Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte at det var en fordel og dra på handbrekket sammen med og sette bilen i park. Steptronic kassene tålte ikke og "hvile" på park. Jeg bruker aldri handbrekket men må kanskje begynne. Mener det blir litt smør på flesk.

Skrevet

Dette gjelder alle automatkasser uansett merke.

Sett alltid på håndbremse og sett så bilen i park.

Når ein skal på tur setter ein girkassa i det gir ein skal bruke og så tar av

håndbremsa. :D

Som ein pluss har ein ei håndpremse som virker og ikkje er fastrusta under neste PKK (EU-kontroll). :P

Skrevet

eg bruker BARE park eg :lol: meennneee...eg pleier alltid å stå så og si flatt...skjelden eg står i 45graders oppoverbakker haha...

noen som har opplevd hva som skjer om man lar bilen "hvile" på park ?

Skrevet

noen som har opplevd hva som skjer om man lar bilen "hvile" på park ?

Den gangen jeg hadde 190E, brukte jeg ikke brekket...fordi det fungerte selvsagt ikke.

Ble da fortalt at låsepinnen er rimelig liten og kan etterhvert gi etter for presset...men jeg har ikke sett dette selv.

Skrevet

....stille i fjøset no gitt..... anyway så va eg litt slarken med brekket da eg hadde en e39 520 ia. har en liten bakke ned til huset og hver gang eg tok den ut av park så smalt det godt og merket at bilen hang i park-en. kan umulig ha været sundt nei.....derfor har eg ordentlig gir no hehe

har forresten et lite inntrykk av at brekket på e39 ikkje e heilt på nett i forhold til mange andre biler, kansje det bare er meg. den er hvertfall dårlig på min nye no. nett justert og ikkje spesielt slitt. samme med den gamle. va ikkje lenge før den måtte justeres etter å ha skifta til nytt

Skrevet

Jeg pleier ikke å bruke håndbrekket hvis bilen står på flatt underlag.

Står jeg i bakke derimot (selv små slakke bakker) setter jeg bestandig brekket på samtidig med at jeg setter bilen i park.

En del biler har også litt slakk i brekket, så hvis man f.eks holder bilen på bremsa, setter på brekket og så slipper bremsa vil bilen trille noen cm fremover eller bakover, av den grunn pleier jeg når jeg parkerer å først sette bilen i Neutral, så setter jeg på brekket, slipper bremse og SÅ setter jeg bilen i park. Hvis man ikke gjør dette og man har den slakken i brekket vil nemlig bilen likevel henge på Park hvis man har satt bilen i park før man satte på brekket.

Skrevet

campingbil fra usa/canada triple e commander 1992 model har ikke håndbrems/håndbrekk. eneste mulighet til å få den til å stå stille når du har parkert er å sette den i park og dermed låse bakakselen. mulig andre modeller er sånn også. men kjenner kunn til 1992 modellen personlig.

o5euyw2re1aqh891hugp.jpg

satnf6ogvn2sk5z9vd6m.jpg

Skrevet

vet ikke hvilket fjøs det ble stille i jeg :P ikke mitt hvertfal :D

men uansett bruker jeg skjeldent brekket. bare om bilen står i bakker og lignende. har også hørt at det kan være fordel og ikke bruke brekket på vinteren pga det har lett for og fryse fast. jeg har aldrig hatt noe problem med og parkere kunn i park uten brekk. eneste er en gang den sto i en bratt bakke og jeg fikk sluppet den i park ved et uhell. var ikke så veldig mye hardere og få i drive. merket nesten ikke forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...