Andreas1 Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Årets første snø. YEIIIIIIIK . Trailer som ikke kommer opp en bitteliten minibakke og stenger halve Alnabru Burde vært påbud og kontroll ved grenseovergangen om at de har forsvarlige dekk og medbragt kjetting.
-Marius- Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Blir gøy i vinter. Jeg for min del kjører sikkert og rolig på veien, og heller tar den helt ut på Bama (nedlagt lasteterminal). Lærte mye av hvordan bilen oppførte seg der, og det var til god nytte på veien. Vi har ikke så mye snø i Bergen at det blir så mye kjøring på snø da, men salting er de voldsom på .
MrElg Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Vi som liker det glatt ja, høhø. Måtte ofre fangeren min til en grøft i dag, for å unngå en tullegutt som kom over i min fil. Stikke av klarte han og Skadene jeg vet om, kommer på en ca 4500kr \:D/ De tre små blå pilene er retnignen jeg gled, den store blå er bilens vei og den røde linja viser grøften bedre. Dvs, snudde ca 160 grader til høyre, etter at høyre forhjul tok tak i snøen i veikanten.
anders87 Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Er alltid like artig og leke seg om vinteren Var ute med en kamerat ikveld oppi Maridalen og lekte oss med en VW Passat Syncro.. Var artig det Første gangen jeg har prøvd 4wd på vinterføre, og det ga mersmak egentlig.. Selv blir jeg kjørendes rundt i Sieræva'en her i vinter:
Jamal Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 kjørte nesten i lykt stolpen med firma bilen idag Store fortau kanten redda vel en en regning til firma mn det tok ike slutt der nei...da var det bare å gå hjem og legge om til vinter hjula på 325'n brukte litt under halve tanken på å ligge sidelengs litt over alt 17.8L/100 viste det på displayet før jeg kjørte hjem igjen...fint at bensin kosta "bare" 9 kroner og par øre på haugenstua idag Noen som veit om p-plasser rundt omkring i Oslo utenom mariholt, sognsvann og tryvann? Today Was A Good Day!!! kjør forsiktig
gkw89 Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 oiiida:S tenkte for noe da ? Men trodde det var sånn garantert at de tok lappen jeg, men kommer vel litt ann på hvor og slikt? Siden du var fornuftig og fant en parkeringplass og sånn? jeg og en kompis ble stoppet av snuten i sta... vi lå i twindrift på riksveien i ca 70-80, så kom blålysa =/ men det han sa, var: "jeg ser dere kan sladde, men helst gjør det ett annet sted enn her... og kule biler dere har forresten, morro med bakhjulsdreven bil og HK tenker jeg.. ha en fin dag" så da måtte jeg bare sette meg ned og le gitt
Torbjørn H Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 oiiida:S tenkte for noe da ? Men trodde det var sånn garantert at de tok lappen jeg, men kommer vel litt ann på hvor og slikt? Siden du var fornuftig og fant en parkeringplass og sånn? jeg og en kompis ble stoppet av snuten i sta... vi lå i twindrift på riksveien i ca 70-80, så kom blålysa =/ men det han sa, var: "jeg ser dere kan sladde, men helst gjør det ett annet sted enn her... og kule biler dere har forresten, morro med bakhjulsdreven bil og HK tenker jeg.. ha en fin dag" så da måtte jeg bare sette meg ned og le gitt
skillbill Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 oiiida:S tenkte for noe da ? Men trodde det var sånn garantert at de tok lappen jeg, men kommer vel litt ann på hvor og slikt? Siden du var fornuftig og fant en parkeringplass og sånn? jeg og en kompis ble stoppet av snuten i sta... vi lå i twindrift på riksveien i ca 70-80, så kom blålysa =/ men det han sa, var: "jeg ser dere kan sladde, men helst gjør det ett annet sted enn her... og kule biler dere har forresten, morro med bakhjulsdreven bil og HK tenker jeg.. ha en fin dag" så da måtte jeg bare sette meg ned og le gitt Jaja, finnes noen politifolk som ikke gjør jobben sin Neste gang dere skal leke så finn dere en tom parkeringsplass eller noe sånt;)
Nytern Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Snill politimann! Kom over noen litauere som hadde grøfta med en Berlingo i går natt. De kjørte på ulovlige sommerdekk (slicks), var på tur fra Trondheim til Litauen. Skulle igrunn bare latt dem stå der, hadde vel vært tryggest det.
BMW-Coupe Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 "Vi som liker det glatt:D" Hehe, ja d var jo noe å kalle tråden sin d åsså
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Er glad i bruksbilen min på vinteren jeg.. Seipa og pigga hjul på langtur og 20" Sommer/helårhjul når jeg bare er hjemme og kjører.. Forøverig en stor tung chevrolet tahoe.. men fin balanse i de og ligger kava breit bare du tenker på gassen.. 6.5 v8 med diesel og turbo.. og blir du lei er det bare og trykke på brytern for 4wd.. da drar den opp overalt.. eneste dritten med disse bilene er at de er ikke langt unna 3.5 tonn.. så blir det glatt nok så seiler de bare.. har hatt et par turer på låste hjul ned bratte bakker.. kjøre er ikke noe problem.. stoppe=helvette..
336mik Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Da er sesongens første snø/slaps/is tur unnagjort. Ble vel rundt 10 mil,og 30-40 liter mindre bensin på tanken. En ting jeg aldri har vært borti før i dag er regelrett (vann)planing på snøen.Blei en liten tur utenfor alfarvei da gitt,men ingen skjede skadd.Fikk en skikkelig aha opplevelse da. Morro er det ihvertfall. Nå er det bare å glede seg til ishjul sesongen,og jeg satser på å få brukt både 5`ern og 3`ern med ishjul i år.
Nytern Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Ja, enig! Føler det er mye fis og lite lukt her.. (Oh, den var ny)
snurresprett Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 heldi dere som har vinterdekk og kan vær ute å sladde:p her ikke komt meg hjem og fått lagt om enda, men satser på det er føre til å kjøre 20mil i morgen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå