aloebiz.net Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 De jeg har fra GS er hvertfall CCFL som er Kald katode og ikke LED
MatsBuer Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Kjøpte meg pære-sett med ekte xenon gas "Golden Eyes" 12V H7 hos schmiedman i dag. Ble knall hvitt lys og overraskende bedre styrke. Men det blå skjæret de snakker om er bare oppskryt. Får vel også nevne at bare den ene pæra virket, så ser skikkelig glup ut på vegen med gult lys på venstre og hvitt på høyre:) kostet meg 225 kroner. De gamle pærene kan du plassere trygt inn i beholderen som fulge med de nye og legge i hanskerommet, hvis du trenger å bytte pære senere.
Odd-M Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 På jakt etter bedre lyspærer til langlysene fikk jeg kun tak i Philips Blue Vision (Osram har ingenting i HB3, Philips kun denne BV) med varmetemp 4000k, altså omtrent det samme som 4300k jeg har de de originale xenon nærlysene. 4000k meg midt i kaviarstjerna!!! Så med en gang at de var vesentlig gulere i lyset enn xenonlyktene. Byttet for artighets skyld tilbake en av de gamle "vanlige" pærene og jeg så ingen forskjell på disse og Blue Vision. 100000000000000% helt sikkert ikke verdt den doble prisen kontra en vanlig pære. Forbanna lurium. Vurderer å kjøpe PIAA pærer fra USA (ebay.com). Ser at mange hevder de gir vesentlig bedre lys enn vanlig pærer.
aloebiz.net Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 www.fremtidenslys.no disse har xenon kit til HB3
///stian Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Noen som kan forklare hva som er galt på min. Har orginalt xenon i kjørelysa, men så kjøpte jeg kit til tåke/fjernlysa. Da virket det en stund, men så klikket alt. Nødblinken gikk på dørene ble låst opp å coupelyse kom på. Noen som har opplevd lingnene? Er en 5-serie 2000mod
Hyggmaister Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 du får det nok ikke godkjent uanset. ettermontert xenon er ikke lov. det er ikke noe E merking på xenon kit. "ok". Når bestemte du dette?
aloebiz.net Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 du får det nok ikke godkjent uanset. ettermontert xenon er ikke lov. det er ikke noe E merking på xenon kit. Du bør være forsiktig med å påstå slike ting så bastant.. For dette er nemlig feil Her har du E-merkede Xenon ettermonteringskit! http://www.dybvik-trading.no/ Du må i tillegg ha en lykt som er typegodkjent for xenon og du må ha automatiske høydejustering av lykter + lyktespylere.. Da skal det bare være å godkjenne Sitat fra den siden: -Hva er E-merking?For at settene skal være lovlig på det norske markedet må settene være E-merket. Veldig mange sett er ikke E-merket og heller ikke lovlige å montere. E-merking er viktig for å sikre seg mot billig elektronikk og brann. Våre sett er selvsagt E-merket. -Er disse ettermonterings settene godkjente for veibruk?Ja. Men et krav fra biltilsynet er lyktespylere og automatiske høydejusterbare reflektorer for å ikke blende motgående biler hvis din bil er tungt lastet. Lyktene bør også være godkjent for xenon. Men med hovedlyktene riktig justert kommer du ikke til å blende noen bare husk å justere lyktene dine hvis du er tungt lastet.
Pitstop Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Noen som kan forklare hva som er galt på min.Har orginalt xenon i kjørelysa, men så kjøpte jeg kit til tåke/fjernlysa. Da virket det en stund, men så klikket alt. Nødblinken gikk på dørene ble låst opp å coupelyse kom på. Noen som har opplevd lingnene? Er en 5-serie 2000mod Spørs om lysmodul`n din ikkje e helt greie henge med! legg opp relestyring med direktestrøm fra batteri til de ettermonterte xenonkitta dine, så bli det iorden tenke e
aloebiz.net Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Noen som kan forklare hva som er galt på min.Har orginalt xenon i kjørelysa, men så kjøpte jeg kit til tåke/fjernlysa. Da virket det en stund, men så klikket alt. Nødblinken gikk på dørene ble låst opp å coupelyse kom på. Noen som har opplevd lingnene? Er en 5-serie 2000mod Spørs om lysmodul`n din ikkje e helt greie henge med! legg opp relestyring med direktestrøm fra batteri til de ettermonterte xenonkitta dine, så bli det iorden tenke e Eller så kan kanskje disse fikse biffen? http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4684
Pitstop Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Den e kun te check panel eller kjørecomp for ikkje å få feil melding! Det som gjør at ettermonterinskit xenon begynner å tulle på nyere bmw`er fordi lysa blir styrt av en lysmodul......denne gir konstant 12 volt til alle lys på bil`n slik at det ikkje bli spenningsvingninger og dermed varer lyspærer lengre! Når du monterer xenon ettermonteringskit, så krever dette helst mer en 12 volt og ihvertfall når det er kaldt....går for oftest greit med et sett, men vist du setter på 2 sett samtidig som begge krever mer en 12 volt så begynner lysmodulen å tulle! Legg opp direkte strøm fra batteri til lykter med relestyring, så er du kvitt probleme.
aloebiz.net Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Den e kun te check panel eller kjørecomp for ikkje å få feil melding! Det som gjør at ettermonterinskit xenon begynner å tulle på nyere bmw`er fordi lysa blir styrt av en lysmodul......denne gir konstant 12 volt til alle lys på bil`n slik at det ikkje bli spenningsvingninger og dermed varer lyspærer lengre! Når du monterer xenon ettermonteringskit, så krever dette helst mer en 12 volt og ihvertfall når det er kaldt....går for oftest greit med et sett, men vist du setter på 2 sett samtidig som begge krever mer en 12 volt så begynner lysmodulen å tulle! Legg opp direkte strøm fra batteri til lykter med relestyring, så er du kvitt probleme. Jeg har 99 modell 323 coupé og monterte xenon i fjernlysa og tåkelysa. Har xenon i nærlys originalt. Når jeg slo på tåkelyktene så klikka instrumentene noen ganger fullstendig i ca 2 sekunder før de normalisert seg igjen (dette skjedde ikke hver eneste gang, bare innimellom, ca hver 5. gang jeg slo på tåkelysa kanskje). lyste masse lys og speedometernåla pressa seg helt i bånn (mot 0 km/h). Fikk tilsendt disse wirefix fra hr dybvik gratis og etter jeg monterte de mellom kontakten fra bilen og ballasten så var det ikke lenger et problem Nå fungerer det helt uten problem og jeg har bare kobla det rett på de originale ledningene bare med en slik wirefix mellom! Eneste problemet er at om jeg har på kjørelys (nærlysene tennes med en gang tenning slåes på) så blinker nærlyspærene som et diskotek i noen sekunder rett etter jeg slår på tenninga... Har jeg på fjernlysa i det jeg slår på tenninga så blinker det ikke og kobler jeg fra xenonkitet på fjernlysa så blinker det heller ikke. Mistenker at det har noen med check control å gjøre som sjekker om alle pærene er i orden og det klikker litt pga. feil motstand eller noe når det er koblet på ballast og xenon kit på fjernlyset istedet for bare en vanlig halogenpære?
Pitstop Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Det kan stemme, men det har med kjørecomp/instrument å gjør (det lille displayet i instrumentet som må ha motstand for å registrere om lyspærene fungerer eller ikkje)......men for gudsskyld prøv dette også.....har bare av erfaring vært borti at det hjelper hver gang å legge opp relestyrt direktestrøm.
Hyggmaister Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 du får det nok ikke godkjent uanset. ettermontert xenon er ikke lov. det er ikke noe E merking på xenon kit. Du bør være forsiktig med å påstå slike ting så bastant.. For dette er nemlig feil Her har du E-merkede Xenon ettermonteringskit! http://www.dybvik-trading.no/ Du må i tillegg ha en lykt som er typegodkjent for xenon og du må ha automatiske høydejustering av lykter + lyktespylere.. Da skal det bare være å godkjenne Sitat fra den siden: -Hva er E-merking?For at settene skal være lovlig på det norske markedet må settene være E-merket. Veldig mange sett er ikke E-merket og heller ikke lovlige å montere. E-merking er viktig for å sikre seg mot billig elektronikk og brann. Våre sett er selvsagt E-merket. -Er disse ettermonterings settene godkjente for veibruk?Ja. Men et krav fra biltilsynet er lyktespylere og automatiske høydejusterbare reflektorer for å ikke blende motgående biler hvis din bil er tungt lastet. Lyktene bør også være godkjent for xenon. Men med hovedlyktene riktig justert kommer du ikke til å blende noen bare husk å justere lyktene dine hvis du er tungt lastet. Laididadeidiiii mohahaha Ble litt glad i deg nå aleobiz Viktig å sette på plass slike bastante, riv ruskende gale, påstander, bare for ordens skyld
Pitstop Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Nå fungerer det helt uten problem og jeg har bare kobla det rett på de originale ledningene bare med en slik wirefix mellom! Eneste problemet er at om jeg har på kjørelys (nærlysene tennes med en gang tenning slåes på) så blinker nærlyspærene som et diskotek i noen sekunder rett etter jeg slår på tenninga... Har jeg på fjernlysa i det jeg slår på tenninga så blinker det ikke og kobler jeg fra xenonkitet på fjernlysa så blinker det heller ikke. Mistenker at det har noen med check control å gjøre som sjekker om alle pærene er i orden og det klikker litt pga. feil motstand eller noe når det er koblet på ballast og xenon kit på fjernlyset istedet for bare en vanlig halogenpære? Dette er som sagt lysmodulen som gjør.....blir for lite strøm til lysa akkurat når lysa skal tendes når dem er kald....ballasten trenger mer en 12 volt når den er kald og skal tenne xenon pærene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå