Gå til innhold

bmw 535ia 1991 starter ikke!

chevy8
 Share

Anbefalte innlegg

hallais!

var ute å ragga i dag i min 1991modell e34 535ia.

motorn funka fint, reiste å fyllte bensin, sto etterpå i ca 5 minutt på tomgang og ventet på en kompiss, og deretter sku vi kjøre videre på kebabben.... i det eg sku kjøre ut en utkjørsel sto eg på tomgang og ventet på ledig til å kjøre, og i det det var ledig så ga eg gass og bilen kubbet...etter det vil den ikkje starte...

om man kjører den på starteren så starter den litt og begynner og hoste å harke...men den går bare i et par sekunder før den kubber igjen!

har ikkje sjekket om det kommer gnist, men vil egentlig tro det er gnist siden den går i et par sek før den kubber ? men om eg holder gasspedalen i bånn så er det ikke antydning til liv :shock:

eg har hatt av luftfilterboksen og sjekket det luftspjellet, det er smuuuud som bare juling, tror det er i orden..

prøvde å plugge utav ledningen der med det spjellet og ledningen rett innenfor som eg TROR er luftmendgemåleren eller noe... hjalp ikke...

er det en bensinpumpe som har gått til helvette og evt hvor finner eg bensinpumpen i motorrommet??? i tanken ??????

bensinfilter tett? tenning? eg har ikkje fått SINNSYKT dårlig bensin da?? hadde ca reservetank igjen og fyllte 22liter bensin...kjørte i 5 minutt ca og så kubba den :shock:

noen som har innspill? litt kjipt da bilen står i en busslomme langs hovudveien der mye drittunger og folk av ymse slag går forbi :?

chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro pumpen ligger under baksetet, den skal du vel også kunne høre, når den pumper opp trykk med en gang du setter på tenningen...

heisann du..vi hadde problemer for en tid siden med en bmw 525 som ikke ville starte, vi fant aldrig bensinpumpen, men virka så den var i motorrommet når vi satte strøm på den direkte i stedefor via rele...

er det en bensinpumpe i tanken og en under baksete? eller under baksetet under bilen ???

eg har nytt bensinfilter liggende så bør vel bytte det sammen med bensinpumpe nå da .....hehe....

men når eg sitter tenningen på helt ON liksom, da skal eg kunne høre bensinpumpen ca midt under bilen eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei bensin pumpa sitter i tanken på e34 . den kommer du til via bagasje rom . er et svart lokk på høyre side . ganske kurrant å komme til . kan være lurt å sjekke filter også . lamda å luftmengde måler , se om du kan finne noen lekkasjer eventuelt , vakum bensin å luft. kan bare være dårlig kontakt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei bensin pumpa sitter i tanken på e34 . den kommer du til via bagasje rom . er et svart lokk på høyre side . ganske kurrant å komme til . kan være lurt å sjekke filter også . lamda å luftmengde måler , se om du kan finne noen lekkasjer eventuelt , vakum bensin å luft. kan bare være dårlig kontakt .

heisann...

er det ikke slik at det er en bensinpumpe i tanken og en som er i motorrommet eller noe? altså en som pumper drivstoffet framm og en som lager trykk til dysene eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som pumpen har tatt kveld. Den ligger som sagt i tank-bagasjerom. Hvis en sitter fremme og vrir på starteren og en hører etter baki så finner du det sikkert ut. Kan jo prøve å nappe av en slange på fuelrail og se om det er trykk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei folkens....kom nettop hjem nå, rekker ikke å skaffe meg en bensinpumpe i dag da eg skal på jobb om en liten stund..

prøvde å starte bilen nå i sta, er ikke antydning til liv i det hele tatt! så nå får den gjerne NULL bensin i det hele tatt ? altså har brukt opp det som låg i rørene og nå pumper ikke pumpen fram noe mer liksom ?

eller kan eg ha problemer med tenning? :roll:

hva syns bimmerfolket om bensinpumpe fra biltema? ser dem selger til bilen min der for 500kr.... mens gs bildeler skal ha 3500 :shock:

chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

535 kan være tørst på suppe, så ville vært litt skeptisk. Men prøv med startgass og se om den starter.

tenker du startgass som eg sprøyter rett i luftinntaket da? altså kobler av luftfilter slangen og de greiene og mater på med litt startgass? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...