noe problem med den effekta jeg er ute etter. skal ha ca 400hk så jeg regner med at det holder E30_Dale; får jo ikke finere lyd enn femmer
L.M.e30 Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 da er motor festene ferdig. legger ut noen bilder av prosessen og resultatet.
L.M.e30 Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Skrevet Mai 2, 2009 har gått litt lang tid siden siste oppdatering nå, men det har skjedd litt siden sist, har ikke bare slappet av. har kjøpt en haug med grenrørsbend og flenser å er i gang med å lage kollektor. har også kjøpt wastegate, baklykter, powerflex traversforinger bak, og jeg har begynt å bygge om bunnpanna. sveisa også inn reservehjulsbrønn igjen på tirsdag. legger ut bilder av motorfestene lakkert og montert.
L.M.e30 Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Skrevet Mai 19, 2009 da er jeg i gang med grenrøret å det er en laaaaang jobb. har foreløpig laget ferdig kollektor rørene å sveiset dem, så neste på agendaen blir å tilpasse til t3 flesen og sveise på rør ut til wastegate. siden jeg ikke fikk kappet rørene riktig på noen måte på grunn av den skarpe vinkelen, så måtte jeg frese dem, tok tilsammen 13 timer å måle opp, frese, tilpasse/finjustere og punkte dem sammen.
mrbatnes Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 jøss. må bli bra fart på eksosen med den kollektoren der stå på! liker å se noen som tenker utenom boksen å gjør noe nytt/uvanlig og lager egne løsninger. "alle" kan sette nedi en m30 med turbo hvis du sjønner.
Rayman Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Synst du er dyktig med metal jobber vel med det du? Må jo være kjekkt og ha en E30 ingen andre har! Stå på
M3 Yngve Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 Fint valg av motor, når du skulle ha Volvo Johan Lundgren, i den orange carbon 940in, kjører med ca 400+ i sin bil. Funker meget bra, og ikke minst problem fri. Blir sånn motor i hans nye Saab også. Lykke til videre.
L.M.e30 Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Skrevet Mai 25, 2009 skal nok bli bra flow med den kollektoren ja, lagde til å punkta fast røret ut til wastegate´n i sta. jobber ikke med stål nei, er bilmekaniker, men jeg har alltid interesert meg for å lage ting sjøl, f.eks. et grenrør som det jeg lager nå hadde kommet på oppunder 20000,- hvis jeg skulle satt bort jobben, å da er det bedre å lage det sjøl med deler til 3000,- pluss at jeg får gleden av å vite at det er egenfabrikat.
helgeb Skrevet Mai 26, 2009 Skrevet Mai 26, 2009 se her ja, ser meget bra ut. tar en tur nedom en dag jeg og titter, hvis du holder på utover kveldene fremover
L.M.e30 Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Skrevet Mai 27, 2009 bare å ringe eller sende ei melding det, er aldrig langt unna garasjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå