Gjest Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Fikk liv i den igjen - men den fusker noe helt innforjævli.Aldri hatt så mye fløyting og blinking med lysene bak meg før! Det luktet også meget svidd, samtidig som motoroen dauet hen hver gang jeg trokket inn clutchen, giret eller generelt gjorde noe annet enn å holde motoren over 3000 rpm. Kan det være registerert er gåent, eller er dette helt "normalt" ? Hvis den er like vanskelig å starte når den er driftsvarm,så tror jeg ikke det er føleren.Da burde den starte greitt når den er driftsvarm.
TheBirg Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Tips : Orginalverksted, feilavlesning, få svar på problemet. Blir billigere i lengden det, sett i forhold til å bytte allt man tror er feil.
Ballder Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Få tak i verdiene til forskjellige sensorer/givere, og hiv deg i gang med litt ohming rundt om. Ville tatt for meg givere på veiv/kam/spjeld og lmm i det minste.
aottesen Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Herregud så flaut .. GREIT NOK, det var mørkt - men, det får være måte på. Ikke rart greiene ikke gikk normalt. Må jo av med innsugsslangen for å få plass til hårføneren, og da har tomgangsregulator-slangen poppet ut. Men, takk for all hjelp!! Motorvarmer skal bestilles hos Mekonomen i morgen, så er det over og ut for død motor ved kulde. Se bilde:
Superbeetle Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Står du i fulle alvor ute om vinteren med en hårføner i innsuget? Selv om en motorvarmer gjerne hjelper deg, så er det jo ikke slik motoren skal være. Hvis den fusker på tomgang også, så ville jeg kontrollert tomgangsregulatoren. Denne syntes jeg har en tendens til å tette seg litt til på m20. Lønner seg å demontere denne å rense i bensin/startgass el noe annet lettantennelig..
Tore Diesel Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Tror uansett jeg ville tatt en diagnose på den motoren, for det skal ikke være nødvendig å montere motorvarmer for å få fyr på en bensinmotor når det er litt kuldegrader. Men er jo uansett greit med motorvarmer da Supperbeetle, der kom du meg i forkjøpet
aottesen Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Vel, er bilen lettere femi, og krever en halvtime alene-tid med hårfønere, ja, da får den heller få det .. Men, jeg skal få målt føleren (nr 14 skjema-tegningen?) for å se om den funker..
Superbeetle Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Den slangen du har dradd ut er ikke til lmm men til tomgangsregulatoren.. Før du gjør noe mer så ville jeg demontert den(delen med pilen på) og renset denne med startgass.. (mener det er et stempel inni som du skal kunne høre at beveger seg..)
aottesen Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Takk for tipset, men det har jeg faktisk gjort. Ah, så det er ikke lmm altså .. LMM er gjerne den boksen som filteret står montert på?
Superbeetle Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Takk for tipset, men det har jeg faktisk gjort.Ah, så det er ikke lmm altså .. LMM er gjerne den boksen som filteret står montert på? jepp Men da er gjerne ikke det problemet nei..hmm.. da er jeg tom for m20 kunnskap
aottesen Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Hehe, den fusker ikke nå lenger, på tomgang altså. Grunnen var jo, som jeg la ut bilder av, at tomgangsregulatoren hadde falt av ..
Deep Dish Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Vel, er bilen lettere femi, og krever en halvtime alene-tid med hårfønere, ja, da får den heller få det .. Ahaaa, det er det som kalles frisørbil....
aottesen Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Hoem: Nei, det er både kaldt og mørkt etter kl. 16, samt fyllasyk søndag, så det får bli i morgen formiddag. Blåse på med hårføner samtidig som jeg måler ohm, riktig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå