Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg jobber som parkeringsvakt. Vi må jo faå fan leve vi og. Ikke vår skyld lønna er provisjonsbasert lønn!

Så du mener altså, at fordi lønna er provisjonsbasert, så må dere skrive ut flest mulig parkeringsbøter, på bekostning av sunn fornuft, høflighet og normal folkeskikk? For ikke å snakke om de gjeldende regler, som noen parkeringsvakter tydeligvis ser seg hevet over?

Jeg veit at det finnes mange som "sniker", og som absolutt fortjener boten dere skriver ut, men dere får da greie å vurdere "på stedet"?

Sannheten er, dessverre, at slike yrker der man har en "innbilt makt", er overfylt med maktkåte tullinger, som stormer frem som Gestapo, bare fordi de ikke kom inn på Politi Høgskolen!

I mine øyne må det stilles mye strengere krav til personvurderinger ved ansettelse av folk til slike yrker!

Skrevet
Når det går til generell hakking på parkeringsvakter her føler jeg for å forsvare de. Det er rett og slett har vært en selv, og vet hvor mange tullinger som parkerer akkurat hvor de vil og blånekter for å ha parkert feil når vi konfronterer de med det.

Nå skal det sies at jeg så enhver sak med skjønn. Hvis jeg møtte på en person som faktisk var hyggelig i motsetning til å være svær i kjeften når jeg skrev bot, hadde jeg heller ingen problem med å slette boten.

Men er enig i at i denne situasjonen overdrev vakten enormt, men er desverre slik at det er mange som blir vektere osv. rett og slett for å følelsen av å kunne utøve en makt de egentlig ikke har. Disse ødlegger for oss andre.

Fysj... Velger man å jobbe som p-vakt ber man om bråk. :stupid:

Og en ting til... kjører du før løken rekker å legge den på ruten, så er den ikke gyldig. Det er ingen regel som sier at du skal vente ulovlig parkert til en parkeringsvakt får fylt ut boten. :roll:

Skrevet
Fysj... Velger man å jobbe som p-vakt ber man om bråk. :stupid:

Hvis man søker på stilling som parkeringsvakt, så kanskje. Jeg fikk tilbudet om å dekke noen vakter som p-vakt av sjefen. Jeg sa ja rett og slett for å teste hvordan det var.

Og det er utrolig hvor mange tullinger som parkerer akkurat hvordan de vil. Vi hadde derimot en regel som tilsa 10 min ventetid. Stod en bil ulovlig parkert, skulle vi gi eieren 10 min å rette på "feilen" han har gjort før vi begynner å skrive. Boten er ikke gyldig for den er sendt til serveren. Så jeg ga altså eieren av evt. kjøretøy 10 min før jeg begynte å skrive. Og kom eieren før jeg rakk å sende boten, og var vennlig, så sendte jeg aldri boten.

Men kommer det en puck og trur han er sjefen på stedet, så skrev jeg ferdig å sendte den uansett.

Desverre er det også mange fordomsfulle sjåfører som automatisk hater p-vakter, og det gjør ikke saken stort bedre.

Og en ting til... kjører du før løken rekker å legge den på ruten, så er den ikke gyldig. Det er ingen regel som sier at du skal vente ulovlig parkert til en parkeringsvakt får fylt ut boten. :roll:

Nei, men rekker vakten å ta 2-3 bilder, samt notere regnr, er boten gyldig enten han legger den på ruta eller ei.

Skrevet

Har aldri hatt noen problemer med p-vakter. Spilte poker hos noen folk (lovlig poker, mhm) og parkerte da utenfor på parkeringer som tilhørte kun beboere. Tilfeldigivis var det en som gikk ut på altanen for å ta seg en røyk og nevnte at det var en fra europark som skrev ut bøter.

Jeg løp ned for å flytte bilen og idet jeg kommer bort til bilen står han akkurat med min bil og skal begynne å fylle ut. Da sa jeg bare at jeg skal flytte bilen og slapp unna. Vakten kom forøvrig med en kommentar som "Fin bil. Du kan vel parkere hvor du vil ser jeg."

Har ikke lest hele nyheten, men går utifra at det blir levert klage fra han som fikk bot. Da får vi håpe at klagen går igjennom...

Skrevet

Dette er standar prosedyre for meg ved parkering, så sant det ikke er flere biler bak meg eller at jeg har med meg flere i bilen. Hvis jeg har med meg flere i bilen henter en av de lappen etter jeg har parkert... Det er jo snakk om å være utenfor bilen i 15-20 sekunder. Jævla arrogante maktsyke vakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...