Gå til innhold

Tarantell selges rimelig i Bergen/Os

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg har prestert å finne meg mann med arachnofobi, og helst vil unngå at han dør av skrekk når han skal bo her, må nok lille Molly(Grammostola Rosea/Chilensk rose) få et nytt hjem. Hun har vært i Norge ca et år, da kom hun fra Chile, viltfanget. Hun er nok ikke mange årene, hun er ikke så kjempestor.

Hun spiser godt, og er relativt rolig og grei, man kan fint holde henne så lenge hun ikke er sulten og irritabel, men har aldri bitt.

Hun selges uten bur for 150kr.

6c830li2561r0fqoe68y.jpg

5u9p6lqg7y6bi2ihih66.jpg

Skrevet

Tarrantell er gøy. Søstra mi fikk en av meg for mange år siden. Syns hu var så grusom at hun fikk navnet Gøril.

Anyway, kan jo legge til at "tisper" lever lengst. Gøril hadde vi i gode 8-10 år før vi ga henne bort.

Bytta skall en del ganger, så ut som vi hadde to tarrantellaer da :)

Skrevet

Haha, er ganske morro egentlig:p Er nesten kun hannkjønnvenner som freaker ut når de ser henne! Pyser!

Ja, hunnene av denne arten blir vel en 15-20 år med litt flaks:) Fatterens gamle hadde et benspenn større enn et cd-cover.

Disse er forresten utmerkede måter å slipe unna slitsomme tanter på besøk! Har ikke hatt ene tanten min på besøk siden jeg tok Molly ut på hånden min og sa "se den fine edderkoppen!". Hører med til historien at mine gamle kongepytonslanger også ble brukt i den skremselskampanjen:p

Skrevet
Haha, er ganske morro egentlig:p Er nesten kun hannkjønnvenner som freaker ut når de ser henne! Pyser!

Ja, hunnene av denne arten blir vel en 15-20 år med litt flaks:) Fatterens gamle hadde et benspenn større enn et cd-cover.

Disse er forresten utmerkede måter å slipe unna slitsomme tanter på besøk! Har ikke hatt ene tanten min på besøk siden jeg tok Molly ut på hånden min og sa "se den fine edderkoppen!". Hører med til historien at mine gamle kongepytonslanger også ble brukt i den skremselskampanjen:p

Kan jeg få spørre hva du driver med på fritiden? :lol:

Må tilføye at jeg er enig med Springsteen.. :wink:

Skrevet

Kan jeg få spørre hva du driver med på fritiden? :lol:

Må tilføye at jeg er enig med Springsteen.. :wink:

Hehe, litt usikker på om du forventet svar på den, men bare for å gi meg selv enda mer rykte som en særing... Er desverre ikke så mye fritid, det som er går til bikkjen, bilen, filmer, bøker, tegneserier, timesvis med telefonsamtaler med typen ooooog.. kameleonen min :roll:

Den siste er vel blant det som gjør meg så nerdete:p Bokser med forskjellige insekter i kjøleskapet, sommerfugljakt om sommeren, mengder med litteratur om disse fantastiske dyrene;) Tellaen og slangene er dyr som har havnet her ved mer tilfeldigheter, men jeg har nok med bikkje og kammis, så de andre er solgt, vil bli solgt i denne tråden.

Enig med Springsteen.. Pføy, pysemenn! Molly er nydelig! Hun er til og med litt rosametallic! Og hun gjør nytte for seg! Får du kakkerlakkivasjon, er det bare å la henne gå løs noen dager. Å fange henne derimot, hun er ganske god på gjemsel! Hun var løs i to måneder i sommer, da huset mitt på gården(second home) hadde litt for mange gjemmesteder for henne. Merkelig nok foretrakk folk å ikke komme på besøk da...

Navnet hennes kommer fra sangen Molly's Lips, Nirvana(orginalt av The Vaselines), for dem det skulle interessere.

Siden jeg er verdensmester på OT, og litt stolt av han her, slenger jeg ved et par bilder av Roger Waters(som absolutt ikke er til salgs)!

jbgpk6qyoa9dpacvymmu.jpg

Eldste bildet.. Her skifter han skinn...

zdt6999887go3gek1349.jpg

ql9bqyy6xidd1s5ye8dv.jpg

Skrevet

Hehe, sære dyr :) Ikke noe etter mitt hjerte, men folk har forskjellig smak, og det er jeg glad for. Hadde hele verdens befolkning vært som meg hadde det vært kjedelig her på jorden.. Har heller ingen problemer med å kalle meg selv en pyse :lol:

Kameleonen var litt "fancy" :wink:

Skrevet
Hehe, sære dyr :) Ikke noe etter mitt hjerte, men folk har forskjellig smak, og det er jeg glad for. Hadde hele verdens befolkning vært som meg hadde det vært kjedelig her på jorden.. Har heller ingen problemer med å kalle meg selv en pyse :lol:

Kameleonen var litt "fancy" :wink:

Hehe, håper du ikke har problemer med at jeg kaller deg det heller da;) I såfall beklager jeg, og tilføyer at jeg sier det med vennlig tonefall.

Men syns noen av dere burde vurdere å kjøpe Molly. Fredeligere kjæledyr finner dere ikke! Og dere kan fint reise fra henne en mnd uten problemer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...