Gå til innhold

2 x E30 ///M332i Tofarga vurderes solgt. se side 74


Anders_w
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Noen som vil gi bud på den Grå/svarte e30'n uten motor å drivverk?

mangler også pedaler.

gjør ikke noe svær annonse ut av det, men bilen er passe fin.

bærer litt preg av å ha subbet med heftig innpress bak. og at turbomaskin har vært montert.

er hull til trykkrør og frontplata er skjært i ''filler'' for å passe 600x300x76 intercooler.

understell består av KW kusterbart V2 (høyde og trykk) foran FK fjærer bak samt justerbare koni bak.

powerflex, poly å delrin foringer. sperrediff med 3.64 utveksling og alpinalokk med kjøleribber.

sorte DE frontlykter, mørke baklykter, Mtech2 (orginal)

bremser foran er 4 stemplet wilwood og bak er det slissa skiver å greenstuffklosser.

motorrom ble lakkert for ett par år siden å da ble det innsveist cab/M3 avstivere på tårnlager.

M3 interiør (2+2) i antrasit farge med hull i sidestøtte på førerstøl.

++++++ masse mer jeg ikke kommer på i farta..

har ikke tid eller ork til og få denne sammen igjen for øyeblikket så selges som rullende prosjekt til en som vil lage liv i denne bilen igjen :)

i fjor var det en 2jz motor i bilen. men den ble solgt.

jeg har en komplett m20b25 i deler som som må hones og monteres.

følger evt med nye stempelringer, rådelager, slipesett og pakningssett til blokk.

planen var å godkjenne med m20 da bilen er en 318i.

felger vet jeg ikke om følger med men disse er Tramont Staria (eneste av sitt slag)

de er hele og pene men fortjener lakk på senter og polering av baner.

to bra dekk å to slitte.

Kom med seriøse bud.

hadde bilen vært ferdig skulle jeg nok hatt rundt 130 000-140 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

litt info om bilen som jeg kommer på i farta.

Bilen er en 318i fra 1988/89

skilter er levert inn da bilen mangler EU.

godkjenning som 325i er ikke noe problem. bilen må da nedregistreres til 4 seter pga vekt.

mangler motor, gir og mellomaksel.

Karosseri:

Lakkert tofarget for rett over 3 år siden. fin i lakken. med tynn sølv stripe for og roe ned kontrasten mellom sort/sølv.

orginal Mtech 2 optik, front, sider og hekk.

modifisert nedre del av mtech2 hekkspoiler (ble ikke noen stor suksess)

Sorte DE lykter, lyktelister, Custom baklykter.

custom ///M logo på dørhandtak, tonede ruter med lyseste film hele veien.

takluke, forkrommet Panserhengsle, panserstøtte, panserruller og grillklips.

M logo i grill. tåkelys med monterte xenonpærer 8000K (ballaster mangler) ++

motorrom lakkert for 2 år siden, da ble det også innsveist M3 avstivere på dempertårn.

samt fjernet diverse braketter. motorrom er rigget for bruk av e30 M3 ekspansjonstank ved batterikasse med ferdig sveist fester osv. batteri er flyttet bak.

Understell & Bremser & Drivverk:

Kw Variant 2 foran (høyde og trykk), FK fjærer og justeringsskåler bak samt trykkjusterbare Koni. (ikke TUV)

325i stabstag bak, powerflex i bærearm foran og travers bak, Delrin i barearmer bak samt diff.

4 stempla wilwood bremser foran med 290mm skiver (ikke TUV)

325i bremser bak med slissa skiver og greenstuffklosser.

det medfølger ikke noen spesielle hjul så den blir bare levert på noe rusk jeg finner fram slik at den triller.

325i sperrediff med 3,64 utveksling. ny olje, pakning og Alpina difflokk med kjøleribber.

325 drivaksler.

Interiør:

Antrasit stoff interiør fra e30 M3, med gode sportstoler framme og 2 seter sofa bak.

grått gulvteppe (som trenger en vask/rens for å bli 100%)

Gulvmatter mangler. midtkonsoll har 3 instrumenter fra turbomontasjen.

M girkule. svarte sider i koffertrom samt svart ///M teppe på gulv i koffertrom.

Skader / Ulemper / andre ting:

Bilen er hel og fin i kaross å har ingen skader å stygge bulker, men hjulbuer bak har kokt litt i lakken pga varmegang etter dekksubbing. dette syntes ikke fra 2 meters avstand.

Frontplaten er kappet ganske mye for og romme en cooler på 600x300x76. men dette syntes ikke så godt når mtech2 er montert. men anbefaler kanskje en ny frontplate om det ikke skal monteres turbo.

det er skjært to hull i motorrom etter trykkrør. dette kan lappes eller evt lages noen carbondeksler for å skjule dette om turbo ikke skal monteres.

Pedaler mangler da det har stått pedalboks i bilen. mangler da alle tre pedaler samt clutchpumpen men dette er en enhet med pedaler. fåes på hugger etc.

under panser har det vært montert speilplater av plexiglass, men den midtre og høyre platen tålte ikke varmen fra turbo så de er fjernet.

det var ganske stilig å fikk mye skryt for det. dette kan lett monteres igjen om ønskelig.

de fleste glassmestere har slik speilplexi.

bensinslange fra tank, og org bensinpumpe mangler pga det har vært brukt fuelcell.

på denne bilen brukes det bensinpumpe utenfor tank da det er montert preface tank på bilen. så pumpe er lett å få tak i.

det er montert Defa alarm men her mangler sirenen.

hull i sidestøtte førerstol (sittepute)

Deler som medfølger ved siden av:

Koffertlokk UTEN hull til spoiler. Rød, så må lakkes (jeg liker best e30 uten spoiler)

komplett M20B25 i deler. denne trenger og hones og monteres.

alt av monteringsdeler følger med, slipesett, pakningssett/simmerringer blokk, rådelager, stempelringer osv. 885 topp, 260 girkasse, mellomaksel, TUV godkjent senkesett (kun fjærer) orginale baklykter. medfølger en del ekstra m20 deler ved siden av de som tilhører ''komplett'' motor.

litt stoff slik at hullet i førerstol kan trekkes om

har også lit andre ting som følger med.

dette er det jeg kommer på i farta.

spør om dere lurer på noe.

prisantydning er 65 000,- uten felger men med M20 deler

eller 59 000,- uten felger og uten m20 deler

Mvh

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...