Kaat Skrevet Oktober 31, 2008 Share Skrevet Oktober 31, 2008 Stoppet bilen min med Asc knappen inne, altså antispinn avslått. Og nu når jeg starter bilen kan jeg ikke slå den på igjen.. Altså antispinnen fungerer ikke, får ikke slått den på. Hva kan være problemet? Tok nettopp en test med carsoft og får denne feilen opp: CAN ERROR: ENGINE INTERVENTION Hva betyr dette? motor intervensjon? hmm håper noen kan hjelpe.. mvh kim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Oktober 31, 2008 Share Skrevet Oktober 31, 2008 Google search, det hjelper mye: CAN(controller area network) is a high speed data transfer bus for the following systems Engine,Electronic Transmission,and ABS/traction system.The transmission circuit needs to be checked as to what fault it might have Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet Oktober 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2008 hmmm hmm pussi.. lurer på hva det egentlig kan være:/ Er det noen kabel jeg kan røkke ut og sette inn igjen for å kanskje resette den? Bilen er forresten en bmw e46 318i 1999 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet Oktober 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2008 ingen som har vært borti dette problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kawaman Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 Mulig at det er en feil på en abs giver.... bare et tips.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 Har du prøvd å koble i fra batteriet en stund? Det kan hjelpe, Restarter komputeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet November 1, 2008 Forfatter Share Skrevet November 1, 2008 skal prøve å koble batteriet av en stund å sjekke om det skjer noe.. abs giver ja.. hmmm noe dritt når det bli sånne feil på biler som er relativt nye.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuJu Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 skjedde på min e39 en gang. koblet av batteriet og lot det være fra koblet en stund. når jeg koblet på igjen var alt ok=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet November 1, 2008 Forfatter Share Skrevet November 1, 2008 høres bra ut:) skal ut å sjekke dette med en gang:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet November 1, 2008 Forfatter Share Skrevet November 1, 2008 Det va vest ikke så lett nei:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 dette er can-bus feil. ser ut som resten av elektronikken ikke klarer å kommunisere med abs tyder på feil i abs modul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet November 1, 2008 Forfatter Share Skrevet November 1, 2008 Skjønner... men jeg mener at absen fungerer.. men er det noe som jeg kan bytte eller må den inn på verksted? takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Faen... Leser denne tråden, 2 dager senere har jeg samme symptom! BMW begynner å minne meg mer og mer om Ford. Ene feilen kommer etter den andre. Denne feilen kom bare ved å parkere hjemme, skulle til å kjøre så lyste antispinn og ABS lampa sammen. Skal prøve å ta batteriet etterpå... ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet November 2, 2008 Forfatter Share Skrevet November 2, 2008 Såpass... abslampen min lyser ikke... så lurer på hvilken feil dette egentlig er.. skal prøve å nullstille alt etterpå å se.. ja dessverre har jeg samme problem.. ene feilen etter den andre... si ifra hva du finner ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet November 2, 2008 Share Skrevet November 2, 2008 Samme her. Problemet kom plutselig, ASC-lampa lyser, umulig å slå på antispinn, men ABS fungerer. Blir å følge med denne tråden med falkeøyne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå