Ssbmw Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 ja nå gir jeg snart opp Jeg kjører helt normalt ingen hard gassing eller noe tull. likevell er temp. måler på kanten til rødt. Den begynner helt nede og stiger langsomt til midten og så fyker den til rødt på et lite øyeblikk. Jeg har nettopp bytta viskosekoblingen til vifta for den var gåen ( det ble gjort idag 27.10) Termostaten er også byttet nyligt, men skal jeg vurdere en som åpner tidligere? Det hjalp litt men den er fremmdeles ALT for varm. Det vil si at den har bare synkt 1 liten mm. Hva skal jeg gjøre? jeg gidder ikke å kjøre med varme apparatet og kjøre rundt i en badstu. Den ene slangen som går fra radiatoren er kaldt mens den andre er så varm at jeg nesten ikke klarer og holde på den. Noen som har et forslag hva dette tullet er? evt. hva kan/skal jeg gjøre.
tomerikk Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 Virker som skovlene i vannpumpa er røket eller løsnet. bytt vannpumpe.
Ssbmw Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2008 Virker som skovlene i vannpumpa er røket eller løsnet. bytt vannpumpe. Så vannpumpa sirkulerer ikke vannet?
Zeeks_Racing Skrevet Oktober 27, 2008 Skrevet Oktober 27, 2008 er nok vannpumpa ja, men kan oxo være at termostaten ikke åpner seg. har du lufta kjølevannet ordentlig?
Ssbmw Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 Dette ble gjort på et verksted pga. at dekselet til kjede hadde sprukket. Og da tok han å skifta vannet i radiator og termostaten samtidigt. Så den er relativt ny ( ca. 2-3mnd) så tror ikke det er termostaten. Men har mer tro på at kanskje vannpumpa har tatt kvelden. Men går det ann og skifte til en kaldrere termostat? Åpner tidligere?
tomerikk Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Termostaten åpner, den øvre slangen er jo varm ogden nedre kald. da har du ikke sirkulasjon. Skift pumpa og luft systemet.
Ssbmw Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 Har snakket med lærerene mine ( på kjøretøy) og de mener faktisk at det kan vær termostaten som ikke åpner. så pumpa er vel det siste sier de. Så får prøve og koble ut termostaten og se om tempen stiger om det ikke blir sirkulasjon på vann og se om radiator kan være tett..
Ssbmw Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 Har da skjekket termostat og den funker som bare det. Og idag var det værre enn noen gang.. Men om pumpa er gåen? hvordan kan jeg finne ut dette? er det et merkbart trykk i slangene? slangene er godt trykk og slikt.. så jeg fatter det ikke.. gir opp.. har ikke vært annet enn motor trøbbel med denne siden jeg kjøpte den.. så visst noen har en 2,0 eller 2,5 motor( hvordan er det med lednings nett og motor fester fra 1,8is til evt. 2, eller 2,5?) som de vil bli kvitt til en rimelig penge så send pm.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Finner ut om du har sirkulasjon ved å skru av lokket til ekspansjonstanken og se om det kommer en pilotstråle ut ved å gi litt gass. Har du ikke det er det ingen sirkulasjon.
Ssbmw Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 Finner ut om du har sirkulasjon ved å skru av lokket til ekspansjonstanken og se om det kommer en pilotstråle ut ved å gi litt gass. Har du ikke det er det ingen sirkulasjon. Der er det ikke mye liv nei.. Og det betyr da at pumpa har gått til helvete?
johjoa Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Hvordan ser radiatoren ut? Var å hjelpte en kompis å bytte radiator siden alle kjøleribbene var korrodert bort. Bytta radiator og alt var tipptopp.
Haug530D Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Finner ut om du har sirkulasjon ved å skru av lokket til ekspansjonstanken og se om det kommer en pilotstråle ut ved å gi litt gass. Har du ikke det er det ingen sirkulasjon. Der er det ikke mye liv nei.. Og det betyr da at pumpa har gått til helvete? Den har nok det da ja, er nok plast skovler på den pumpa di og de varer ikke evig nei, kjøper du ny er det nok metall skovler.
tomerikk Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Vannpumper er jo nermest forbruksvare på de fleste biler. På motorer med tannreim bli den byttet hver gang reima byttes. siden bmw bruker kjede på de fleste får de ikke de byttene og derav sviktene pumper.
TheBirg Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Jeg holder en knapp på at termostaten sitter montert feil vei, som jeg skrev i en lignende tråd for 2 min siden. ( http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=95241 ) Skovlene detter jo ikke av vannpumpen. Så det er ikke feilen. Er drivreimen på plass så pumper vannpumpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå