Galldrian Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Skulle legge om til vinterdekk igår. Tydeligvis var det metalltretthet i den ene bolten jeg skulle dra til på ene hjulet så den knakk. Kjempegøy! Bolten står kun 2mm ut av gjengene og jeg får ikke godt nok tak med tang for å skru den ut. Har man noen tips her? Eller må man på verskted for å smelte/bore ut dritten, og hvor mye koster noe sånnt?
axor Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 grisehode, det er et hode som skrur seg inn i mutteren omvendt vei, når den er langt nok inne, så skrur du motsatt vei, det selges på biltema.
wabby Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 pikk eller hode? Aldri hørt om grisehode før...
Galldrian Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2008 grisehode, det er et hode som skrur seg inn i mutteren omvendt vei, når den er langt nok inne, så skrur du motsatt vei, det selges på biltema. Ah nice Er det denne du mener http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82380 ?
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Men du har vel en drill selv? Burde jo være en grei sak å borre ut da
Galldrian Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2008 Drøyer drillinga hvis jeg kan kjøpe et verktøy til under 100 spenn som er noe mer skånsomt. Men skulle fått vite om det var korrekt produkt jeg linka til på biltema?
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Men den må du jo borre hull til uansett da så jeg skjønner ikke hvorfor du skal gidde å styre med den da
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Den du har linket til er en mutterkløyver og ikke en grisepikk forresten så den kan du ikke bruke..
Galldrian Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2008 Ok, men jeg har jo 2mm med mutter som jeg kan få tak på. Finnes det et verktøy så kan skru seg på denne og skru ut omvendt?
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Grisepikk http://www.biltema.no/products/producti ... emId=81086
wabby Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Spørsmålet er vel om vi har forstått trådstarter. Han snakker om mutter og ikke bolt. Er det en bolt som har kenkt som kun stikker 2 mm ut så holder ikke verktøyet fra biltema. Da må du nok gjøre et av alternativene: * Pikk (går somregel ikke) * sveise på en liten pinne på tuppen av bolten og skru den ut * Dersom det er 5 bolts så ruller den greit på 4 og * Evt et verksted. De har den ute på under en time så blir ikke så dyrt. Heller det enn å kjøpe inn mye tull som du likevel ikke får brukt skikkelig.
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Ikke som jeg vet.. Du har ikke sveiseapparat da? For da kan du jo bare sette en mutter som passer utenpå den gjenværende bolten og sveise fast den så da er det bare å skru den ut
Galldrian Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2008 Spørsmålet er vel om vi har forstått trådstarter. Han snakker om mutter og ikke bolt. Er det en bolt som har kenkt som kun stikker 2 mm ut så holder ikke verktøyet fra biltema. Da må du nok gjøre et av alternativene: * Pikk (går somregel ikke) * sveise på en liten pinne på tuppen av bolten og skru den ut * Dersom det er 5 bolts så ruller den greit på 4 og * Evt et verksted. De har den ute på under en time så blir ikke så dyrt. Heller det enn å kjøpe inn mye tull som du likevel ikke får brukt skikkelig. Jess beklager, mente seff bolt. Det er 5bolts så jeg er ikke så veldig bekymra, men greit å ha iorden Det blir verksted på meg, tror ikke jeg prøver meg på noe petter smart greier. Takk for hjelpen folkens
wabby Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 PS: ved neste hjulbytt smør boltene i kopperpasta. Da løsner dem lett til våren og glir fint inn også
S.Arnesen Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 PS: ved neste hjulbytt smør boltene i kopperpasta. Da løsner dem lett til våren og glir fint inn også word...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå