Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E39 2001 mod med xenon lys som jeg ikke synes gir det lyset som det bør gi. Siden jeg ikke har hatt denne bilen så lenge og dette er min første bil med xenon lurer jeg derfor på om ikke pærene vil svekkes og gi dåligere lys over tid? Er disse vanskelig og skifte? Hva ligger prisen på?

Skrevet

De passet hvertfall til min 97 modell e39 (som jeg også kjøpte nye pærer til) med originale hella faceliftlykter og xenon originalt.

D2S er til linselykter som har xenon originalt.

D2R er til reflektorlykter som har xenon originalt.

Skrevet

hmm. interresant. eg synes og mine xenon e litt for dårlig. eg sammenligner med de som stod på min forrige bil daudi a6 2002 1,8tq

men åssen finner eg ut om eg har reflektor lykter eller linselykter. har hvertfall xenon orginalt. det e alt eg vet

sorry hvis eg "stjeler" tråden :(

Skrevet

Så vidt jeg vet så bruker BMW bare D2S i sine xenon lamper. Så har du xenon originalt er det linselykt og det er D2S pære.

Dette er en halogenlykt med vanlig reflektor:

e49e_1.JPG

Dette er en original xenonlykt med linse som du kan se:

body_e46_carbon_bezel_lg.jpg

Skrevet

Hadde samme følelse som deg på bilen min, xenonlyset ga ikke noe særlig godt lys. Var orginalpærer 4300K som satt i, byttet til nye 8000K-pærer. Ble en utrolig stor forskjell, på tross av at 4300K skal gi mer lys enn 8000K, som er vesentlig mer blått.

Skrevet
Hadde samme følelse som deg på bilen min, xenonlyset ga ikke noe særlig godt lys. Var orginalpærer 4300K som satt i, byttet til nye 8000K-pærer. Ble en utrolig stor forskjell, på tross av at 4300K skal gi mer lys enn 8000K, som er vesentlig mer blått.

Hadde du kjøpt deg nye 4300K eller 6000K pærer så hadde det blir 15% bedre enn det igjen ;-)

Skrevet

då har eg laft dybvik-siden under bokmerker og takker for tipset, men e det noe problem å skifte de selv??. ser nedi der på et klistremerke der det visstnok befinner seg store mengder volt. lav ampere då men....anyway. virker litt spooky for en wannabe mekaniker hehe

Skrevet

Hadde du kjøpt deg nye 4300K eller 6000K pærer så hadde det blir 15% bedre enn det igjen ;-)

Jepp, er dessverre litt for forfengelig for 4300K :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...