BreitBau Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 Det er greit at man må være forsiktig. Men når slangen er oppraspa og det stikker ut ståltråd all over, så er det vel statoil sin feil??? Nope.. du MÅ ikke vaske der.. Om du bruker spylern til far din, og den har en ståltråd hengende ute, er det far din sin feil? Statoil/eller den aktuelle stasjonen har ansvaret for at utstyret dems er i orden, på samme måte som at dassene skal være reine for kundene som skal sitte på dem. Punktum! Og når du bruker den flisete slangen dems er det som om du blindt bare setter deg ned i dritten på dasskåla som forrige som brukte dassen la igjen der uten å si ifra til betjeninga.. Alle skilt jeg har sett nevner noe om bruk av vaskesystem på eget ansvar.. Det er jo fordi de ikke kan ta ansvar for all grusen forrige mann legger igjen til deg.Uansett skal jo ikke slangen være borti lakken.. Er ikke helt gunstig det;-)
Dirty Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 1 bruk asfalt rens gjør susen. hvor kjøpes det, heter det bare asfalt rens? overalt tror jeg. statoil har en veldig god en iallefall. karrosseri rens på YX fungerer også bra
Andreas1 Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Om det koster noe å vaske i selvvask på bensinstasjoner? Pleier å være enten myntinnkast eller poletter på vaskeutstyret. Avhengig av stasjonen er det myntinnkast 5, 10 og 20 kroner, eller kjøp av poletter fra 20 til 40 kroner stk. Dette avhenger av stasjonen. For min del vasker jeg som regel bilen greit på en "gjennomsnittsstasjon" for ca 60 kroner (Et annet sted jeg vasker er det bortimot umulig å vaske bilen for under 105,- da man mer eller mindre bare må ha 3 poletter for at det skal bli sånn noenlunde resultat).
Dr_S Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Det finnes en meget bra avfetting som heter "PrickBort". Hvis du vil gå grundigere til verks, har Autoglym en veldig fin en som heter Tar Remover.
Ca///e Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Ja, Autoglym sin Tar Remover fungerer godt, men husk å polere over etterpå. At du har dratt slangen over bilen din er ikke annet enn din feil spør du meg. Uansett hvor ny/ren osv den slangen er vil den garantert lage riper i lakken. Jeg har alltid slangen rundt kroppen for å hindre at den går inntil bilen. Du kunne jo valgt å bruke en annen bås som hadde en slange som er i orden.
///Mysild Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Det er greit at man må være forsiktig. Men når slangen er oppraspa og det stikker ut ståltråd all over, så er det vel statoil sin feil??? Nope.. du MÅ ikke vaske der.. Om du bruker spylern til far din, og den har en ståltråd hengende ute, er det far din sin feil? Statoil/eller den aktuelle stasjonen har ansvaret for at utstyret dems er i orden, på samme måte som at dassene skal være reine for kundene som skal sitte på dem. Punktum! hvis jeg er hos deg, og brekker benet hvis jeg ramler ned trappa, er det da din feil?
///Mysild Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 uanz: trådstarter, din feil! asfaltrens: shell stasjoner har en 2 komponent avfetting/asfaltrens som funker som juling... to stoffer som skal blandes sammen og sprayes på...
Mr.Silver Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Det er greit at man må være forsiktig. Men når slangen er oppraspa og det stikker ut ståltråd all over, så er det vel statoil sin feil??? Nope.. du MÅ ikke vaske der.. Om du bruker spylern til far din, og den har en ståltråd hengende ute, er det far din sin feil? Statoil/eller den aktuelle stasjonen har ansvaret for at utstyret dems er i orden, på samme måte som at dassene skal være reine for kundene som skal sitte på dem. Punktum! hvis jeg er hos deg, og brekker benet hvis jeg ramler ned trappa, er det da din feil? +1
Snake Oil Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 jeg også hadde blitt sur om slangen hadde ripet opp bilen min,men man kan ikke skylde på alle andre fordiom.ja,statoil burde ha slangene på stell,men det er tross alt DIN bil og DU som vasker den. det er lov å ta en kikk på utstyret du tar i bruk og det er lov å bruke hodet når man bruker det. alle skjønner at om man tar en maskinvask midt på skitneste vinteren,så er ikke maskinen helt rein pga. alle bilene som har vært gjennom før deg. når sommeren kommer og du oppdager stygg lakk ved poleringen,hvem er da tullingen? du eller statoil?
Marius_e30 Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 det er jo også ganske vanlig at det er et avfettingsprogram på vaskeautomatene rundt omkring, går vel også under navnet kjemikalierens(?) på mange vaskeplasser
dutten Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 riper = desverre din feil. flekker= citrusrens funker som faen. men vil anbefale og ha på noe der du har brukt det etterpå. vis ikke blir bilen fort matt i lakken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå