gjeewaytee Skrevet Oktober 30, 2008 Share Skrevet Oktober 30, 2008 funker ikke webastoen når bilen går på reservetanken?? den har funket før og inatt blei det kald og tenkte eg skulle sette den på te dama neste morgen, men da eg sjekka va det ikke skjedd noenting.. registrerer den at den står på reservetanken lissom uten at tenninga står i?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OKSE Skrevet Oktober 30, 2008 Share Skrevet Oktober 30, 2008 Drivstoffuttaket frå tanken er laga slik at Webasto'en ikkje skal greie å tømme tanken. Skal no få start på bilen også, ikkje berre få den varm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2008 ahh. i see. takk for tipset. mulig det står om det i boka men den er på tysk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 31, 2008 Share Skrevet Oktober 31, 2008 Har opplevd det samme på min tidligere 530d uten at den var kommet helt på reservetanken (var dog like før), men den sto parkert i en bakke som tydeligvis gjorde at webastoen ikke klarte å hente opp diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet November 2, 2008 Forfatter Share Skrevet November 2, 2008 då fekk eg prøvd den. den startet og gikk i ca 30 min og så slo den seg av. og ingen forskjell... det eg reagerte på va at eneste lyden eg hører både inni bilen og utenfor er kupevifta. vi har en chevvy på jobb og den dieselvarmeren bråker faktisk litt og det kommer lissom litt eksos av den anyone?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stroker Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Kanskje du har noe av samme problem som meg, at Webasto ikke tenner Kan hjelpe med rens av tenneren hvis det er problemet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Firmabilen min varmer til den er tom for og si det slik. Men at din kan være koblet slik at den ikke skal tømme tanken helt er jo mulig, men hvordan dem får til det vet jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet November 2, 2008 Forfatter Share Skrevet November 2, 2008 leste netopp litt på nettet og han ene fortalte at han etter 15-20 min har 90 grader i motor og 26 grader i kupe. så ett eller annet stemmer overhodet ikke... leste og at hvis den ikke tenner så skal den prøve om og om igjen automatisk...man ja...åssen renser man tenningen på webasto?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Har ikke peiling på hur dette rensens, men vet at eldre modeller av dieselvarmere hadde et slags "øye" som observerte flammen gjennom et innspeksjonsvindu. Da dette ble sotet og tett, så sviktet varmeren. Må nesten finne deg en sprengskisse over den aktuelle varmeren du har, dersom du skal hive deg over den tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stroker Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Ikke vet jeg, må nok på verksted... Men finner du ut, så må du si ifra, for da er jeg interessert i oppskrifta på den prosedyren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet November 2, 2008 Forfatter Share Skrevet November 2, 2008 fant litt her. bla nedover og da kommer man til webastoen. stod ikke så mye da men, http://www.jeae.dk/e39/Vedligeholdelse/ ... ldelse.htm EDIT: joda. det sto veldig mye faktisk. se linkene helt til høyre i avd for webastoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet November 2, 2008 Forfatter Share Skrevet November 2, 2008 noen som kan si meg kor i motorrommet den er plassert. ser den ikke sånn ovenfra hvertfall. det er et klistremerke på bilens venstre hjulbrønn i motorrommet der det står hvilken det er. eller det står no bare hva den bruker av drivstoff og hvor mye kw den produserer. og at det er en top C Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Om den er orginal sitter den bak venste forhjul i innerskjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet November 2, 2008 Forfatter Share Skrevet November 2, 2008 jepp. eg er litt grønn foreløpig når det gjelder bil men har lyst å lære hehe. innerskjermen ja. vil det si at eg kommer til i motorrommet eller må den opp på bukk. eller kanskje jekke den opp og ta hjulet av??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Av med hjulet og plast innerskjerm. Ser vel ikke om det er noen feil på den men kan ta en diagnose med tester og lese av feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå