Gå til innhold

Hvordan koble ut veivhusventilasjon på m20?

Yngvejos
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt om veivhusventilasjon idag, og konklusjonen er at jeg ikke har lyst på oljedamp i innsuget på m20en min.

Jeg lurte på om jeg skulle løse det med en catchtank, men jeg er ikke sikker på hvordan det må være.

Er veivhusventilasjonen avhengig av vakum fra innsuget for å få sugd ut alt som skal ut?

Slik jeg ser det for meg, kan jeg bruke en sånn tank.

http://kimmit-sport.com/e-shop/product_ ... ucts_id=76

Hvis jeg kobler veivhusvent til den ene nippelen og den andre nippelen til innsuget. Vil oljen bli liggende igjen i tanken da?

Og vil alt bli ventilert ut?

Må man ha tank med filter, eller er det unødvendig?

Håper noen kan forklare meg en god løsning på "problemet".

Motoren er en m20b27 sugemotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt enig i det ang oljedamp i innsuget, såvidt meg bekjent så har m20 og m30 kun utlufting i toppen , noe jeg syntes er litt for lite egentlig (burde vært i bunnen iogså) men dette skal da gå inn i en tank som har utlufting i bunn, med ett rør som går til toppen(nesten) av tanken også bør oljen renne ned igjen i bunnpanna, slik skal hvertfall jeg lage det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil tro den bare har retur ut i bunnpanna, men en ordentlig slik må ha to inn på toppen og en retur ned i bunnpanna i bånn, og en utgang til lufta, som går ut i bunn og har ett rør inni tanken som slutter 1-3cm ifra toppen inne i tanken. om du skjønte meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at det skal gå en slange fra toppdeksel og inn øverst på catchtanken også en slange fra nederst på catchtanken til bunnpanna også skal du hekte på en slange med filter fra den andre nippelen på toppen av catchtanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røret fra blokk til bunn av innsug er åndingen til bunndel. Denne og åndingen fra toppedeksel kan begge kjøres til en catchtank for så og montere ett filter på denne tanken. Oljenivå måler, slik som den du får fra kimmit blandt annet er meget nyttig da catchtanken blir full til slutt og da trenger og tømmes. Catchtank = god løsning for og bli kvitt oljedampen fra innsug for så og ha en "egenkontroll" på oljen. Bunnen av innsug (der hvor åndingen til bunndelen var må følgelig blendes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...