Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg føler du motsier deg selv litt. Om bakdelene er større enn fordelene, hvordan kan det da ha store fordeler ved vanlig bruk?

For meg personlig er det ingen store fordeler,eller fordeler i det hele tatt, men for Fru Hansen borti gata her, så kan det vel ha sine fordeler i ett og annet kryss (sparer piggene i årets ny innkjøpte dekk).

Men må man hive seg ut i den minste lomma for og komme seg inn i rekken av egosentrerte småpendlere, så tror jeg det er flere som kan (burde kunne) bekrefte at antispinn ikke akkurat forkorter 0-60 prestasjonene dersom man klarer og regulere litt selv.

I mine øyne er vanlig bruk den eneste relevante bruken av elektroniske hjelpemidler. Skal en kjøre "uvanlig" har en alltids mulighet for å skru det av. Så hva er problemet? :)

Skru av abs er til dags dato noe jeg må gjøre i sikringsboksen.

Ikke akkurat noe jeg ville utført da bil og henger oppleves som en akselererende 40 fots container med flat trampet bremsepedal inn mot rundkjøringa, der 99% av foregående kjøretøy har testet abs egenskapende sånn ca 70 meter før og inn i denne.

Og faren for at alt det andre man helst vil koble bort, kobler seg inn og blir glemt deaktivert etter den fjerde texaco koppen du fyller opp, er jo representativt stor.

For tomgangskjøring og eierløse biler med nøkkler i tenningslås, forekommer jo ikke. ;)

Og da ser jeg problemet der. :)

Jeg føler du er innom en problemstilling jeg har tenkt over etter at jeg selv fikk sånne fancye hjelpemidler. Det virker som at veien fra å sette pris på den ekstra tryggheten disse gir til å _stole_ på at bilen korrigerer alt du skulle finne på å kaste den inn i fort kan bli veldig kort. Dette skremmer meg litt igrunn. Jeg er vel ikke den eneste som har opplevd å nesten bli torpedert av en random suv med fantastisk 4hjulstrekk, elektroniske duppeditter og superstresset/uoppmerksom sjåfør. Til syvende og sist gjelder fysikkens lover oss alle, duppeditter eller ei :)

Teknikken knekker ned all mulighet til og lære og håndtere ett kjøretøy spør du meg.

Burde i grunn være med antispinn/skrens osv. som det er med automat og briller.

Må man ha det, så få det stemplet i førekort, da disse IKKE har noe og gjøre i biler uten!

Og sånn på tampen...

Hvor mange tror seriøst at bilen med hjelpemidler kan komme lenger, eventuelt raskere frem av to ellers identiske biler på et litt ekstremt føre, der sjåføren for eksempel er en annerkjent person innen rally?

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er det en ting jeg savner litt fra mr2-tida må det være følelsen av mestring etter en lang tur på drittføre :D Da visste jeg at det var meg, ikke bilen som tok oss hjem :)

Skrevet
Er det en ting jeg savner litt fra mr2-tida må det være følelsen av mestring etter en lang tur på drittføre :D Da visste jeg at det var meg, ikke bilen som tok oss hjem :)

Er igrunn det jeg mener også. :)

Hadde by the way en 86 mr2 selv for en haug av år siden.

Var noe for seg selv, til tross for litt pinglete motor.

Skrevet

Oh, gøy! Ja, de er morsomme. Var motoren som gjorde at jeg solgte. Jeg kan fortelle min noe flaue historie som førte til salget.

Fra Dombås går det bratt oppover mot dovre. For å gjøre denne stigningen litt mer levelig har en et forbikjøringsfelt. Joa, kjepphøy som vanlig slengte jeg meg ut for å kjøre forbi en teit feriepakket dieselvolvo med superlang vogn. La inn 2-giret og mata på. Jeg kom meg vel litt forbi campingvogna før jeg var innhyllet i en sky av svartrøyk, når sikten var klar var Volvoen og vogna borte!

Da var det ikke moro med mr2 lenger.

Skikkelig offtopic, men jeg er litt mimrete i kveld :D

Skrevet
Oh, gøy! Ja, de er morsomme. Var motoren som gjorde at jeg solgte. Jeg kan fortelle min noe flaue historie som førte til salget.

Fra Dombås går det bratt oppover mot dovre. For å gjøre denne stigningen litt mer levelig har en et forbikjøringsfelt. Joa, kjepphøy som vanlig slengte jeg meg ut for å kjøre forbi en teit feriepakket dieselvolvo med superlang vogn. La inn 2-giret og mata på. Jeg kom meg vel litt forbi campingvogna før jeg var innhyllet i en sky av svartrøyk, når sikten var klar var Volvoen og vogna borte!

Da var det ikke moro med mr2 lenger.

Skikkelig offtopic, men jeg er litt mimrete i kveld :D

LOL.

Mimmer kan være gøy det.

Min ble solgt 14 dager etter omlakkering (mondeo gul) da jeg fikk et bud som var dumt og avslå.

Hadde bilen på vei, og brukte den godt i ca en mnd før jeg strippet den ned for en liten opp pussing.

Skulle liksom være med meg noen år, men slik ble det da ikke.

Da fikk vi inn litt OT i form av mimring begge to. :lol:

Skrevet

Her er ett minne fra sist det var snø her hos meg :D

va helt kanon føre til og "kose" seg på :P

bilde5612pr6.jpg

w1024.png

Skrevet

Husker jeg kjørte 20mil i 20ish cm snø ei natt i fjor vinter. Halvveis på turen merka jeg at bensinforbruket var skyhøyt. Når jeg stoppa så jeg hvorfor. Snøen hadde lagt seg inni hjulhusene så det var som å kjøre med bremser på :D Var forøvrig sikkert en 30-40cm vegg av snø på bakluka. Så helt teit ut, men akk så gode minner! SNØ!!

Skrevet
Hvor er det anbefalt å leke seg i Rogaland, om man er helt ny og vil utforske/prøve seg frem?

Det er nå mange store parkeringsplasser i Stavanger.. F.eks. Høyskolen.

Skrevet

Kom akkurat tilbake fra Tryvann (rett nord for oslo)

Det er knallføre der!

par mål stor helt flat, nybrøytet asfaltplass og diffnrems, livet blir ikke så mye bedre enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...