JIMVP Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 hei.. jag har en 320i 85mod e30.. og den bruker urimelig mye bensin. når motoren er kald så ligger tomgangsturtallet på 1500 o/min til den blir varm og går ned til normal 800-1000o/min.. jeg ble fortalt at det er en føler på ternostathuset som registrere varmen på motor og justerer bensin/luft blanding når den er kald.. kan det være denne føleren har hengt seg oppe på et vis? slik at den blit stående på "choke" hele tiden..?? prøvde å koble ut denne føleren mens motoren va igang.. men da stoppet den.. som om gnistn forsvant.. på gammlere modeller er det flere følere på termostathuset.. men på min er det bare 2.. en for temperaturmåleren og den andre var den jeg kobblet ut da motoren stanset.. når jeg prøver å justere co så reagerer ikke motoren på det.. har byttet co/luftmengdemåler med mange andre men ikke noe forsjell.. noen som kan jelpe meg???
Eksos Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Motoren din SKAL gå høyt på tomgang rett etter kaldstart. Dette er kaldstartsdysa som forrårsaker, slik at den ikke skal dø ut, som den gjorde når du kobla den ut..
JIMVP Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2008 så den har ingenting med at bilen bruker mye bensin? hmm.. andre årsaker kansje?
Kenni Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Enkle, billige grep på reduksjon av forbruk er å kontrollere luft/dekktrykk, skifte plugger og luftfilter. Jeg merket noe forskjell da jeg gjor dette med min bil. Hvordan man kjører har også mye å si.
JIMVP Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2008 den bruker runt 2 liter på mila! har byttet plugger, rotor , fordelerlokk, luftmengdemåler...
Snadder Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 den bruker runt 2 liter på mila! har byttet plugger, rotor , fordelerlokk, luftmengdemåler... Da hadde jeg helt klart sjekket luftfilteret ja. Kanskje også se etter om at det kan ligge noe inne i halsen på den?
JIMVP Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2008 den bruker runt 2 liter på mila! har byttet plugger, rotor , fordelerlokk, luftmengdemåler... Da hadde jeg helt klart sjekket luftfilteret ja. Kanskje også se etter om at det kan ligge noe inne i halsen på den? har byttet å prøvd mange andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå