jonesy664 Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Nettopp kjøpt en 1994 520 Touring. Ikke helt fornøyd, men litt mekking så blir det vel bra. Men har et problem jeg trenger hjelp med, instrumentpanelet virker ikke. "Falt ut" en uke etter at jeg fikk bilen. Ingen målere virker, km stand vises ikke (digital), (!) og (P) lyser konstant, og kjørelys varsler (buzzer) virker ikke. Ellers går bilen som normalt. Hva kan årsaken til dette være? Setter stor pris på all hjelp! Fersk bimmer
manta-a Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Hei=) På e-30 ligg det batteri inni instrumentan.Når de ikke lengre virker mister en instrumentene.Kan jo være det samme på e-34 og.Men dette vet jeg ikke for sikkert,da æ aldrig har heltpå med e34..
ingard Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Har du gått over alle sikringene? På mine instrument har det ikke åpenbart seg noe batteri. Men så leita jeg jo ikke etter det da heller. Det er jo mulig at intrumentet har tatt kvelden. Det hadde mitt, men med andre symptomer.
jonesy664 Skrevet Oktober 31, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2008 Batteriet ligger eventuelt inne panelet? Får demontere det og ta en titt. Har sjekket sikringer ja, hvis ikke det er noen inne panelet eller noe annet sted? J
bmwmaxi Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Ingen batterier, men kondensatorer. Vanlig feil. http://bmwe32.masscom.net/johan/dash_ca ... _caps.html http://home.comcast.net/~fongman1/repai ... epair.html Resten finner du her. http://www.e38.org/e34/
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Jeg kjøpte meg akkurat en e34 touring selv hvor akkurat det samme skjedde.. Problemet hos meg lå i lysbryteren
Mechanix Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Hei, har nettopp kjøpt meg '90 520i 24v. hos meg virker ikke turteller og forbruksmåler, har nettopp åpnet instrumentpanelet, og jo det er batterier! 2 stk batterier, men også 5 små kondensatorer. Noen som har samme instrumentpanel på e34? Trenger jeg bare å skifte batteriene? virker som om de også er loddet fast
bmwmaxi Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Ja, det finnes med batterier også, men her snakker vi om modellen med digital km og kjøre computer i bånn av instrumentpanelet. På din kan det være batt. men kontroler først lodingene på turteller, de 4 stålbrakettene rett under der det står motometer + den grønne platen og ir ved mutteren. Mest vanlig er dårlig kontakt på lodingen på turtelleren da må du skru av front rammen og ta ut turteller.
Mechanix Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 okey men turtelleren å forbruksmålerene virket i noen sekunder etter jeg hadde satt inn instrumentpanelet, da er det kanskje større sjanse for at det er batteriene?
olew Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 lite sidesprang-spørsmål: er ikke det standard med digital km.visning på 24v?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå