Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se bort fra det jeg sa om releer tidligere,jeg husket feil da det var i komfortmodulen. Transistorene i lcm2 modulen ser jeg har max. effekt på 75 watt. dette er med god kjøling hvilket det ikke så ut til å være på den modulen. Bl.a. så det ikke ut til å være brukt kjølepasta og lite effektiv heatzink.

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
  Deep Dish skrev:
OT: Er bare litt nysgjerrig.. Har sett du svarer på veldig tekniske spm i mange tråder (og det er jo veldig bra) Jobber du som BMW-teknikker, eller er all kunskapen din selvlært.??

Grunnlærdommen har jeg fra min far som var verksmester for ett bmw verksted i mange år, men det meste - spesielt elektronikk - er selvlært. :)

Jeg er utdannet og har jobbet som flytekniker og avioniker, nå jobber jeg som instruktør og driver opplæring innenfor samme fagfelt.

Det er kanskje denne kombinasjonen som gjør at jeg føler en trang til å svare på tekniske spørsmål? :lol:

Skrevet
  540ESS skrev:
  crazy2be skrev:
  Hansh skrev:
På min mor sin E39 har forrige eier koblet begge lyktene sammen på ene lysmodulen pga. at den andre røk, og dette virker fint. (koster visstnok ca. kr. 5000,- for en ny). Har en teori om at det er en for hver lykt for at varslingen av manglende lys skal virke, for dette virker ikke i hennes bil.

Snakket med BMW idag, og skifte lysmodul og å få tilpasset oppsett til min bil kommer på 6000kr :(

Skal ta diagnose test imorgen og se om de kan være noe annet :?

Jeg har noen nye slike transistorer som ryker i lysmodulene liggendes.

Kan selge deg noen om du ser deg råd for å skifte selv,eventuelt en tv rep. Da trenges det ikke ny modul og ny programmering.

Gjør det selv skifting forklares her.

http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=130

http://tech.bentleypublishers.com/servl ... %20E39.pdf

Er ikke elektrokyndig nåkk til dette selv :(

Kan no altids høre med elektrosjappen i strøket om di vill gjøre de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...