Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg da dessverre solgt min kjøre roadster og er da på utkikk etter ny bil..

Da trenger jeg litt hjelp...

Hva skal jeg velge..

Kom gjerne med forslag og linker.

Kriterier.

km.stan. maks 200.000

Pris maks 150.000

Bilen skal gå bra..

Helst bimmer så klart men også andre biler er av interesse.

Noen biler jeg har sett på

e36 328/325 coupe

e30 med 6`r

Audi S2

Toyota celica gt4

Porsche 911

Noen som har tips om noen av disse bilene eller om andre bra biler

post link:D

Skrevet

Kjøp en E38 740 og spar opp litt penger så du kan kompressorlade den. Gode 420 hester 0-100 på vel 5 sekunder i en stor og behagelig slede. Vet det er noen her på forumet som har E39 540 med ESS-kompressor. Tror det er en morsom sak.

Skrevet

Driftsikkerheten på 944 skal være veldig god. Forsikringen ligger i området 320-323 (da jeg sjekket for meg selv, 30+ år og 30 % bonus) og deletilgangen er ganske god, siden det faktisk er brukt endel VW-deler på denne bilen. Vil anbefale å sende en PM til vår kjære moderator Fredrik. Tror han sitter inne med det meste av info om Porsche 944, en av verdens mest undervurderte sportsbiler...

Skrevet
Driftsikkerheten på 944 skal være veldig god. Forsikringen ligger i området 320-323 (da jeg sjekket for meg selv, 30+ år og 30 % bonus) og deletilgangen er ganske god, siden det faktisk er brukt endel VW-deler på denne bilen. Vil anbefale å sende en PM til vår kjære moderator Fredrik. Tror han sitter inne med det meste av info om Porsche 944, en av verdens mest undervurderte sportsbiler...

Driftsikkerheten på Porsche 944 er meget god såfremt det ikke handler om en eldre importert modell (les: konvertert pickup). På 80-tallet og tidlig 90-tallet var det begrenset med fagkunnskap for disse modellene i Norge og det preger bilene i dag. Det er forøvrig ikke brukt mange VW deler på 944... det begrenser seg til enkelte elektriske komponenter og kanskje slitedeler som f.eks bremseklosser. Porsche 924 derimot (ikke S-modellen) bruker ganske mange VW deler (motor, gearkasse, vitale deler i understelet etc.). Det er forøvrig en seiglivet misforståelse at Porsche 924 og 944 er identiske modeller hvis man ser bort fra enkelte karosseriplater.

Vedr. fornuftige billige biler... se mitt innlegg i denne tråden der jeg anbefaler E36 Compact og Mercedes-Benz W202.

Skrevet
7-serie er ikke noe for meg..

men skal høre litt rundt om den 944`n:D

Noen som vet noe om celica gt4 carlo sainz

Toyota?? Feil retning man. Det er sikkert en ok artig bil, men med det samme kipe japseplast preget som de fleste andre asia-vogner..

944 er gode biler som du får sportsbil-feeling av, men desverre vil de alltid bli sett på som en fattigmanns Porsche og derav mister den endel sjarm og verdi.

Hvis du først skal ha deg Porsche mener jeg du bør gå for en litt modifisert 911 til 150-200000,-. Helst med turbo-look og for all del ikke targa. Det er nydelige biler med sjel og ikke minst lyd :) Selv skal jeg ha meg en Porsche en dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...