Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tilbringer litt over 1 uke i Italia hver måned, men selv med min ikke helt passive kjørestil (sett med norske øyne) - tror jeg ikke det er noen fare med tanke på hvordan enkelte dær nede kjører :lol:

Skrevet

365,8 km/t er uten saftblanderne på taket.

Og med de på plass, blir nok tillatt toppfart meget lavere.

Synes Lamboens blålys er - ja, mer italienske da.

Skrevet
365,8 km/t er uten saftblanderne på taket.

Og med de på plass, blir nok tillatt toppfart meget lavere.

Synes Lamboens blålys er - ja, mer italienske da.

Stemmer det toppfarten er målt før politiets utstyr ble montert :)

Men: "tillatt toppfart" :lol:

Skrevet

Å tro at purken følger etter dere i 300+ er som å tro på julenissen. Det som er mer intressant er hvor rask bilen er fra 0 til 250-260. Alt over dette begynner å gå så fort at man ikke har SNEV av kontroll.

Skrevet
Å tro at purken følger etter dere i 300+ er som å tro på julenissen. Det som er mer intressant er hvor rask bilen er fra 0 til 250-260. Alt over dette begynner å gå så fort at man ikke har SNEV av kontroll.

AMG raketten:

Bilen akselererer fra 0 til 100 på 4 sekunder, fra 0 til 200 på 10,5 sekunder og fra 0 til 300 på 29,5 sekunder (uten "saftblandere" på taket) :lol:

Skrevet

Min takboks er skiltet med en toppfart på maks 130km/t, hvilket betyr at jeg ikke bør overskride 130km/t med takboksen påmontert bilen. På samme måte vil jeg anta blålys-produsenten har et dokument hvor de fratar seg ethvert ansvar i det festene ryker og blålysene svever i 300km/t over i motsatt kjørebane og lager bulk i hjelmen til Valentino Rossi på vei hjem fra GP-løp. Tog du'an?

Skrevet

Min takboks er skiltet med en toppfart på maks 130km/t, hvilket betyr at jeg ikke bør overskride 130km/t med takboksen påmontert bilen. På samme måte vil jeg anta blålys-produsenten har et dokument hvor de fratar seg ethvert ansvar i det festene ryker og blålysene svever i 300km/t over i motsatt kjørebane og lager bulk i hjelmen til Valentino Rossi på vei hjem fra GP-løp. Tog du'an?

He he, det tror jeg Tysk purk driter langt i om de ligger på hjul etter en fartssynder :lol: Tog du den :roll:

Skrevet

He he, det tror jeg Tysk purk driter langt i om de ligger på hjul etter en fartssynder :lol: Tog du den :roll:

I motsetning til norsk politi, så er Bundespolizei ganske regelbunden og driter i svært lite.

Skrevet

I motsetning til norsk politi, så er Bundespolizei ganske regelbunden og driter i svært lite.

Var på familietur til Italia en gang på nittitallet i en nedlessa Sierra. Fattern suste forbi en avkjørsel vi skulle tatt av på, oppdaget det, bremsa alt det kjerra var god for, og heiv bilen i revers! Mens vi rygger mot kjøreretningen på Autobahn på et avsindig turtall, kommer det en Polizei imot oss bakfra. De legger seg fint ut og kikker storøyd på den hvite sierraen, men foretar seg ikke noe. Antakelig var de i sjokk. Pappa later som dette er helt normalt, og kommer seg inn på riktig avkjørsel. Jeg sliter fortsatt med mareritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...