Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fikk liv i den igjen - men den fusker noe helt innforjævli.

Aldri hatt så mye fløyting og blinking med lysene bak meg før!

Det luktet også meget svidd, samtidig som motoroen dauet hen hver gang jeg trokket inn clutchen, giret eller generelt gjorde noe annet enn å holde motoren over 3000 rpm.

Kan det være registerert er gåent, eller er dette helt "normalt" ?

Hvis den er like vanskelig å starte når den er driftsvarm,så tror jeg ikke det er føleren.Da burde den starte greitt når den er driftsvarm.

Skrevet

Få tak i verdiene til forskjellige sensorer/givere, og hiv deg i gang med litt ohming rundt om.

Ville tatt for meg givere på veiv/kam/spjeld og lmm i det minste.

Skrevet

Herregud så flaut ..

GREIT NOK, det var mørkt - men, det får være måte på.

Ikke rart greiene ikke gikk normalt.

Må jo av med innsugsslangen for å få plass til hårføneren,

og da har tomgangsregulator-slangen poppet ut.

Men, takk for all hjelp!!

Motorvarmer skal bestilles hos Mekonomen i morgen, så er det over og ut for død motor ved kulde.

Se bilde:

82ghbj5kto5fk5ws5q1k_thumb.jpg

28mxg77gqalgac75bxlt_thumb.jpg

Skrevet

Står du i fulle alvor ute om vinteren med en hårføner i innsuget? :lol:

Selv om en motorvarmer gjerne hjelper deg, så er det jo ikke slik motoren skal være.

Hvis den fusker på tomgang også, så ville jeg kontrollert tomgangsregulatoren. Denne syntes jeg har en tendens til å tette seg litt til på m20. Lønner seg å demontere denne å rense i bensin/startgass el noe annet lettantennelig.. :)

Skrevet

Tror uansett jeg ville tatt en diagnose på den motoren, for det skal ikke være nødvendig å montere motorvarmer for å få fyr på en bensinmotor når det er litt kuldegrader.

Men er jo uansett greit med motorvarmer da :)

Supperbeetle, der kom du meg i forkjøpet :wink:

Skrevet

Vel, er bilen lettere femi, og krever en halvtime alene-tid med hårfønere, ja, da får den heller få det ..

Men, jeg skal få målt føleren (nr 14 skjema-tegningen?) for å se om den funker..

Skrevet

Den slangen du har dradd ut er ikke til lmm men til tomgangsregulatoren..

Før du gjør noe mer så ville jeg demontert den(delen med pilen på) og renset denne med startgass.. (mener det er et stempel inni som du skal kunne høre at beveger seg..)

Skrevet
Takk for tipset, men det har jeg faktisk gjort.

Ah, så det er ikke lmm altså ..

LMM er gjerne den boksen som filteret står montert på?

jepp :wink:

Men da er gjerne ikke det problemet nei..hmm.. da er jeg tom for m20 kunnskap :lol:

Skrevet

Hoem: Nei, det er både kaldt og mørkt etter kl. 16, samt fyllasyk søndag, så det får bli i morgen formiddag. Blåse på med hårføner samtidig som jeg måler ohm, riktig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...