Kentan-racing.com Skrevet Oktober 29, 2008 Share Skrevet Oktober 29, 2008 I å med han har for høyt ladetrykk så kan jo ikke turboen vær så gæren? godt tegn at den ladder! men kan være at wg din er gåen.. når det blir trykk på klokka og den da når et visst trykk så trykkes stangen.. Da åpner den interne wgen.. en Ventil i turboen.. Så lenge du har trykk og for mye trykk så er det wg som er problemet.. Huk av staget og dytt spjeldet i åpen stilling.. Da skal ikke turboen lade i det hele tatt.. så kan du bytte den fordømmrade wgn.. Og bytt til ekstern wg.. har en 38 mm liggende.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larssr Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2008 der har du problemet:p er noe stort dritt disse turboene, ustabilt lade trykk som bare det. Lurer på om det er eksos huset som er for lite men er ikke helt sikker Og derfor lader jeg for mye mener du? Ladetrykket er heller ikke noe særlig ustabilt på min. Eksoshuset er mer enn stort nok for å lade maks 1 bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larssr Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2008 I å med han har for høyt ladetrykk så kan jo ikke turboen vær så gæren? godt tegn at den ladder! men kan være at wg din er gåen.. når det blir trykk på klokka og den da når et visst trykk så trykkes stangen.. Da åpner den interne wgen.. en Ventil i turboen.. Så lenge du har trykk og for mye trykk så er det wg som er problemet.. Huk av staget og dytt spjeldet i åpen stilling.. Da skal ikke turboen lade i det hele tatt.. så kan du bytte den fordømmrade wgn.. Og bytt til ekstern wg.. har en 38 mm liggende.. Wgen funker som den skal den, men kjenner at fjæra er rimelig stram. Er nok ikke noe større problem enn dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet Oktober 30, 2008 Share Skrevet Oktober 30, 2008 Du har vel samme turbo som jeg har. Konklusjonen jeg har kommet fram til, er at spjeldet i den interne wastegaten er for lite for å få ut all eksosen på høyt turtall. (Ihvertfall på m50b25) Min lader 0,4 bar fra ca 2500rpm opp til 4000rpm, etter det skyter ladetrykket i taket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet Oktober 30, 2008 Share Skrevet Oktober 30, 2008 Det høres ut som et typisk wastegateproblem ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larssr Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Du har vel samme turbo som jeg har.Konklusjonen jeg har kommet fram til, er at spjeldet i den interne wastegaten er for lite for å få ut all eksosen på høyt turtall. (Ihvertfall på m50b25) Min lader 0,4 bar fra ca 2500rpm opp til 4000rpm, etter det skyter ladetrykket i taket Høres kjent ut det ja. Prøvde en tur i dag med staget av, men er alt for glatt og jævlig til å få testet ordentlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Oktober 30, 2008 Share Skrevet Oktober 30, 2008 Sveis igjen wg spjellet og monter ekstern. Har hatt samme problem tidligere på en relativt svær turbo som viste seg å være til dieselmotor,dvs lite wg spjell grunnet lite turtall på diesel. Fra 5500 o/min overladet det fra stabile 1.52 til 1.93 med dertil bensinkutt,ikke mulig å få ladetrykk ned med det eksoshuset. Men kunne slippe ned trykk til stabilt 0.8 men peaket på 5500 med 1.9kg,moro å kjøre men litt farlig da dysene sto på 99% på 1.52 bar så var det tomt dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larssr Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Sånn var det en av de første turene etter jeg fikk tettet et par lekkasjer. Ladet 0,7-0,8 opp til turtall, før ladetrykksmåleren nesten dro rett ut og selvsagt totalt kutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Oktober 31, 2008 Share Skrevet Oktober 31, 2008 boost creep. port waste gate hullet. eller monter ekster gate. kan også kjøpe ny Actuator med lavere psi setting sammen med boost controller. se www.atpturbo.com etter porting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 31, 2008 Share Skrevet Oktober 31, 2008 Åssen i svarte vil du porte wg hullet til og bli stort nok? si at disse turboene har en 14 mm wg innebygget orginalt.. de er ikke store iallefall.. skal du få porta denne godt nok til og få ut all eksos på du få byttet spjeld inni der og det er ikke enkelt... SVEIS dritten og sett på en ekstern.. 38 mm wg holder leeeeenge! men ikke til m3n min... Bmw motorer og spesiellt 6erne er utroli glad i å lage mye hester med litt ladetrykk og produserer da noe jæveligt med eksos.. ergo wg på være stor som faen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 Du har vel samme turbo som jeg har.Konklusjonen jeg har kommet fram til, er at spjeldet i den interne wastegaten er for lite for å få ut all eksosen på høyt turtall. (Ihvertfall på m50b25) Min lader 0,4 bar fra ca 2500rpm opp til 4000rpm, etter det skyter ladetrykket i taket Høres kjent ut det ja. Prøvde en tur i dag med staget av, men er alt for glatt og jævlig til å få testet ordentlig Nytter ikke med staget av heller, eneste du utgjør med det, er at turboen lader senere, men vil fortsatt øke trykket mer enn du vil på ett visst turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå