PIIIPower Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Ørjan: Vil jeg kunne sette f.eks 9v batteri i serie med pin1, pin5 og ett multimeter for å se om det er "fri vei"? Ikke helt sikker på hva du mente her? Nei, ikke så rart.. tenkte å kjøre 9v rett i viftemotoren siden det er litt snillere en 12v (eller 14v da) og bruke multimeter som "lampe". slik 9v+ -> pinne 5 - (vifte motor) - pinne 1 ->multi + -> multi - -> 9v- Eller blir det for lite guffe på ett sånt batteri?
Ørjan_S Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Et 9v batteri vil nok ikke kunne levere den strømmengden som kreves nei. I tillegg måtte multimeteret ha vært koblet opp som et amperemeter for å få denne kretsen til å fungere, og da ville du ikke fått noen "lampe-funksjon" av multimeteret.
PIIIPower Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 da fikk jeg endelig gjort noe. Kobla inn et 12v bil batteri med en 30a sikring og inn på 1 og 5 på konnektoren. Nada siden kabelbrudd er rimelig usansynelig sattser jeg på vifta og "gleder" meg til å bytte neste helg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå