Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min regnskapsfører har faktisk tatt hjem en slik Figaro. En sjarmerende og spesiell bil! Den står fortsatt på engelske skilter, men forsto det slik at det var mulig og få norske skilter på den?

Skrevet
Denne tråden har respekten til alle på forumet og det er alltid morro med oppdateringer!

Veldig hyggelig sagt, Wicky, men erfaringsmessig bør man være litt forsiktig med å uttale seg på vegne av andre. :mrgreen:

Skrevet

Nissan Figaro på norske skilter er jeg litt usikker på.

Dvs. jeg vet at det er blitt registrert Figaroer i Norge, men jeg er usikker på om dette fortsatt er mulig, eller om innstrammingen som har gjort det umulig å få f.eks. Nissan Skyline på norske skilter også rammer Figaro...

Litt latterlig hvor vanskelig ting skal gjøres, spør du meg...

z1zybpip6hox78zhdm0k.jpg

Skrevet

Ja, akkurat det jeg også er usikker på. Han nevnte noe om det der da jeg så på bilen, men husker ikke hva han sa.. Skjønner ikke helt grunnen til det. Det er vel lov til å få norske skilter på bilen selv om den er høyrestyrt, eller ligger det noen restriksjoner der også?

Skrevet

Stemmer, alle japanske biler har restriksjoner av en eller annen idiotisk grunn. Men det finnes noen Figaro regga på motorhistorisk grunnlag i allefall, og de er jo utrolig søte biler da ;)

Skrevet
Det er vel lov til å få norske skilter på bilen selv om den er høyrestyrt, eller ligger det noen restriksjoner der også?

Jeg tror høyreratt brukes som et argument. Det har gått an å få bilen registrert på motorhistorisk grunnlag, som verneverdig, nesten. Men da får man påskrift i vognkortet at den i utgangspunktet kun skal brukes til og fra stevner og ellers når den ikke er til hinder for annen trafikk. I tillegg er det strenge krav om originalitet - man kan knapt skifte felger - og jeg mistenker at det har irritert at endel av Skylinene som har fått norske skilt på dette grunnlaget har blitt ganske modifiserte i ettertid.

Skrevet

Vi tar litt flere italienske moter:

Fiat 600 var storebroren til 500. Der 500 bare hadde to sylindre, kunne 600 flotte seg med fire. Også her var motoren helt bakerst. I motsetning til hva noen tror, ble Fiat 600 lansert først, i 1955. Produksjonen ebbet ut på tampen av 1960-tallet. Som man kan se av disse bildene, er de eldre enn bildene av Fiat 500 på forrige side, som som viser hvordan 500 stjal mye av rampelyset mens 600 inntok en tilbaketrukket plass etter hvert.

ymeb04irwk0vqcokgpi2.jpg

Fiats reklamefotografer var virkelig glade i å arbeide ved sjøen.

8kgtsssgfo5xffqzdagg.jpg

Hver dag etter arbeid kjørte Antonia ned til havnen og sendte lange, lengselsfulleblikk bort mot de lange, lave motorbåtene og angret bittert på at hun hadde brukt alle sparepengene på å kjøpe bil.

Skrevet
Stemmer, alle japanske biler har restriksjoner av en eller annen idiotisk grunn.

:x

Jeg prata så vidt med en Evo 6 eier her om dagen, han vurderte jap-import før han handla men fikk da beskjed av biltvilsynet om at det ikke ville la seg gjøre å få skilter selv om bilen er teknisk prikk lik euro-versjonen.

Om han derimot satt på en norsk tomt karosseri så kunne han handle delebil i japan og montere over alt på dette uten problem, med unntak av eurolykter og div småtteri.

Fornuft? Nei det har vi ikke hørt om.

Skrevet

Produsenter som Gutbrot og Lloyd skulle erfare at selv om de laget biler som var svært populære på midten av 50-tallet, kunne ikke det sikre framtiden deres, og tidlig på 1960-tallet var de borte.

Andre produsenter var på vei mot bedre tider.

tl89nyab6f637ytiw5xn.jpg

Destined for a better future I.

Skrevet
Produsenter som Gutbrot og Lloyd skulle erfare at selv om de laget biler som var svært populære på midten av 50-tallet, kunne ikke det sikre framtiden deres, og tidlig på 1960-tallet var de borte.

Andre produsenter var på vei mot bedre tider.

[ Bilde ]

Destined for a better future I.

Kan det være fordi folk ble mer selvdiggere? Og mere glad i ting og at småbiler ikke var noe de ønsket å ha? Stormannsgalskap light?

Skrevet
Kan det være fordi folk ble mer selvdiggere? Og mere glad i ting og at småbiler ikke var noe de ønsket å ha? Stormannsgalskap light?

Du er uten tvil inne på noe: Forbrukere er troløse. I det ene øyeblikket er de lykkelige over at de har råd til å kjøpe et produkt, i det neste kan de ikke tenke seg å eie det fordi de har råd til noe bedre.

Og dette kunne man se etterhvert som velstandsutviklingen i Tyskland etter krigen skjøt fart.

1ifqkgaiosusz6birf9l.jpg

Goggomobil - 14hk og plass for 4.

Skrevet

Må nesten benytte Tysklandstema til å dra frem en av de gromme fra 50-tallet, fatterns gamle Opel Kaptein:)

889d0kvz7hrn4aarz6n5.jpg

Puddingen i hvit genser er da meg, anno ca 1974 8)

Skrevet

Er vel en grunn til at bilene hadde finner... for å virke større og dyrere enn naboens... men ja..er vel stormannsgalskap som toppet seg under jappetiden på slutten av 80tallet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...