Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, da var M-tech sideskjørt handlet inn. Begge er hele og pene, bestiller kun nye klips. Fikk de for en grei pris.

bvrvpfp6a0c5l2fiuuqs.jpg

Så har jeg jo nevnt tidligere at "verktøykassa" i bakluka var borte da jeg hentet bilen. "-det var jeg ikke klar over" sa selger da jeg konfronterte han med det.

n3djnuiaxz5sxu3mxu9x.jpg

Kjøpte "verktøykasse" også hos bilopphuggeren, komplett med verktøy. Eneste som mangler er vel ett skrujern. På bildet ser dere den, samt ei dør som jeg også fikk med.

orni2pf90w1rxqt1m53u.jpg

Har også bestillt bremserør bak. Det og bremseslanger foran, samt sko til håndbrekk er det som må utbedres for å få bilen EU godkjennt og reg.

Skrevet
Vel, har ikke skjedd så mye med touringen siden jeg hentet den. Har jo en 520 sedan som jeg skal selge, og det er noe småfiks med den som jeg har lyst til å utbedre før jeg legger den ut for salg.

Var en tur hos huggeren i dag for å finne en sånn "verktøy-luke" som er på bakluka til touringen, fikk tak i en sånn en da. Men jeg fant også ut at huggebilen hadde M-tech sideskjørt. Fikk litt lyst på de ja, så jeg får prøve å diskutere litt pris.

Hvor mye skal du ha for 520'n?

Skrevet

Hvordan monterer du disse sideskjørte? Sveiser på de gamle eller må du kappe av de gamle først?

Kjekke de verktøy kassene egentlig om en skulle være i nød på en landevei. ;-)

Skrevet
Vel, har ikke skjedd så mye med touringen siden jeg hentet den. Har jo en 520 sedan som jeg skal selge, og det er noe småfiks med den som jeg har lyst til å utbedre før jeg legger den ut for salg.

Var en tur hos huggeren i dag for å finne en sånn "verktøy-luke" som er på bakluka til touringen, fikk tak i en sånn en da. Men jeg fant også ut at huggebilen hadde M-tech sideskjørt. Fikk litt lyst på de ja, så jeg får prøve å diskutere litt pris.

Hvor mye fikk du til konfirmasjon? Neida, bare tullet... Kommer til å legge meg på en prisantydning på rundt 25000,-

Skrevet
Så har jeg jo nevnt tidligere at "verktøykassa" i bakluka var borte da jeg hentet bilen. "-det var jeg ikke klar over" sa selger da jeg konfronterte han med det.

Utrolig - men samtidig ikke helt overraskende...

Spennende med nyinnkjøp av tilbehør.:)

Skrevet
Hvor mye fikk du til konfirmasjon? Neida, bare tullet...

Dette er vel ikke helt ulikt måten enkelte internasjonale fast-food kjeder fastsetter prisene sine: Hva finner ut hvor mye den lokale gjennomsnittsungdommen har å rutte med, og legger på noen prosent oppå det, for å gjøre produktet man vil selge til noe å strekke seg etter.;)

Skrevet

Hvor mye fikk du til konfirmasjon? Neida, bare tullet... Kommer til å legge meg på en prisantydning på rundt 25000,-

Fikk nokk noe mer enn 25K, :P :P

Bare lurer litt vettu. :)

Skrevet
Hvordan monterer du disse sideskjørte? Sveiser på de gamle eller må du kappe av de gamle først?

Ingen kapping/sveising :-) Dette er "plastic-fantastic". Jeg kjøper en monterings-mal, ut i fra den borrer jeg en masse hull i kanalen, putter inn sånne plasthylser i hullene, og på skjørtene er det ekspanderende klips som passer overens med plasthylsene. Det er egene dørlister til dette også, de gummilistene som er nederst på dørene er i M-tech laget med en lakkerbar ytter for å matche helt ned. De to korte "endene" foran fremdør og bak bakdør, fjernes for skjørtene går opp og benytter de festene. Du ser det forresten på Online ETK hvis du søker litt rundt.

Skrevet

Fikk mer enn 25K, :P

Bare lurer litt vettu. :)

Hehe... Da fikk du litt mer enn dattera mi. Men hu skal bruke noen av pengene på moped, for jeg er drittlei av å kjøre rundt hit og dit.

Skrevet

Ingen kapping/sveising :-) Dette er "plastic-fantastic". Jeg kjøper en monterings-mal, ut i fra den borrer jeg en masse hull i kanalen, putter inn sånne plasthylser i hullene, og på skjørtene er det ekspanderende klips som passer overens med plasthylsene. Det er egene dørlister til dette også, de gummilistene som er nederst på dørene er i M-tech laget med en lakkerbar ytter for å matche helt ned. De to korte "endene" foran fremdør og bak bakdør, fjernes for skjørtene går opp og benytter de festene. Du ser det forresten på Online ETK hvis du søker litt rundt.

Akurat ja, men er de kortende skrudd? Ja kan ta en kikk i etk jeg så ser jeg mere av helheten ;-).

Skrevet

Utrolig - men samtidig ikke helt overraskende...

Spennende med nyinnkjøp av tilbehør.:)

Jupp, det er spennende, selv om ikke alt er planlagt. Sideskjørtene syntes jeg var rett og slett var praktiske, for igjen hadde ikke selger informert meg om at høyre kanal var skadet under, og da så jeg mitt snitt til å få fikset det uten så alt fot mye arbeid. Når det gjelder dørene visste jeg at ei var det mere rust på enn de andre, og hadde jo griseflaks for det var den eneste døra hos bilopphuggeren som var hel og faktisk i omentrent samme farge.

• 2 months later...
Skrevet

På tide å "blåse" liv i denne tråden igjen. Bilen har stått i "vinterdvale" i ett par mnd. Men etter ett par hektiske uker har jeg fått utbedret feilene fra EU-kontrollen, bilen er blitt godkjent og omregistrert og tatt i bruk.

Utrolig "laidback" å kjøre automat...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...