Gå til innhold

Prosjekt blir født! Banebil E21, 2002 eller andre forslag?

M3/M5
 Share

Anbefalte innlegg

Fy faen! Dama har gitt sitt samtykke til E28 m5! Men da må "vi" (meg) kjøpe en e21 siden den er så kul sa hun. HAHA. Helt enig. Hun kom med forslag om og ha m5 orginal samt bygge syko bil av e21. Men det er ikke akurat mange e21 og oppdrive. Og import blir ikka aktuelt siden den skal bygges om med mer motor før bane bruk.

Så da er det avklart blir en E28 M5 på meg :) No er det bare og finne det rette eksemplare med minst mulig km på telleren, rustfri og strøken med masse ekstra utstyr. Felger til bilen skulle jeg få i julegave av ho :) Jeeeeehuuuu. Steike, kunne faen ikke blitt en bedre dag.

No skal jeg til banken og høre på lån på Alpina'n som ligger ute her på forumet. Så da blir det fin samling, Alpina, M5 og E21 med m3 (?) motor.

Må nok selge E39, men men, har jo en slitt E36 325 rust edition som kan slave om vinteren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På mobile.de står det en E21 med M5 3.5 motor ;)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2

skremmende lang link.

Men om denne er godkjent i tyskland bør du kunne få norske skilt på den, og den er over 30 år, så importavgifta er meget lav.

Verdt å sjekke ut om dere vil ha en grom E21 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Tenkte litt på styling osv til bilen. Og da så jeg avatarbilde til propan her inne. Og da søkte jeg litt på youtube etter gode filmer av e21 racing biler. Og kom over blant annet denne

Hva heter den type styling? Denne med en lett E30 m3 motor (er så elendig på hva motorene heter) med turbo og runt 3-400 hk må vel være veldig fint til banekjøring?

Fikk denne nettopp på mail fra dama.

denne kunne hun også tenkt seg. Må si meg litt enig der. No har hele tråden jeg startet byttet tema. Har funnen ut av orginal E28 m5 skal kjøpes når den rette dukker opp. No går det vel mer i e21 og 2002 banebil. Så derfør byttet no trådens Tema.

Men noen som kunne ha tipset om styling osv til e21 eller 2002? og hvordan optimal motor som kan brukes? Dette skal bli mitt gode prosjekt som jeg skal storkose meg med byggingen :) . Har ventet lenge på og finne meg et godt prosjekt. Noe ikke alle andre har liksom.

Får takke alle som har deltatt i tråden så langt, og håper folk henger seg med selv om tråden bytter tema :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...