Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt å utføre et lite og billig prosjekt på e30'n min, er veldig lei av å bare daffe rundt i en sliten 316 med gasser-motor.

Bilen er prefacelift og ser ikke ut som et glasbilde... men det er jo likegreit særlig nå om vinteren. Drivværket skal være i orden, men har ikke sperre og ei 4-trinns kasse som det er KJEMPE slark i.

Jeg ønsker at dette ikke skal bli et kjempedyrt prosjekt fordi jeg kun har lav lærlingerlønn, men kan avse noen tusenlapper :D

Førstepri er jo å gjøre noe med motor og drivverk, bilens utseende og felger++ kommer lenger bak i rekken :D

Jeg er ikke sikker på hva jeg kan få til billig og trenger derfor deres hjelp! Kom gjerne med forslag til hva jeg kan gjøre, og hvis dere har noen deler dere ønsker å bli kvitt er det bare å si ifra :)

Alle seriøse forslag blir tatt imot og vurdert. :D:D

Skrevet

Er jo ikke "bare" å sette på en annen topp for å få innsprøytning..

Jeg syntes forøvrig bmw m10 motorer er kjempe gøy å kjøre. Men da gjerne med motronic og ikke forgasser..

Ang slarken så er det nok kun foringen som girstangen sitter ... :)

Den er ikke så vanskelig å bytte, så kan du evt montere shortshift samtidig..

Jeg ville nok startet med å få et greit utseende på den...Syntes det er viktigere enn motor, eller jeg syntes du må ha seriøst mange hk før det kan kompensere for et lurvete utseende..

Men å bytte til M20b25 burde vel være mulig, er nok det billigste iforhold til tjente hk også, men er jo litt jobb hvis du skal bygge om komplett og godkjenne det..

Skrevet

Å slenge i en M20B25 eller M42B18 (IS) er nok den greieste løsningen.

318/320 blir litt "halvveis" imo.

Ville ihvertfall kjøpt noen bedre bremser foran...

Er solide skiver foran på de der :shock:

• 2 months later...
Skrevet

Jeg har en 318is med ny topp, topp gått 120tusen og motor 170tusen.

Om dette kunne være av interresse :)

Mye rust på doningen din forresten?

• 1 month later...
Skrevet

hehe harald;) vi får putte i en av de når vintern er over;P

Det jeg vet er det ikke mye rust... siste sjekken var for to år siden og da var det en flekk på størrelse med en femkroning, etter at dette ble fikset ble bilen tectylert og har kun gått en halv vinter hittil så burde ikke være masse rust gitt :D

Skrevet

Med å bruke M10B18 (med B20 blokk fra 02' kan også være et alternativ), med alu svinghjul, lamell sperrediff og kvasskam kan du ha masse gøy med :-). Ikke er det noe dyrt heller, og kjempelett og få til. Til og med på lærlinglønn.

Skrevet

Hallo. Så motor-skruing va i fokus.. så lurer på en ting ; E det dårli behandling av motor å skifte vannpompe på e M20 motor utendørs ?

Litt fukt tenke no e den kan tåle,.. eller ?

Skrevet
Hallo. Så motor-skruing va i fokus.. så lurer på en ting ; E det dårli behandling av motor å skifte vannpompe på e M20 motor utendørs ?

Litt fukt? Pleier ikke VANNpumpa og pumpe vann..? Relativt fuktig det..

Skrevet

Litt fukt? Pleier ikke VANNpumpa og pumpe vann..? Relativt fuktig det..

e vel rimeli tørt under kamkåpa vanligvis,..

Skrevet

Kjøp innsprøytning til din 316 evt. en hel m10b18 og monter en liten turbo. Sett på tjukkere toppakning og kjør snikturbo. Er du hendig fixer du det meste selv.

Skrevet

Lavbudsjett og motor:lol:

Du kan godt kalle det det, men jeg tror neppe det blir det :D

Det baller på seg.. Selv den minste lille ting gjør til at du trenger en ny ting som da gjør at om du bare investerer littegrann ekstra blir alt så mye bedre, og det igjen resulterer i at det blir nødvendig å gjøre en slik operasjon og da ville jo slike ting verdt kjekt å ha.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...