Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 320D 99'mod bruker rundt en mil for å komme opp i normal driftstemperatur. Lurer bare på om dette er normalt...

Lurer på om det kanskje kan vere termostaten, men kan hende det er normalt at den bruker så lang tid...

Er det forresten kurant å skifte termostaten?

Skrevet
Min 320D 99'mod bruker rundt en mil for å komme opp i normal driftstemperatur. Lurer bare på om dette er normalt...

Lurer på om det kanskje kan vere termostaten, men kan hende det er normalt at den bruker så lang tid...

Er det forresten kurant å skifte termostaten?

Det må da være normalt, å det er kurant å skifte!

Skrevet

En dieselmotor trenger vel normalt noe lengre tid for og oppnå drifstemp, men en mil synes nå jeg var lenge. Da snakker vel vi om kjøring på sommer? Vil vel bruke ennu lengre tid på vinteren. Kan jo være at termostaten åpner for tidlig eller at den ikke lukker helt. Termostat er billig så jeg ville ha byttet. Tidligere ble det sagt at en av tre termostater var feil. Og da snakker jeg om nye.

Skrevet

Det høres ikke så veldig unormalt ut. Kommer selvsagt på hvordan du kjører etc. Min 320D(E46/2000 modell) bruker ca 8 km på å komme opp i full driftstemp hjemmefra. Da er det ca 2 km med nedover og bortoverkjøring, 4 flate km og så svak stigning.

Før jeg byttet termostat tok det en del lengre tid, i tillegg gikk temperaturen ned når jeg kjørte lange nedoverbakker. Nå er temperaturen "stabil" uavhengig av oppover eller nedoverkjøring.

Litt pes å bytte termostat på e46 320D men det funker å gjøre det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...