Gå til innhold

Hvilke automat/manuelle kasser passer M50B20 og tåler 300hk?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og vurderer å skaffe meg en kasse som tåler litt mer bank enn den usle automatkassen som sitter originalt i min E34 520iA med M50 motor.

Jeg aner ikke hva som blir enklest å bytte. Må automatkasser ha en styringsenhet i tillegg eller ligger den oppi?

Har en kasse fra en E23 745iA tilgjengelig, men har en følelse at den kommer ikke til å passe. Har vurdert å gå over til manuell, men det blir nok mer arbeid enn å bare bytte til sterkere automat?

Har ingenting imot automatkasser, så lenge de tåler den økte effekten som blir på ca 300hk på hjula (det er målet mitt ihvertfall)

Takker for alle innspill

Skrevet

Vel, jeg aner ikke hvor mange NM jeg kommer til å havne på. Har bare satt meg 300HK som et mål. Motoren kommer til å bli overladet ved hjelp av en rootskompressor som lader helt fra bunn og kommer til å kjøres med datasprut (har Mega Squirt II v 3.57). Så jeg får nok justert en del.

Skrevet

Den kassen du har sondred kan være av interesse. Kan du nevne hvilken produsent/modell den er?

Pris kan du ta via pm;)

Noen andre som har innspill?

Skrevet

B28 er samme som M3.

Den kassen du har, ZFHP18, er laget for å tåle omtrent 600Kmh.

Nm vet jeg ikke hva den tåler, men kommer til å starte våren med en 325 med eaton, IC, datasprut osv.

Tåler det har jeg beregnet.

Får du 300 er du god.

Og spørs litt på utveksling ellers...

Skrevet
Beklager hvis jeg stiller et dumt spørsmål, men hva er Kmh for noe?

Så skal jeg bare la være å bytte kasse og se om den klarer det?

Kilometer i timen...

Ville provd kassen ja...

Og 300 på 2,0 lurer jeg hva du gjør?

Skrevet

Ah, vel jeg visste at Kmh kan stå for kilometer i timen, men jeg trodde ikke at det gjaldt i denne sammenhengen siden 600 km/t er mye...

Vel, skal begynne med en passe stor rootskompressor jeg har liggende, ic, dumpventil, M5 290cc dyser, 3,5 mm 5-lags mls, walbro 255l pumpe, oljekjøler og kjøre alt dette på et MS II v 3.57 PCB moddet for coil on plug og bredbåndslambda selvfølgelig. Skal lade så mye som det er forsvarlig og se hvor mye jeg får ut av motoren og hvis det blir for lite så blir det vel smidd innmat på motoren. Har vurdert å bytte til B25, men har ikke bestemt meg selv enda.

Skrevet

Skal du begynne med smidd innmat er det bare å hive inn en b25.

Vil tippe du havner på 250 i motor, og rundt 220 på hjula med en b20.

Dette er MAX tall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...