Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er eier av en B3 Alpina å trenger nå sårt noen deler.

Problemet er at jeg ikke finner min bil på VIN nummeret til bilen.

Da kommer det opp en X3 E83 2008 modell Alpina lager sine egne nummer og dette er identisk med en X3.

Så, hvordan i hule får jeg tak i travers, bærearmer og AC deler som radiator og kondensor. Kastet de gamle delene i forrige uke så de er borte nå. Blir svært glad for tips her.

1be1tb933fhuxtlspwvx.jpg

Mvh Pedro

Skrevet

AC deler er vell standard BMW, bærearmer og ville jeg tro. Motorlabber /puter er vel og standard BMW. Dra til BMW er da ett fint utgangspunkt ; ) / handle fra Koed

Alpina modellen er basert på utgangspunkt i BMW sine modeller. Rett meg om jeg tar feil

Skrevet

Jo motoren er M50 basert, men det er ikke lett å bestille deler ut fra. Jeg har en BMW basert bil, men er hovedkomponentene 328i 97 modell så er mye gjort? Men Koed og GS vil gjerne ha delenummer med i bestillingen. Det er også vanskelig å sitte å plukke deler fra en film når du ikke er på riktig sted/bil.

Mine siste 7 siffer gir som sagt BMW X3 E82 2007 modell. Ikke mye å bestille etter! Alpina har selv trykket dette nummeret. Web siden deres er SHEISE. 0 hjelp å få derfra.

Tar gjerne tips på dette. Noen som eier en Alpina B3 her :?:

Trenger 328 eller M3 komplett tannstang, travers, radiator og AC deler?

Pedro

Skrevet

Har selv E36 Alpina B6 2,8. Den er basert på 325 motoren, så med unntak av innmaten i motoren så kan du bruke bmw deler. På koed.dk finner du delekatalogen til Alpina hvis du lurer på originale alpina deler. Alt du nevnte over er standard bmw deler, du kan ha 328 modellen som utgangspunkt.

Skrevet

Takker

Det sa Geir Ove ingenting om :x

Har selv en 86 E30. Visste ikke at det var forskjell på bærearmene :?::idea:

Hva er forskjellen eller rettere sagt GEVINSTEN ved å bruke bærearmer fra en E30 M3 på E36 328? Hvorfor da ikke bærearmene fra en E36 M3 som jo er lett å skaffe både brukt og nytt. Hva med M3 3.2 forstilling? Gevinst av dette ved "aktiv kjøring"da?

Innsug innsugsbelg luftfilterkasse snorkel er forskjellig 3 ganger så dyrt og ikkeno spesielt bedre annet en kanskje innsuget?

PM hvis noen har deler. Montreal blau venstre bakdør kjøpes hvis helt rustfri.

Pedro

Skrevet

Jøssenammen....

Ikke hekt deg opp i det Alpina vin nummeret. Innmaten i motor er forskjellig, men du skal nå ikke ha noe av det.. Koed har deler til Alpina, men delekatalogen er slik som delekatalogen til E30/36/34 osv er. Under karroseriet, f.eks E36 så velger du Alpina! Er nå ikke så vanskelig.. Alpina er ikke så spesielt. ; ) utenom annen motor innmat, eksteriørt og interiørt forskjell, men de tekniske løsningene er så veldig like ; )

Bærearmene på til E30 er meget holdbare mtp. kvalitet på selve armene og kvaliteten på kulene. E36 M3 armen er ikke spesielt god den heller, derimot 3.2 armen er visstnok en arm som ikke passer andre plasser nn på en 3.2 stilling. Altså, fordelen med en E30 arm er at den HOLDER! ved aktiv kjøring = den holder!

Kjør ordentlig, så slipper du å bli uten førerkort.

Skrevet

E30 M3 bærearmene er av stål og de har kraftige kuleledd - stivere og mer holdbart. Hvis du skifter, så sett også inn poly foringer i enden på bærearmene, enda litt stivere ;) hvis du liker det sånn da ;)

Delekatologen på koed viser de delene som Alpina har skiftet ut, så hvis delen du leter etter ikke står der, bruker du standard bmw deler.

Skrevet

Takker for innspill her!

Dvs er jern bærearmer å få taki lenger? Bolt on?

Jeg trenger komplett forstilling med travers da tannstangen har sprukket og traversen er bøyd.

Hva lønner seg her?

1 Orginal 328 forstilling og Bilstein beina eller

2 M3 3.0 forstilling med E30 bærearmer eller

3 komplett M3 3.2 forstilling travers og tannstang ev med E30 bærearmer??

Fortsatt taknemmelig for tips her.

Pedro

Skrevet

Hei igjen Var inne på en side MED ORGINAL BMW ALPINA delenummer (ikke Alpina.de) for en stund siden, men kastet ut alle favorittene mine ved et uhell :(

Koed opererer med egne nummer. Tror Schmiedmann gjør det også?

Noen som vet hvor den siden er og gidder å dele det med meg/ andre uheldiggriser med 328, M3 og B3, så jeg/vi slipper å lete mer :D

Fortsatt usikker på forstilingsvalg! Må da være noen som har skrudd å kjørt mye M3 E36 og M3 E30 her og kan guide meg inn i forstillingsland :?::?: Altid noen med meninger om optimalisering her.

Kun forstilling og litt elektrisk CC og ASC igjen før dette brommer å går. (å uendelig mye oppretting :cry: . Blir så glad for hjelp her.

Har brukt så mye tid på leting etter info til ingen nytte.

Pedro

Skrevet

Vet ikke hvor stor forskjellen er på traversen, men jeg har beholdt 320 traversen, satt på e30 m3 bærearmer, skiftet til koni dempere og fjærer, stabstag i motorrommet, og satt inn polyforinger på både bærearmer og stabstag. Og min er utrolig tight og fin å kjøre, gjør nøyaktig det jeg ber den om. Så jeg er hvertfall kjempefornøyd med det oppsettet :)

Til våren tenkte jeg å fornye styrestaget også, men har ikke begynt å sammenligne deler der enda. Det er det eneste i tillegg til travers som ikke er nytt under bilen nå, det jeg har nevnt kjøper du bare nytt hos koed eller GS. Men noen komfortabel bil er det jo ikke, så spørs jo hva man liker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...