bad_ip Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Hei! Har 2 nøkler til bilen, men har kun brukt 1 av de siden jeg kjøpte den i mai i år. Mener at jeg har lest at det var viktig å bytte litt på nøklene da de kan gå tom for batteri. Så jeg skulle prøve den andre nøkkelen. Fikk åpnet den med sentrallåsen og skulle vri om. Vridde om, men absolutt ingenting skjedde. Kunne vri om til hakk 2 der alt fungerte. Viften, ac osv. Men tenkte no at det skulle være mer batteri igjen viss den kunne åpne bilen.
Fliid Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Minnes og huske snakk om noe slikt som "nødnøkkel" . Kan kun åpne bil, men ikke starte den.
skillbill Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 På den forrige bilen jeg hadde, 2000mod 316i, så hadde vi 3stk nøkler. 2 var "vanlige" nøkler, og den siste var en såkalt "masterKEY". (sånn liten i hard-plast) I tur og orden ble alle 3 nøklene brukt, og hadde aldri noe som helst problemer med dette! For som du sier, så bør det jo være strøm i din nøkkel nr 2, siden den åpnet bilen! Har din lokale bmw-forhandler kanskje mulighet til å lade opp nøkkelen for deg?
skillbill Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Minnes og huske snakk om noe slikt som "nødnøkkel" . Kan kun åpne bil, men ikke starte den. Dette er vel den som jeg kaller "masterKEY", og jeg fikk faktisk startet bilen med denne!
bad_ip Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Jeg har også 3 nøkler. 2 vanlige.. og en sånn liten i kun hard plast. Har ikke prøvd den. Men synes det var litt merkelig at den ikke ville starte med nøkkel nr 2 siden det var strøm på den til og åpne dørene. Kan jo høre med bmw om det går an å lade den.
AlXz Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Jeg har også 3 nøkler. 2 vanlige.. og en sånn liten i kun hard plast. Har ikke prøvd den. Men synes det var litt merkelig at den ikke ville starte med nøkkel nr 2 siden det var strøm på den til og åpne dørene. Kan jo høre med bmw om det går an å lade den. Batteriet kan vel byttes.. Men det er ikke noe startsperre med chip i nøklene som er problemet her da? At den "reserve" nøkkelen ikke har denne chipen f.eks?
HelgeS Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Har slitt med det samme problemet på min e34 540. Grunnen var at når jeg skulle skifte batteri i begge nøklene en gang, så brukte jeg over 1 min på å skifte batteri i den ene nøkkelen( for jeg var jo på butikken å kjøpte riktig batteri). Det resulterte at den nøkkelen som det gikk over 1 min på å skifte batteri på, gikk i ett slags nødmodus slik at den kun åpner dører og får på tenninga men vil ikke starte. Dette skulle være en sikkerhet ved tyveri o.l. fikk jeg fortalt av en bekjent Bmw mekaniker. Så nøkkel og bil må til Bmw for å "parres" opp igjen med hverandre.
bad_ip Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Muligens... men eg leste i en eller annen tråd her på forumet ang. det med å bytte litt på nøklene så de ikke går tom for batteri (lades når de brukes). Det som var problemet var at det visstnok ikke skulle gå an å bytte batteri i nøklene. Noe jeg synes var rart. Så har egentlig ikke peiling så derfor lurte jeg på om noen visste dette. Men når du leser innlegget skillbill så fikk han jo startet bilen med den nøkkelen han kaller "masterkey" og den er jo det ikke noe som helst form for batteri på. Kun en liten nøkkel i hardplast. Viss han mener den samme nøkkelen som jeg tror.
HelgeS Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Trodde denne som dere kaller "masterkey" bare var en service-nøkkel som ble levert inn på verkstedet når bilen skulle på service og har derfor mindre funskjoner, men det er som sagt bare noe jeg tror.
kstene Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 du må gå til et merkeverksted og få kodet nøkkelen din om igjenn. da må du levere bilen din også sammen med nøkkelen. K.S
bad_ip Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Har slitt med det samme problemet på min e34 540. Grunnen var at når jeg skulle skifte batteri i begge nøklene en gang, så brukte jeg over 1 min på å skifte batteri i den ene nøkkelen( for jeg var jo på butikken å kjøpte riktig batteri). Det resulterte at den nøkkelen som det gikk over 1 min på å skifte batteri på, gikk i ett slags nødmodus slik at den kun åpner dører og får på tenninga men vil ikke starte. Dette skulle være en sikkerhet ved tyveri o.l. fikk jeg fortalt av en bekjent Bmw mekaniker. Så nøkkel og bil må til Bmw for å "parres" opp igjen med hverandre. Okei.. da fikk jeg muligens svar på spørsmålet mitt
Lars89 Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Selv de små plastnøkkelen har en chip til startsperre i seg. Hvis ikke hadde det blitt "litt" for enkelt å stjele en moderne bil. Må nok kodes dette ja... Husk å ta med deg alle nøklene til verkstedet. Alle må programmeres samlet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå