Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 97mod e39 uten xenon og angel eyes.

Lang lyse på passasjer siden nekter og skru seg av!

Har alereide koblet av all strøm i 30min. Å de funket ikke.

Noen som har noen flere forslag om hva jeg kan sjekke?

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ta ned blinklyset?

Vet at på VW så kan du ta blinklyset til den siden du ønsker å ha markeringslys på. Vet ikke om BMW har samma saken...

Skrevet

Har sett flere som har hatt dette problemet på E39.. Har ikke fått huka fatt i hva som er feil når det der skjer.. Noen som har svaret?? Det er det garantert :)

Skrevet

Har sett en diy på det problemet, Tror det var på ett amerikansk forum men husker ikke hvem. Feilen ligger i lysmodulen det er releene som brenner fast. Vedkommende som lagde den diyen hadde også releer for salg. Skal gi beskjed om jeg finner det igjenn.

Skrevet

På min mor sin E39 har forrige eier koblet begge lyktene sammen på ene lysmodulen pga. at den andre røk, og dette virker fint. (koster visstnok ca. kr. 5000,- for en ny). Har en teori om at det er en for hver lykt for at varslingen av manglende lys skal virke, for dette virker ikke i hennes bil.

Skrevet

Det stemmer att det er ett rele til hver pære i lysmodulen. De ryker på grunn av att kapasiteten er fullt utnyttet, så om en bruker 100 watts pærer eller kobler to på en belaster du det med to ganger kapasiteten. Det vil ikke holde i lengden.

Skrevet

Har fått samme problemet, har alltid brukt orignal pærer, så noen overblastning er utelukket.

Hvor sitter det releet sller den modullen som evnt er brent? noen som har produktnummert på denne?

Er jo litt merkelig på en måte at ALLE her inne som har dette problemet opplever det på samme side, med samme lys.

Skrevet

Bumper denne.

Har bladd igjennom Haynes sin bok pluss ALT på det elektriske for å finne ut hvor disse moduler/releer sitter og hva de heter, uten hell.

Er det noen som vet hvor jeg finner disse, hva de heter eller hva partnr til BMW er på disse.

Skrevet

Lysmodulen sitter vel bak sparkeplata på passasjersiden mener jeg.

Hadde samme feilen på min E39... Der måtte svineriet byttes. Gjorde ganske vondt i bankkontoen. Omlag 5000 kr som tidligere nevnt her. Kan virke som om dette er en "forbruksdel" på E39 når det runder en alder på tosifret antall år desverre.

Skrevet
Det stemmer att det er ett rele til hver pære i lysmodulen. De ryker på grunn av att kapasiteten er fullt utnyttet, så om en bruker 100 watts pærer eller kobler to på en belaster du det med to ganger kapasiteten. Det vil ikke holde i lengden.

Er i utgangspunktet helt enig i det du sier, men om ikke annet så har det virket i flere år å kjøre begge lyktene over en lysmodul på min mor sin bil nå. - Kanskje hun bare er heldig? Vet du hva som er maks belastning for denne?

Skrevet

Jeg husker ikke helt nøyaktig, men mener det var ca: 4,8 amp. En ting man bør være obs på er lyspærer av type nigtvision, superbrigth og lignende trekker mer støm enn de 55 watt de er merket med, opptil 70 - 80 watt.

Skrevet

2,6 W å gå på i forhold til en vanlig pære da med andre ord, og ikke akkurat store marginen.. Er vel neppe lovlig å selge pærer med en høyere effekt enn det som er angitt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...