tom arne Skrevet November 22, 2008 Forfatter Share Skrevet November 22, 2008 takk takk mener å ha lest en plass at m20b25 veier 117 kg å s38 veier 147kg.så den blir jo litt tyngre i front.men æ får prøve å fordele vekta lit med å sette motor så langt bak som mulig.når det gjelder pris. fikk jeg den for markeds pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom arne Skrevet November 27, 2008 Forfatter Share Skrevet November 27, 2008 hær e den nye motoren min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielo Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 dæææven blir rått d hær! må kom innom en dag å snik litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DreRacing@ Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 er vel en som kjører RCN men en mærsje og M5 motor, vistnok 400hk. kjører hele bana på turtallsperra omtrent, show! han kommer vel fra drammen. men ser rått ut detta. bare å ta fart i torpedoen å få motoren langt bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 Dette er sånn jeg liker! Vi trenger flere slike prosjekter her på forumet! Jeg har kjørt M20 motor i min E36, og det har fungert veldig bra! Jeg har kjørt i lille klassen da. Det at M20 er så dyrt å trimme er bare tull! Det er masse potensiale i en M20 uten at det koster skjorta. Men gratla med en S38 motor, grom motor, men E30 sliter nok med vektfordelingen fra før, så blir litt spennende med en såpass tung motor i snuten på bilen. Problemet til E30 er at motoren sitter så langt forran dempertårnene, noe som gir en negativ effekt. Mens på E36 sitter mesteparten av motoren BAK tårnene, som da er bedre. Så i E30 er 4èr absolutt å anbefale, masse billige Volvo motorer til salgs NB! Det er ikke lov å endre på torpedoveggen i RCN klassen, så lenge bilen er orginalt bakhjulstrekk! Når det kommer til dempere så har Mobeck Bilstein dempere, han har GOD peiling! Koster ca. 20 000,- og da får du dempere som funker. Kan ikke ha bare ha masse hester, skal ha grep også Ellers så er det lurt å kjøpe camber stag til bakakslingen, slik at du kan få rettet dekka når du senker bilen. Bare spør om du trenger mer info, har selv brukt MYE tid på å finne utav min BMW, og den funket meget bra på slutten uten at det kostet noe spesielt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom arne Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2008 helt klart vektfordelingen blir en utfordning. spinner for mye i starten selv med b25 motoren. har lov til å bruke 40kg i balast. må vel prøve det.har tenkt litt på k sport sine coilovers å de var jo billig oxo ca 14000kr. noen som vet hvordan er de i forhold til bilstein.? en av banene jeg kjører på ligger i mo i rana. dær har de et hopp som man hopper noen meter.så jeg burde vel ha ganske harde fjører å dempere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom arne Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2008 Dette er sånn jeg liker! Vi trenger flere slike prosjekter her på forumet! Jeg har kjørt M20 motor i min E36, og det har fungert veldig bra! Jeg har kjørt i lille klassen da. Det at M20 er så dyrt å trimme er bare tull! Det er masse potensiale i en M20 uten at det koster skjorta. Men gratla med en S38 motor, grom motor, men E30 sliter nok med vektfordelingen fra før, så blir litt spennende med en såpass tung motor i snuten på bilen. Problemet til E30 er at motoren sitter så langt forran dempertårnene, noe som gir en negativ effekt. Mens på E36 sitter mesteparten av motoren BAK tårnene, som da er bedre. Så i E30 er 4èr absolutt å anbefale, masse billige Volvo motorer til salgs NB! Det er ikke lov å endre på torpedoveggen i RCN klassen, så lenge bilen er orginalt bakhjulstrekk! Når det kommer til dempere så har Mobeck Bilstein dempere, han har GOD peiling! Koster ca. 20 000,- og da får du dempere som funker. Kan ikke ha bare ha masse hester, skal ha grep også Ellers så er det lurt å kjøpe camber stag til bakakslingen, slik at du kan få rettet dekka når du senker bilen. Bare spør om du trenger mer info, har selv brukt MYE tid på å finne utav min BMW, og den funket meget bra på slutten uten at det kostet noe spesielt hei.har sett bilen din noen ganger på forskjelige sider hær inne.tøff bil du har. har du solgt den eller har du den enda. tenkte en stund å kjøpe motoren din da du hadde den til salgs.du hadde fått ca 200hk ut av b23 synes jeg å huske det er jo veldig bra.hvor er det du kjør løp.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Takk for det Ja bilen er solgt til Harstad. Så blir spennende og se om den nye eieren får det til med bilen. Håper nå at han holder den bra, øyenstenen min den der Hehe Ja du burde ha kjøpt den motoren, fungerte helt RÅTT etter overhaling. Kjører for det meste i Vikedal og Bergen. Men skal kjøra full NC til neste år, så blir spennende det Hvor har du planer om å kjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Men da ble det faktisk "samme" bilen på meg. Prosjekttråd er på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom arne Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom arne Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2008 ages.bimmers.no/files/55z3in5wpc27ctcfs774.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Desember 31, 2008 Share Skrevet Desember 31, 2008 hallo.. e gammel motor din fra en e30 Turing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 31, 2008 Share Skrevet Desember 31, 2008 Ser litt oppi tråden at du prater på ballast. Hvis ikke regelverket er omgjort,så skal du få et hett tips av meg(som ble brukt i bilcross). Det står oppgitt hva som er minste kvantum du kan ha som spylevæske beholder (1L var det før),men det står ikke noe om maks. Vet det gikk en gammel nissan stv med 2 stykk 25L spylevæske tanker baki. EDIT: Kikka innom teknisk reglement nå,og ser at det er satt opp begensninger på maks 15KG på spylevæske beholder nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom arne Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2008 hallo.. e gammel motor din fra en e30 Turing stemmer det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tom arne Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2008 Ser litt oppi tråden at du prater på ballast.Hvis ikke regelverket er omgjort,så skal du få et hett tips av meg(som ble brukt i bilcross). Det står oppgitt hva som er minste kvantum du kan ha som spylevæske beholder (1L var det før),men det står ikke noe om maks. Vet det gikk en gammel nissan stv med 2 stykk 25L spylevæske tanker baki. EDIT: Kikka innom teknisk reglement nå,og ser at det er satt opp begensninger på maks 15KG på spylevæske beholder nå. ja det blir en utfordring den vektfordelingen. fint dere kommer med tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå